امید به جوان کردن انسان با پلاسما درمانی

به گزارش مجله فازنما، دکتر کچر، عاملی را در خون حیوانات جوان کشف نموده است که سن موجود را کنترل می نماید. وی آن را روی 8 موش صحرایی ماده از نژاد Sprague Dawley آزمایش کرد و سیما در حال حاضر تنها بازمانده آن گروه است، اما سنی که این موش به آن رسیده است، چشم اندازی از جوان سازی انسان را در اختیار دانشمند قرار داده است.

امید به جوان کردن انسان با پلاسما درمانی

طول عمر یک موش صحرایی ماده به نام سیما با پلاسما درمانی با هدف بازسازی محیط گردش خون پستانداران، افزایش قابل توجهی یافته که امید ها را برای جوان سازی و افزایش طول عمر انسان زنده نموده است.

به نقل از گاردین، آزمایشی که زیر نظر دکتر هارولد کچر (Harold Katcher) انجام شد، نور امیدی برای بشریت به منظور دستیابی به رویای معکوس کردن روند پیری فراهم می نماید.

دکتر کچر، عاملی را در خون حیوانات جوان کشف نموده است که سن موجود را کنترل می نماید. وی آن را روی 8 موش صحرایی ماده از نژاد Sprague Dawley آزمایش کرد و سیما در حال حاضر تنها بازمانده آن گروه است، اما سنی که این موش به آن رسیده است، چشم اندازی از جوان سازی انسان را در اختیار دانشمند قرار داده است.

سیما از حد مجاز عبور کرد

سیما (Sima) که از کلمه هندی به معنی مرز یا حد نام گذاری شده است، در 28 فوریه 2019 به جهان آمد و اکنون بیش از 47 ماه است که زنده مانده و بالاتر از سنی که در مقاله های علمی برای یک موش ماده از نژاد Sprague-Dawley ثبت شده، یعنی 45.5 ماه عمر نموده است.

سیما تا به امروز نزدیک به 6 ماه از سن نزدیکترین رقیب خود پیشی گرفته است.

دکتر کچر، مدیر ارشد علمی استارتاپی موسوم به یووان (Yuvan) مستقر در کالیفرنیای آمریکا گفت: پیری سلولی یک فرآیند معمول سلولی است که به تاریخچه سلول بستگی ندارد، بلکه به محیط آن بستگی دارد.

نتایج آخرین مطالعه دکتر کچر پس از مرگ سیما، ثبت و منتشر خواهد شد. با این حال، داده های جمع آوری شده تا به امروز نشان می دهد که هشت موش که دارونما به آن ها تزریق شد، توانستند تا 38 ماه زنده بمانند، در حالی که هشت موشی که E 5 (شکل غلیظ و خالص شده پلاسمای خون) دریافت کردند تا 47 ماه زنده ماندند. این پلاسما بعلاوه به طور قابل توجهی قدرتِ در دست گرفتن چیز ها به وسیله موش ها را بهبود بخشید.

اگرچه این پلاسما، اندام ها و بافت های پیر جوندگان را تقویت می نماید، اما شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این رویکرد موجب ضد پیری در انسان می گردد.

کچر می گوید: هدف واقعی آزمایش های ما افزایش طول عمر نیست، بلکه جوان سازی افراد، افزایش طول جوانی و تبدیل سال های طلایی عمر به سال های بالقوه طلایی به جای سال های کسالت و درد است. اما واقعیت این است که اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، می توانیم طول عمر را نیز افزایش دهیم.

آینده درمان E 5

روند فراوری E 5 در انتظار ثبت اختراع است. کتاب توهم دانش نوشته دکتر کچر داستان کشف آن را به تصویر می کشد.

استارتاپ یووان میخواهد این ماده را قبل از آزمایش روی انسان، روی گونه های دیگر حیوانات آزمایش کند.

اگر سن سیما را با عمر انسان مقایسه کنیم، اکنون سیما 126 ساله شده است، این در حالی است که دانشمندان 122.5 سال را حداکثر سن انسان در نظر می گیرند.

سیما با گذشتن از حد عمر نژاد خود به ما یادآوری می نماید که تاریخ بشر، تاریخِ فراتر رفتن از محدودیت ها است.

منبع: فرادید
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1611

به "امید به جوان کردن انسان با پلاسما درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید به جوان کردن انسان با پلاسما درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید