تصمیم نهایی در خصوص شیوه برگزاری امتحانات دانشگاه شیراز فعلا اعلام نمی شود

به گزارش مجله فازنما، معاون آموزشی دانشگاه شیراز، با اشاره به اینکه اولویت برگزاری امتحانات انتها ترم به صورت حضوری است، گفت: تصمیم نهایی در خصوص امتحانات فعلا اعلام نمی شود و متعاقبا با توجه به شرایط اعلام خواهد شد.

تصمیم نهایی در خصوص شیوه برگزاری امتحانات دانشگاه شیراز فعلا اعلام نمی شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، نشست مجازی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان فارس با حضور حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این نشست مجازی که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به بیان دیدگاه ها و مهمترین اقدامات در زمینه آموزش مجازی و مسائل مرتبط با شیوع بیماری کرونا پرداختند.

نادگران در این نشست اظهار کرد: علیرغم همه مسائل، آموزش مجازی می تواند در زمان بحران به کمک آموزش عالی بیاید و کار را به پیش ببرد و از افت تحصیلی دانشجو و مسائل دیگر جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه به بیان گزارشی از دانشگاه شیراز پرداخت و گفت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر استان وظیفه دارند تا با سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جلسه بگذارد و تجربیات را منتقل کند.

وی گفت: دورنمای ویروس کرونا به صورت دقیق تعیین نیست و به حال باید تلاش گردد که به مرحله واقعی کنترل ویروس برسیم.

نادگران بیان نمود: شرایط خوب استان فارس در ارتباط با کرونا در بین استان های کشور، نشان دهنده تلاش های ایثارگرانه و دلسوزانه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و شخص استاندار است.

رئیس دانشگاه شیراز افزود: استان فارس در مقابله با ویروس کرونا به صورت علمی عمل کرده و از ظرفیت بخش های علمی بهره برده است.

نادگران ذهنیت آماده از آموزش های مجازی و اعتقاد به این سیستم آموزشی را برای شرایط فعلی ضروری برشمرد و گفت: اموزش مجازی پیش از کرونا هم در سطح دنیا انجام می شد و دانشگاه شیراز در این زمینه سابقه طولانی دارد و می تواند ممدکار سایر دانشگاه های استان باشد.

وی گفت: باید همکاران دانشگاهی در سراسر استان صبر داشته باشند تا به تدریج مسائل را حل نمایند.

رئیس دانشگاه شیراز به موضوع کیفیت آموزش مجازی هم اشاره کرد و گفت: آموزش مجازی واقعی مبتنی بر تولید محتواست و اگر خوب برگزار گردد کیفیتش کمتر از آموزش حضوری نیست.

نادگران اظهار کرد: علیرغم وجود زیرساخت های آموزش مجازی در دانشگاه شیراز، هیچ وقت این تعداد کاربر به سرور ها وصل نشده بود و این سبب بروز برخی مسائل شد. اما به تدریج این مسائل حل شد ودر حال حاضر خدمات مناسبی ارائه می گردد.

رئیس دانشگاه شیراز گفت: هفته گذشته چندین حمله سایبری از خارج از کشور به دانشگاه شیراز و برخی دانشگاه ها صورت گرفت داشتیم و خوشبختانه با توانمندی کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شناسایی و پاسخ داده شد.

علیرضا افشاری فر، قائم مقام رئیس و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز هم در نشست مجازی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان فارس بر لزوم وحدت رویه تاکید کرد و گفت: دانشگاه شیراز هم هماهنگ با دانشگاه های بزرگ کشور عمل می کند و ضروری است سایر دانشگاه های استان نیز بر اساس رویه اعلامی از سوی دانشگاه شیراز اقدام نمایند و هرکجا لازم شد بر اساس نیاز های خودمان تصمیم می گیریم.

افشاری فر افزود: هم اکنون در دانشگاه شیراز حدود 90 درصد درس ها به آموزش مجازی برگزار می گردد و بنای ما بر حفظ تقویم آموزشی است؛ اگرچه سناریو های مختلف بررسی شده است.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز تاکید کرد: برای دروس عملی هم تصمیات در آینده اتخاذ و به دانشگاه های استان اعلام می گردد.

وی به تولید محتوای مناسب برخی دروس در پردیس دانشگاه شیراز اشاره کرد و گفت: این محتوای مناسب در اختیار سایر دانشگاه های استان فارس قرار می گیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز، اولویت را برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت حضوری عنوان و گفت: بخش عمده ارزیابی در طول ترم به صورت مستمر انجام گردد. اما تصمیم نهایی درخصوص امتحانات فعلا اعلام نمی گردد و متعاقبا با توجه به شرایط اعلام می گردد.

افشاری فر، ارتباط خوب و موثر با دانشجویان در آموزش مجازی را ضروری توصیف کرد و یادآور شد: به همین منظور طرح همیار دانشجو با همکاری مدیریت فرهنگی در دانشگاه شیراز اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 391

به "تصمیم نهایی در خصوص شیوه برگزاری امتحانات دانشگاه شیراز فعلا اعلام نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم نهایی در خصوص شیوه برگزاری امتحانات دانشگاه شیراز فعلا اعلام نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید