شروع رقابت جهانی شطرنجبازان ایران از منزل، کوشش برای فینال المپیاد

به گزارش مجله فازنما، به گزارش خبرنگاران، فدراسیون جهانی شطرنج با وجود شیوع و گستردگی کرونا و تاثیری که بر لغو فعالیت های ورزشی در امسال داشت، طبق تقویم از پیش مصوب خود اقدام به برگزاری المپیاد جهانی کرد اما به صورت آنلاین و با شیوه ای متفاوت از همواره.

شروع رقابت جهانی شطرنجبازان ایران از منزل، کوشش برای فینال المپیاد

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ترک اصل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

طبق این شیوه جدید 163 کشور شرکت نماینده در المپیاد جهانی رقابت خود را به صورت مقدماتی و در قالب چهار مرحله پیگیری کردند تا از میان آنها 40 تیم برای حضور در مرحله پنجم تعیین شوند. این مرحله از المپیاد جهانی شطرنج از روز آدینه شروع می گردد.

ایران که به عنوان قهرمان شطرنج آسیا متقاضی حضور در المپیاد جهانی 2020 بود از ملاقاتهای چهار مرحله نخست معاف بود و از مرحله پیش رو رقابت خود با دیگر تیم ها را شروع می نماید. تیم های حاضر در این مرحله در قالب چهار گروه 10 تیمی رقابت با یکدیگر را دنبال می نمایند.

رقابت جهانی شطرنجبازان ایران از منزل

تیم ملی شطرنج ایران با 4 بازیکن در بخش مردان و 5 بازیکن در بخش بانوان در المپیاد جهانی شرکت خواهد داشت. پرهام مقصودلو، احسان قائم مقامی، محمد امین طباطبایی و آرین غلامی در بخش مردان همراه با سارا خادم الشریعه، مبینا علی نسب، آناهیتا زاهدی فر، آنوشا مهدیان و مطهره اسدی در بخش بانوان ترکیب شطرنجبازان ایران را تشکیل می دهند.

از میان این نفرات آرین غلامی، احسان قائم مقامی و آناهیتا زاهدی فر از محل فدراسیون شطرنج ایران رقابت آنلاین خود با حریفان شان را برگزار می نمایند اما دیگر شطرنجبازان کشورمان از منزل شخصی خود پیگیر ملاقاتهای شان خواهند بود.

اعلام برنامه ملاقاتهای ایران در المپیاد جهانی شطرنج

ملاقاتهای مرحله پنجم المپیاد جهانی شطرنج که ایران هم در آن حضور دارد از آدینه شروع شده و طی سه روز دنبال می گردد. در هر روز سه دور رقابت برگزار می گردد و برای هر دور هم از هر کشور سه شطرنجباز در هر یک از بخش های مردان و بانوان معرفی خواهند شد.

گرجستان اولین حریف تیم ملی شطرنج ایران در المپیاد جهانی است. تیم کشورمان در دور دوم و سوم مسابقات با تیم های آلمان و چین که مدعی اصلی قهرمانی در گروه است، ملاقات خواهد داشت.

برنامه ملاقاتهای تیم ملی شطرنج ایران در المپیاد جهانی (مرحله پنجم) به این توضیح است:

آدینه 31 شهریورماه

* ایران -گرجستان (ساعت 12:30)

* ایران - آلمان (ساعت 13:30)

* ایران - چین (ساعت 14:30)

شنبه اول شهریور ماه

* ایران - زیمباوه (ساعت 12:30)

* ایران - هند (ساعت 13:30)

ایران - ازبکستان (ساعت 14ک30)

یکشنبه دوم شهریور ماه

* ایران - اندونزی (ساعت 12:30)

* ایران - ویتنام (ساعت 13:30)

* ایران - مغولستان (ساعت 14:30)

کوشش برای صعود به فینال

به گزارش خبرنگاران، در سرانجام 9 دور ملاقات در هر یک از گروه های 10 تیمی المپیاد جهانی شطرنج، سه تیم برتر هر گروه راهی فینال این دوره مسابقات می شوند.

12 تیم برتر المپیاد جهانی از آدینه 7 شهریورماه به صورت آنلاین رقابت خود در مرحله فینال را شروع می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 504

به "شروع رقابت جهانی شطرنجبازان ایران از منزل، کوشش برای فینال المپیاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رقابت جهانی شطرنجبازان ایران از منزل، کوشش برای فینال المپیاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید