تأکید سناتور جمهوری خواه کنگره بر لزوم خروج تروریست های آمریکایی از عراق، آمریکا میلیون ها بی گناه را کشت!

به گزارش مجله فازنما، سناتور ران پال در سخنانی تأکید کرد که آمریکایی ها با ورود به عراق میلیون ها شهروند این کشور را به کام مرگ کشاندند قربانیانی که بیشترین شان غیرنظامی بودند، اقتصاد عراق نابود شد و جنگ در خاورمیانه هیچ صلح و ثبات نسبی را فراهم نیاورد.

تأکید سناتور جمهوری خواه کنگره بر لزوم خروج تروریست های آمریکایی از عراق، آمریکا میلیون ها بی گناه را کشت!

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از الاخباریه، ران پال سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا در تازه ترین اظهارات خود درباره دخالت واشنگتن در کشورهای منطقه غرب آسیا بر لزوم وفای ترامپ به عهد خود مبنی بر خروج تمامی نظامیان ارتش تروریستی آمریکا از عراق تأکید کرد.

پال در ادامه با اشاره به کوشش وزارت خارجه آمریکا برای شعله ور نگاه داشتن آتش جنگ در منطقه غرب آسیا گفت: یکی از عظیمترین موانع دولت آمریکا برای خروج نظامیان این کشور از عراق فعالیت و کوشش های (به اصطلاح) وزیر جنگ دونالد ترامپ و شخصی به نام مایک پامپئو است شخصی که به جای ادای نقش وزیر جنگی بایستی به عنوان یک دیپلمات (واقعی) عمل کند.

این سناتور جمهوری خواه اضافه کرد: زمانی که ترامپ درباره جدول زمانی نظامیان آمریکایی از عراق سخن گفت به پامپئو نیز اشاره نمود. پامپئو هم چیز خاصی در این باره نگفت و تنها اشاره نمود : به محض اینکه مأموریت انجام گردد! اما مأموریت چیست؟ کسی می داند؟ آیا مأموریت در عراق است یا (باز هم نقشه) تغییر نظام ایران؟ هیچ کس نمی داند.

وی توضیح داد: ایالات متحده آمریکا با ورود به عراق در سال 2003 و اعتماد به اکاذیب درباره وجود سلاح های کشتار جمعی در این کشور عظیمترین فاجعه ممکن را در تاریخ آمریکا رقم زد. آمریکایی ها با ورود به عراق میلیون ها شهروند این کشور را به کام مرگ کشاندند قربانیانی که بیشترین شان غیرنظامی بودند، اقتصاد عراق نابود شد و جنگ در خاورمیانه هیچ صلح و ثبات نسبی را فراهم نیاورد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش گفت: زمانی که واشنگتن به عراق حمله کرد هیچ فکری برای بازسازی و تشکیل دوباره جامعه این کشور در سر نداشت. آمریکا در پر و بال دادن به سازمان هایی (تروریستی) مانند القاعده و داعش نقش اساسی را ایفا کرد، این حرفی که پیشتر ژنرال اودوم درباره رقم خوردن عظیم ترین فاجعه در تاریخ آمریکا پس از ورود به جنگ عراق مطرح نموده بود، درست است. این که آمریکا به عظیمترین امپراتوری نظامی در دنیا تبدیل گردد هم اشتباه و یک خطای استراتژیک بود.

این که ترامپ می گوید نیروهایمان را از عراق به خانه بازمی گرداند حرف بسیار خوبی است اما (باز هم) در حقیقت چیزی دیگر را مشاهده می کنیم.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 601

به "تأکید سناتور جمهوری خواه کنگره بر لزوم خروج تروریست های آمریکایی از عراق، آمریکا میلیون ها بی گناه را کشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید سناتور جمهوری خواه کنگره بر لزوم خروج تروریست های آمریکایی از عراق، آمریکا میلیون ها بی گناه را کشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید