طراحی ویلا در شمال: اصلاح قانون حفظ اراضی زراعی و باغات

به گزارش مجله فازنما، رئیس سازمان امور اراضی کشاورزی کشور گفت:لایحه اصلاح قانون حفظ اراضی زراعی و باغات در دولت سیزدهم کلید خورده است.

طراحی ویلا در شمال: اصلاح قانون حفظ اراضی زراعی و باغات

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، علیرضا اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشاورزی کشور در حاشیه نشست آنالیز و برطرف مسایل و مشکل های تداخل اراضی کشاورزی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از شروع از آنالیز آسیب شناسی در اجرای قانون حفظ اراضی زراعی و باغات کشور از سوی وزیرجهاد کشاورزی خبرداد و گفت: لایحه اصلاح قانون حفظ اراضی زراعی و باغات تا یک ماه آینده به صحن مجلس فرستاده می گردد تا بخشی از دغدغه های بخش تغیییر کاربری اراضی کشاورزی به وسیله این لایحه برطرف گردد.

به گفته وی بر اساس این برنامه راهبردی جهاد کشاورزی تا سرانجام سال 1404 تمامی اراضی کشاورزی کشور سنددار خواهد شد.

وی با اشاره به سنددار شدن اراضی کشاورزی کشور با یک برنامه راهبردی چهار ساله از سوی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سازمان اموراراضی کشور به عنوان متولی برنامه راهبردی با دستور وزیر جهاد کشاورزی و هماهنگی سازمان ثبت اسناد کشور، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سایر دستگاه های مرتبط این هدف گذاری را انجام داده تا در 2 سال اول دولت سیزدهم همه پلاک هایی که دارای تداخل اجرای مقررات موازی هستند معین تکلیف گردد.

رئیس سازمان امور اراضی کشاورزی کشور گفت: تا کنون فرایند تهیه نقشه نزدیک به 9 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی آماده شده است.

اورنگی گفت: در حال حاضر چهار میلیون هکتار از 9 میلیون هکتار برای تثبیت به سازمان ثبت اسناد کشور و حدود یک و نیم میلیون هکتار آن نیز به صورت رسمی وارد مرحله صدور سند شده است.

وی گفت: تا به امروز حدود 11 میلیون هکتار از اراضی دارای تداخل بین دولت و منابع ملی و مردم در دستور کار قرارگرفته که از این اندازه 600 هکتار از اراضی منابع ملی به نفع مردم کسر و به اراضی غیر ملی اضافه شده است.

کاشان دارای 6 هزار و 300 هکتار زمین زراعی و 9 هزار هکتار باغ و گلخانه با فعالیت بیش از 10 هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان و آران و بیدگل نیز دارای سه هزار هکتار زمین باغی و 11 هزار هکتار زمین زراعی است.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1322

به "طراحی ویلا در شمال: اصلاح قانون حفظ اراضی زراعی و باغات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا در شمال: اصلاح قانون حفظ اراضی زراعی و باغات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید