انتقاد معاون وزیر علوم از طرح شبهاتی مبنی بر عدم تدین دانشجویان

به گزارش مجله فازنما، به نقل از معاونت فرهنگی وزارت علوم، چهارمین همایش دانشجویان زائر پیاده با عنوان طریق رضوی در مشهد با شرکت هزار دانشجوی دختر و حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار گردید.

انتقاد معاون وزیر علوم از طرح شبهاتی مبنی بر عدم تدین دانشجویان

حسین میرزایی، در چهارمین همایش طریق رضوی در جمع 1000 دانشجوی دختر که از ملک آباد نیشابور به مشهد را پیاده آمده بودند، گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از سال 1393 برنامه طریق رضوی را کلید زده که تا به امروز نیز ادامه داشته است.

وی ادامه داد: تاسیس 30 کانون رضوی در دانشگاه های کشور، برگزاری اردوهای و همایش های رضوی ازجمله اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در این زمینه بوده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با یادآوری اینکه دانشجویان متدین و انقلابی هستند و به این اصول اعتقاد دارند گفت: دانشگاه محل علم و ایمان است و ارتباط بین این دو در جهت هم افزایی است.

وی در انتقاد از افرادی که دانشگاه ها را محل دینداری نمی دانند بیان نمود: گاهی شبهاتی مبنی بر اینکه دانشگاه محل دینداری نیست و دانشجویان متدین نیستند مطرح می گردد ولی حضور دانشجویان در برنامه های زیارتی و دینی از جمله همین طریق رضوی پاسخ این سوالات و شبهات است.

میرزایی خطاب به دانشجویان اعلام کرد: البته باید توجه داشته باشید شرکت شما در طریق رضوی کار شما را در بازگشت به دانشگاه ها و شهرهایتان سخت می نماید همانطور که بعضی در این راستا پیاده روی به شما خدمت می کردند شما هم باید به جامعه خدمت کنید.

وی متذکر شد: بعضی راهپیمایی و حرم امام رضا (ع) را مستحب نمی دانند، اما این راهپیمایی چون با عشق همراه است از هر امر مستحبی مستحب تر است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعلام کرد: هدف تعالی معنوی و روحی راهپیمایی رضوی است که شما را به این به سمت این حرمت سوق داده و کسی که به طریق رضوی پای گذاشته باید بداند که در بازگشت کار سختی دارد چون باید به دیگران توجه کند، متواضع باشد و از دیگران دست گیری کند.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 754

به "انتقاد معاون وزیر علوم از طرح شبهاتی مبنی بر عدم تدین دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد معاون وزیر علوم از طرح شبهاتی مبنی بر عدم تدین دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید