ضرورت افزایش سهم ایران از شیرین سازی آب خلیج فارس

به گزارش مجله فازنما، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شیرین سازی روزانه 26 میلیون مترمکعب از آب خلیج فارس توسط همسایگان جنوبی بر ضرورت افزایش سهم ایران از شیرین سازی آب خلیج فارس تاکید کرد.

ضرورت افزایش سهم ایران از شیرین سازی آب خلیج فارس

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان های شرقی و فلات مرکزی ایران گفت: سهم ایران با اجرای این پروژه مهم 600 هزار متر مکعب در روز خواهد بود که فاصله زیادی با رقم استفاده کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد، پس افزایش سهم ایران از آب خلیج فارس از الزامات است.

وی گفت: امسال با همه تنگناها و تحریم های ظالمانه دشمنان، اما با به ثمر نشستن رویایی ناباورانه انتقال آب از دریا به صحرا، سالی ماندگار در تاریخ تابناک ایران خواهد بود.

رزم حسینی با بیان اینکه قطعه نخست خط انتقال آب از هرمزگان به معادن گل گهر در استان کرمان آبان ماه امسال افتتاح شد، بیان داشت: امروز قطعات 2 و 3 این خط از گل گهر به مس سرچشمه به طول 150 کیلومتر و از مس سرچشمه به اردکان به طول 550 کیلومتر و در کل با طول خط انتقال 820 کیلومتر از خلیج فارس تا اردکان افتتاح می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، این خط انتقال را که به خط انتقال امید نامگذاری شده، هدیه ای برای نسل آینده و اتفاقی بزرگ در تاریخ ایران برشمرد.

رزم حسینی همچنین با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری درباره این پروژه، گفت: رئیس جمهوری نیز از مسئولان خواسته بود که بخش خصوصی را در تولید آب برای ایجاد بازار مبادله ای بدون دخالت دولت تشویق کنند.

وی اضافه کرد: با انتقال 820 کیلومتر (خط نخست)، هم زمان خط دوم از همین جهت از هرمزگان به استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی به طول یک هزار و 550 کیلومتر خواهد رفت. نزدیک به 35 درصد از این خط به طول 400 کیلومتر اجرا شده که نکته حائز اهمیتی است.

وی با اشاره به خط سوم از این انتقال، ادامه داد: خط سوم از استان هرمزگان به اصفهان به طول 920 کیلومتر خواهد رفت که اقدام های اجرایی برای انجام آن نیز اجرا شده است.

رزم حسینی گفت: خط چهارم انتقال نیز برای استان سیستان و بلوچستان از جهت چابهار تا زابل به طول 820 کیلومتر خواهد بود که توسط شرکت های بزرگ صنایع معدنی و پتروشیمی انجام می شود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 930

به "ضرورت افزایش سهم ایران از شیرین سازی آب خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت افزایش سهم ایران از شیرین سازی آب خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید