افزایش چهار هزار نفری مستمری بگیران بیمه بیکاری در ایام کرونایی کرمانشاه

به گزارش مجله فازنما، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه کرمانشاه از افزایش چهار هزار نفری مستمری بگیران بیمه بیکاری در ایام کرونایی کرمانشاه اطلاع داد.

افزایش چهار هزار نفری مستمری بگیران بیمه بیکاری در ایام کرونایی کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران از کرمانشاه، حسن عزیزی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه کرمانشاه گفت : تعداد چهار هزار و 313 نفر تا قبل از شیوع بیماری کرونا در استان کرمانشاه بیمه بیکاری دریافت می کردند، که با شیوع بیماری کرونا این تعداد به علت اعمال محدودیت های کسب و کار افزایش یافت.

او گفت : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افرادی که بر اثر بیماری کرونا یا به دلایل گوناگون کار خود را از دست داده بودند سامانه ای را برای دریافت بیمه بیکاری راه اندازی کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اضافه نمود: در ابتدای شیوه کرونا در استان کرمانشاه 14 هزار و 140 نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که هشت هزار و 606 نفر واجد شرایط برای دریافت بیمه بیکاری بودند.

عزیزی اضافه نمود: دولت در ابتدا برای افرادی که حداقل واریزی بیمه را داشتند و در سامانه ثبت نام نموده بودند حقوق سه ماه به آن ها پرداخت کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: میزان پرداختی بیمه بیکاری به افراد با توجه به سابقه پرداخت حق بیمه اجرا شده و بر این اساس تعداد ماه های پرداختی به افراد متأهل 18 ماه و برای افراد مجرد 12 ماه بود که در حال حاضر 6 هزار نفر مستمری بگیر بیمه بیکاری در استان کرمانشاه هستند.

او ادامه داد: افرادی که مشمول قانون کار و بیمه تأمین اجتماعی هستند، اما به نوعی شغل خود را از دست داده اند اگر 6 ماه به بالا واریزی حق بیمه داشته باشند می توانند به سامانه جامع بیمه بیکاری مراجعه و در سامانه ثبت نام نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: حداقل پرداختی برای هر نفر با توجه به دستمزد آن شخص صورت می گیرد، یعنی 55 درصد حقوق شخص و تا سقف چهار نفر زیر پوشش که برای این افراد هم تا 10 درصد پرداختی صورت می گیرد.

عزیزی ادامه داد: حداقل واریزی برای هر شخص در هر ماه 2 میلیون و 654 هزار تومان است و مدت سابقه آن ها در پرداخت بیمه ها تأثیر گذار بوده و اگر فردی 2 سال و یک ماه بیمه پرداخت نموده باشد برای افراد مجرد 12 ماه و برای افراد متأهل 18 ماه حقوق در نظر گرفته می گردد.

او اضافه نمود: بالاترین سقف واریزی حقوق نیز برای افراد متأهل 50 ماه و برای افراد مجرد 36 ماه است و این استثنا برای افرادی که بالای 50 سال سن وجود دارد که کار خود را از دست داده اند در نظر گرفته شده که تا زمان بازنشستگی این حقوق برای آن ها واریز گردد .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1292

به "افزایش چهار هزار نفری مستمری بگیران بیمه بیکاری در ایام کرونایی کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چهار هزار نفری مستمری بگیران بیمه بیکاری در ایام کرونایی کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید