پاشینیان: فعلا دیداری با طرف آذربایجانی در کار نیست

به گزارش مجله فازنما، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بیان کرد که هنوز هیچ توافقی برای ملاقات در 9 نوامبر (18 آبان) وجود ندارد.

پاشینیان: فعلا دیداری با طرف آذربایجانی در کار نیست

نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه ای تلویزیونی در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعات رسانه ها در این زمینه، گفت: می توانم بگویم که در حال حاضر هیچ تصمیمی برای دیدار در 9 نوامبر وجود ندارد.

پاشینیان بعلاوه اضافه نمود که ایروان به هیچ وجه از دیدار ها و دیدارها روی گردان نیست.

وی گفت: اما زمینه و سیاق آنها، پیغام آنها و نتیجه بالقوه آنها برای ما مهم است. ما هوادار برگزاری جلسه و دیدار فقط به خاطر اینکه گفته گردد دیداری صورت گرفت، نیستیم.

پیشتر، رسانه های جمعی از این مسئله خبر داده بودند که قرار است نیکول پاشینیان، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در 9 نوامبر به وسیله ویدئو کنفرانس با یکدیگر مصاحبه نمایند.

چند روز پیش نیز جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان طی سخنانی در مورد دیدار احتمالی رهبران جمهور آذربایجان و ارمنستان گفت که هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص در دست نبوده و چنین دیداری احتمالا در آینده انجام خواهد شد.

طبق اعلام رسانه های جمهوری آذربایجان و ارمنستان، برگزاری چنین دیداری احتمالا می تواند منجر به امضای سند توافق مرزی و از سرگیری حمل و نقل در منطقه گردد اما وزارت خارجه جمهوری آذربایجان معتقد است چنین دیداری در دستور کار الهام علی اف نبوده و با این حال برگزاری آن در آینده را نیز رد نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1281

به "پاشینیان: فعلا دیداری با طرف آذربایجانی در کار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاشینیان: فعلا دیداری با طرف آذربایجانی در کار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید