افزایش مرگ و میر ها در آمریکا و کانادا بر اثر گرمای بی سابقه

به گزارش مجله فازنما، مسئولان محلی در آمریکا و کانادا می گویند در روز های آینده با تشدید گرمای هوا میزان مرگ و میر ناشی از گرمازدگی و آتش سوزی افزایش خواهد یافت.

افزایش مرگ و میر ها در آمریکا و کانادا بر اثر گرمای بی سابقه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مسئولان آمریکایی می گویند تا دیروز 63 مورد مرگ ناشی از گرمازدگی و آتش سوزی حاصل از گرمای هوا تنها در استان اورگان آمریکا گزارش شده است. مقامات آمریکا و کانادا معتقدند این میزان در روز های آینده می تواند افزایش چشمگیری داشته باشد.

بیمارستان ها و مراکز درمانی در بخش هایی از کانادا و آمریکا در گزارشی اعلام کرده اند در روز های گذشته مراجعات در اثر گرمازدگی و افزایش دما به صورت ملموسی افزایش داشته است.

در برتیش کلمبیای کانادا در پنج روز گذشته حداقل 486 مورد مرگ ناگهانی ناشی از افزایش درجه هوا گزارش شده است. این میزان حدود سه برابر بیشتر از میزان مرگ و میر در روز های عادی در این منطقه است.

جنیفر وینز، پزشک آمریکایی در این باره گفت: این یک بحران بهداشتی جدی است و می تواند زنگ خطری باشد برای روز های آینده و این که موج گرما تا چه حد می تواند کشنده باشد.

دیوید فیلیپس، کارشناس ارشد هواشناسی و تغییرات اقلیمی کانادا هم گفت: موج گرما می تواند در روز های آینده به شرق کانادا و سایر نواحی مجاور توسعه یابد و حتی ممکن است در روز های آینده شاهد ثبت یک رکورد در زمینه افزایش دمای هوا باشیم.

این کارشناس کانادایی در ادامه تاکید کرد: هنوز به صورت دقیق مشخص نیست دلیل این گرمای بی سابقه چیست، ولی تغییرات اقلیمی و دخالت های زیست محیطی به صورت قطع می تواند یکی از علل اصلی این اتفاق باشد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز روز گذشته در سخنرانی خود از افزایش تلفات انسانی بر اثر موج گرمای بی سابقه در این کشور اظهار تاسف کرد و گفت: نگران توسعه آتش سوزی های جدی بر اثر گرما در کانادا هستیم. ما باید واقع بین باشیم و بدانیم که این آخرین حادثه زیست محیطی ما نخواهد بود.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا هم روز گذشته نسبت به افزایش تلفات انسانی ناشی از افزایش دما در آمریکا هشدار داد و از عدم آمادگی مناسب بخش های مختلف برای مهار آتش سوزی های ناشی از موج گرما در سراسر آمریکا اظهار نگرانی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1339

به "افزایش مرگ و میر ها در آمریکا و کانادا بر اثر گرمای بی سابقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مرگ و میر ها در آمریکا و کانادا بر اثر گرمای بی سابقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید