آمادگی مشروط آذربایجان برای عادی سازی روابط با ارمنستان

به گزارش مجله فازنما، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، امروز آدینه در اظهاراتی با اشاره به مستقر شدن ارتش این کشور در منطقه آغ دام گفت: در صورتی که افراد عاقل در ارمنستان روی کار بیایند، باکو آماده است روابط با ایروان را عادی کند. علی اف در ادامه اضافه نمود: در حال حاضر بحران عمیق داخلی در ارمنستان وجود دارد.

آمادگی مشروط آذربایجان برای عادی سازی روابط با ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به موضع جمهوری اسلامی ایران در مناقشه اخیر قره باغ گفت: ایروان نتوانست به وسیله خاک ایران سلاح به ارمنستان منتقل کند چرا که ایران کشور دوست و برادر ما است.

رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که ایران حریم هوایی خود را برای انتقال سلاح به ارمنستان بسته است ، اضافه کرد: ایران درخواست ما در این زمینه را در نظر گرفت و نخواست که با این سلاح ها شهروندان جمهوری آذربایجان کشته شوند.

در دو هفته اخیر و به واسطه واکنش های منفی در داخل ارمنستان در مورد توافق صلح این کشور با جمهوری آذربایجان، وزیران دفاع و خارجه از سمت های خود کناره گیری نموده اند.

صبح امروز وزارت دفاع آذربایجان از استقرار نظامیان این کشور در منطقه آغ دام خبر داده بود. آغ دام در سال 1993 و در جنگ اول قره باغ به تصرف ارتش ارمنستان در آمده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 676

به "آمادگی مشروط آذربایجان برای عادی سازی روابط با ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی مشروط آذربایجان برای عادی سازی روابط با ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید