از ابتدای سال جاری چه مقدار برنج به کشور وارد شده است؟

به گزارش مجله فازنما، تهران (پانا) - به گفته سخنگوی گمرک در نیمه نخست سال جاری حدود 715 هزارتن برنج از گمرکات کشور مجوز ترخیص قطعی گرفتند که در مقایسه با مدت مشابه 33 درصد در وزن افزایش داشته است.

از ابتدای سال جاری چه مقدار برنج به کشور وارد شده است؟

به گزارش صدا و سیما، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: در نیمه نخست سال جاری، برای 714 هزار و 773 تن برنج به ارزش 608 میلیون و 125 هزار و 9 دلار در گمرکات کشور پروانه ترخیص قطعی صادر شده که نسبت به نیمه نخست سال گذشته که این مقدار 537 هزار و 564 تن به ارزش 491 میلیون و 985 هزار و 90 دلار بوده ازلحاظ وزنی 33 درصد و از لحاظ ارزش 24 درصد رشد داشته است.

وی افزود: بر اساس بند خ ماده 3 قانون امور گمرکی، گمرک مسئول پایش اطلاعات و اعلام آمار تجارت خارجی است و این آمار بر اساس داده های دقیق تجاری به وسیله متخصصان علم آمار و فن آوری اطلاعات صورت می گیرد، بنابراین اعلام آمار رسمی تجارت کشور به وسیله گمرک، بر اساس اطلاعات، شاخص ها و مؤلفه های دقیق صورت می گیرد.

وی در واکنش به یکی از تشکل ها گفت: زمانی که آمار واردات یا صادرات یک کالا در یک بازه زمانی تعیین اعلام می گردد، این اعلام هم می تواند به شناخت شرایط تجاری کشور یاری کند که دانشگاهیان، سیاستگذاران، دست اندرکاران، فعالان، انجمن های مرتبط و نهایتاً ذینفعان به تحلیل آن بپردازند.

لطیفی تاکید نمود: گمرک در اعلام آمار تجارت خارجی دقت و صحت را به اسم مرجع رسمی دنبال می نماید، بنابراین ممکن است در بعضی اوقات کاهش یا افزایش تجارت یک کالا، موافقان یا مخالفان و حتی نگرانی هایی را برای بعضی به وجود بیاورد که حتماً مسئولین مرتبط با داشتن آمار دقیق می توانند به برطرف آن مسائل بپردازند.

سخنگوی گمرک گفت: بازه های زمانی مورد محاسبه هم تعاریف شفافی دارد که نمی توان به واسطه خوشایند یا ناخوشایند بودن آمار، از ارائه آن صرف نظر کنیم و یا بعضی با بازه زمانی غیر فنی خود آن را زیر سوال ببرند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1247

به "از ابتدای سال جاری چه مقدار برنج به کشور وارد شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ابتدای سال جاری چه مقدار برنج به کشور وارد شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید