چه کشورهایی و به چه میزان از تعطیلات خود بهره می برند؟

به گزارش مجله فازنما، آیا تعطیلات را جدی بگیریم!؟ وجود تعطیلات می تواند به چرخه مالی یاری کند و بازدهی کاری کارمندان را بالا ببرد: در خیلی از کشورها، اول تابستان پول اضافه ای به کارمندان می دهند تا حتما به سفر بروند و در برخی از کشورها سفر رفتن برای کارمندان اجباری است. زیرا معتقدند سفر در بازپروری روحیه شهروندانشان تاثیر زیادی دارد. در ایران هم ادارات، اقداماتی برای ترغیب کارمندان خود برای رفتن به سفر انجام داده اند. در اختیار گذاشتن هتل ها و ویلاها از سوی وزارتخانه ها و شهرداری از این نوع اقدامات مثبت محسوب می گردد.

چه کشورهایی و به چه میزان از تعطیلات خود بهره می برند؟

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

در این مقاله می خواهیم به کشورهایی که به تعطیلات خود اهمیت ویژه ای می دهند، بپردازیم و ببینیم چند روز در سال تعطیل هستند.

چین، هنگ کنگ

برای کارگران چینی، علاوه بر تعطیلات آخر هفته، در طول سال روزهای دیگری همچون روز سال نو، جشنواره بهار، روز کارگر و روز ملی نیز به عنوان روزهای تعطیل محاسبه می گردد. در بین کارگران، آنهایی که در شرکت های چندملیتی مشغول به کار هستند علاوه بر روزهای گفته شده از تعطیلات کریسمس نیز بهره می برند. تعطیلات سالیانه نیز که بین یک تا دو هفته است معمولا به صورت توافقی میان کارگران و کارفرمایان معین می گردد. اینگونه تعطیلات که جمعا 16 روز هستند چین را به عنوان یکی از اولین کشورها با تعطیلی زیاد معرفی می نمایند.

مصر

21روز تعطیلی برای شغل های رسمی، 16 روز تعطیلات عمومی در طول سال و دو روز تعطیلات آخر هفته، مجموع تعطیلات ثابت و متغیر را در مصر تشکیل می دهند. در صورت همزمانی تعطیلات عمومی با تعطیلات آخر هفته، این روزها در هفته آینده کارمندان دولتی محاسبه می گردد. شرکت های خصوصی نیز تعطیلات آخر هفته را نیز جزو روزهای تعطیل عمومی خود در نظر می گیرند. از این رو این روزها در زمره تعطیلات سالیانه کارمندان قرار گرفته و باعث کاهش آن می شوند.

هند

تعطیالت سالیانه به صورت میانگین برای کارمندان شرکت های خصوصی بین 15 تا 20 روز است. شلوغ ترین فصل مسافرت برای شهروندان هندی، تعطیالت تابستانی مدارس در ماه ژوئن است که در آن بسیاری از خانواده ها به سفرها و تفریح های متعدد می پردازند.

اندونزی

جشن عید فطر در آخرین روز ماه مبارک رمضان یکی از برجسته ترین اعیاد و تعطیلات اندونزی محسوب می گردد. در این روز که در زبان محلی لباران نامیده می گردد، بسیاری از کلان شهرنشینان به ویژه مسلمانان به زادگاه های خود که اغلب مناطق روستایی هستند، بازمی گردند. دولت نیز معموال تعطیلاتی یک هفته ای)پنج روزه(را برای بهره گیری کامل شهروندان از عید درنظر می گیرد.

تایلند

مرخصی ساالنه کارمندان تایلندی 40 روز است که 10 روز آن را تعطیلات، 10روز را مرخصی های استحقاقی و 20 روز را مرخصی های استعلاجی تشکیل می دهند. علاوه بر مرخصی سالانه، 13 روز نیز به عنوان تعطیلات مذهبی و ملی به جمع ایام غیرکاری شهروندان تایلندی اضافه می گردد.

شیلی

تعطیلات عمومی شیلی 13 روز است. بعضی از این تعطیلات که در روزهای کاری قرار می گیرند، معمولا به یکشنبه ها نزدیک می شوند تا به این وسیله کارمندان از سه روز تعطیلی استفاده نمایند. بیشتر رویدادهای فرهنگی و سنتی شیلی رابطه نزدیک با جشن روز استقلال این کشور دارد؛ جشنی که هرساله در هجدهم ماه سپتامبر برگزار می گردد.

مراکش

بیشتر روزهای تعطیل به دو یا سه هفته ماه اوت مربوط است که معمولا صرف تفریح در کنار سواحل اقیانوسی و مدیترانه ای این کشور می گردد. در این بین شاید خانواده هایی با سطح درآمد متوسط به دیگر مناطق کشور مسافرت نمایند.

مالزی

کارمندان این کشور معمولا از 14 تا 24 روز مرخصی سالیانه و از 30 روز مرخصی پزشکی بهره می برند. بیشتر این تعطیلی ها یا به نوعی مرخصی ها، در خاتمه یا شروع سال که مصادف با جشن ها و مراسم سنتی و تعطیلات رسمی همچون عید مبارک، کریسمس، سال نو چینی و دیپاوالی است، گرفته می شوند. فصل تعطیلات مالزی معمولا از ماه نوامبر شروع و تا فوریه سال بعد ادامه دارد.

ترکیه

تابستان مهم ترین زمان برای تعطیلات در ترکیه است. تعطیلات مذهبی نیز یکی دیگر از ایام تعطیل ترکیه محسوب می شوند. دو جشنواره مذهبی و سه روز تعطیلات ملی ازجمله روزهای غیرکاری این کشور هستند که شمار ایام تعطیل ترکیه را به 13 روز می رسانند.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 139

به "چه کشورهایی و به چه میزان از تعطیلات خود بهره می برند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کشورهایی و به چه میزان از تعطیلات خود بهره می برند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید