باکو مدعی عقب نشینی نیروهای ارمنی در محورهای جبرایل و قوبادلی شد

به گزارش مجله فازنما، وزارت دفاع جمهوری آذرربایجان امروز ،چهارشنبه، در گزارشی مدعی شد که بر اثر عملیالت نظامی موثر ارتش جمهوری آذربایجان لشکر 18 موتوریزه ارمنستان در محورهای جبرایل و قوبادلی در قره باغ عقب نشینی نموده است .

باکو مدعی عقب نشینی نیروهای ارمنی در محورهای جبرایل و قوبادلی شد

بنا به این گزارش، درگیری های نظامی میان نیروهای دو طرف روز گذشته و بامداد امروز در محورهای آقدره ، فضولی -جبرایل و قوبادلی با شدت ادامه داشته است .

این گزارش با اشاره به این که در نتیجه عقب نشینی نیروهای ارمنستان بخشی از تجهیزات نظامی آنها در محل درگیری ها در اختیار نیروهای نظامی آذربایجان قرار گرفته است, مدعی کنترل کل جبهه از سوی واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان در حال حاضر شد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در عین حال از سرنگون کردن یک فروند پهپاد نظامی ارمنستان در شب گذشت بر فراز شهر گنجه اطلاع داد .

بر اثر حملات موشکی 20 و 25 مهر ماه جاری نیروهای ارمنستان به گنجه دومین شهر عظیم جمهوری آذربایجان واقع در 368 کیلومتری غرب باکو 22 نفر از ساکنان غیر نظامی این شهر کشته و 74 نفر نیز مجروح شدند .

طبق این گزارش، نیروهای ارمنی همچنین از صبح امروز (چهارشنبه) شهر ترتر واقع در 248 کیلومتری غرب باکو در نزدیکی خط مقدم جبهه در قره باغ را مورد حمله توپخانه ای قرار دادند .

درگیری های نظامی میان نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان 25 روز است که ادامه دارد و با وجود این که طرفین طی این مدت دو بار در باره آتش بس توافق کردند، ولی عملیات نظامی در منطقه مورد مناقشه قره باغ همچنان ادامه دارد .

جمهوری آذربایجان اعلام نموده که در جریان این درگیری ها توانسته کنترل بعضی مناطق در قره باغ که 27 سال پیش از سوی نیروهای ارمنی اشغال شده بود را به دست بگیرد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 674

به "باکو مدعی عقب نشینی نیروهای ارمنی در محورهای جبرایل و قوبادلی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو مدعی عقب نشینی نیروهای ارمنی در محورهای جبرایل و قوبادلی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید