بن فرحان: با اروپا و آمریکا درباره فعالیت های ایران در منطقه رایزنی خواهیم کرد

به گزارش مجله فازنما، وزیر خارجه سعودی بار دیگر با اتخاذ مواضع خصمانه علیه ایران، گفت که با مسئولان آمریکایی و اروپایی درباره اقدامات ایران در منطقه و برنامه هسته ای این کشور گفت وگو خواهد نمود.

بن فرحان: با اروپا و آمریکا درباره فعالیت های ایران در منطقه رایزنی خواهیم کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان قیمت اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از العربیه، فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی دیروز در سخنانی در کنفرانس مجازی داووس صحرا گفت که اظهارات مسئولان دولت آمریکا نشان می دهد که آنها به تحقق صلح و امنیت در منطقه توجه دارند.

وی اضافه نمود: درباره چالش ها و تهدیدات منطقه و فعالیت های ایران و برنامه هسته ای این کشور با مسئولان آمریکایی و همچنین اروپایی وارد بحث و گفت وگو خواهیم شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کنفرانس داووس صحرا از روز چهارشنبه گذشته به میزبانی عربستان سعودی شروع به کار نموده است و این چهارمین سال متوالی است که عربستان میزبان چنین کنفرانسی است.

بن سلمان پس از به قدرت رسیدن در سال 2017 به منظور رقابت با کنفرانس سالانه مالی سوئیس و تبدیل شدن به بزرگترین و قدرتمندترین اقتصاد خاورمیانه با حضور 3 هزار و 800نفر از بیش از 90 کشور اولین کنفرانس داووس صحرا را برپا کرد .

این کنفرانس تمرکز بر بهره وری از سرمایه گذاری به منظور ایجاد فرصت های رشد مالی و پرداختن به چالش های دنیای را در دستور کار قرار داد.

چهارمین کنفرانس داووس در عربستان پس از روی کار آمدن بن سلمان در حالی شروع شده که موجی از نقدها و واکنش ها را به همراه داشته است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از کنفرانس سرمایه گذاری در عربستان سعودی که در اشاره به نشست مالی سالانه داووس به داووس صحرا معروف شده انتقاد کرد و نوشت: نشست مالی سالانه داووس صحرا در کشوری برگزار شده است که ناقض حقوق بشری به ویژه در زمینه ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی است.

جمال خاشقجی در سال 2018 به دستورمحمد بن سلمان ولیعهد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد.

کنفرانس سالانه مالی سعودی داووس صحرا در سال 2018 با تحریم گسترده سیاستمداران ، مقامات ، رسانه ها ، شرکت ها و نهادهای بین المللی روبرو شد و باعث ناکام ماندن ولیعهد سعودی در تحقق بخشیدن به اهداف بلند پروازانه اش شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 853

به "بن فرحان: با اروپا و آمریکا درباره فعالیت های ایران در منطقه رایزنی خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن فرحان: با اروپا و آمریکا درباره فعالیت های ایران در منطقه رایزنی خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید