دره آسون جاذبه ای بی مثال در دل طبیعت باغ شهر نطنز است

به گزارش مجله فازنما، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دره آسون جاذبه ای بی مثال در دل طبیعت باغ شهر نطنز است.

دره آسون جاذبه ای بی مثال در دل طبیعت باغ شهر نطنز است

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

شهرستان نطنز در محور تاریخی و گردشگری شمال استان اصفهان واقع شد، با این وصف قرار گرفتن این شهر در دامنه های کوه کرکس از یک سو و بعلاوه واقع شدن این شهر در دل کویر کاشان از سوی دیگر باعث شده تا بتوان در این شهرستان زیبا و تاریخی سه گونه آب و هوای گرم و خشک، معتدل و کوهستانی را به نظاره نشست، لذا بر این اساس در این شهرستان جاذبه های طبیعی متعددی شکل گرفته که از آن جمله میتوان به دره آسون اشاره نمود که بواسطه این تنوع اقلیمی پدید آمده است.

دره آسون که ما بین دو روستای نسران و اسپیدان واقع شده است، براساس نظر زمین شناسان و با توجه به تحولات فراوان طبیعی در فلات مرکزی ایران از آبرفت های آب های سطحی یا شاید از آبرفت های دریاچه بزرگ تیتس که روزگاری در فلات مرکزی ایران جاری بود، بتدریج پدید آمده است.

درباب چگونگی نامگذاری این دره زیبا به آسون براساس آنالیز تواریخ شفاهی مردم منطقه بویژه مردم روستای نسران و اسپیدان که گردآوری شد، مردم این روستاها به ویژه روستای نسران معتقد بودند که اگر برای یکی از ساکنان روستا مسئله ای ایجاد گردد و آن فرد به بالای دره رفته و سنگی را به پایین دره پرتاب کند، مشکلش به تدریج حل شده و آسانی در کارش ایجاد می گردد. لذا به تدریج در میان مردم این روستاها این دره با نام دره آسان نامیده شد که با گذشت زمان به تدریج در اقواه عمومی به آسون مشهور شده است.

اگر از شهر نطنز به سمت شرق حرکت کنیم، پس از گذر از روستاها و مشاهده منظره هاه بکر و زیبای طبیعی که بواسطه آب و هوای ویژه این شهرستان بوجود آمده است، به روستای نسران می رسیم که در سمت شرق این روستان روستای اسپیدان واقع شده است و در میان این دو روستای زیبا، دره آسون چشم نوازی می نماید که معبری زیبا، حیرت انگیز و چشم نواز را برای هر بیننده ای بوجود آورده است.

با توجه به فصلی بودن وجود آب در این دره زیبا، در فصل هایی که آب در این دره وجود دارد، گردشگران زیادی برای استفاده از این منظره ها بکر و زیبا در منطقه حضور دارند که این خود می طلبد زیرساخت های مناسبی برای حضور این گردشگران در منطقه ایجاد گردد، لذا اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز با برنامه ریزی های اجرا شده در نظر دارد تا علاوه بر حفظ این اثر بکر طبیعی، با ایجاد زیرساخت های مناسب برای حضور گردشگران، پیوند مناسبی میان طبیعت، فرهنگ مردم محلی و گردشگران ایجاد کند.

دره آسون را میتوان یکی از ظرفیت های نهفته شهرستان نطنز دانست، لذا با برنامه ریزی صحیح، این دره علاوه بر معرفی به گردشگران داخلی می تواند مقصد مناسبی برای حضور گردشگران خارجی هم باشد، چرا که این منظره ها زیبا و منحصر بفرد را در کمتر نقطه ای در اصفهان و حتی ایران میتوان مشاهده کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1132

به "دره آسون جاذبه ای بی مثال در دل طبیعت باغ شهر نطنز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره آسون جاذبه ای بی مثال در دل طبیعت باغ شهر نطنز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید