درخواست مرکل برای تقویت سازمان بهداشت جهانی

به گزارش مجله فازنما، صدر اعظم آلمان در نشست مجازی گروه 20 خواهان تقویت سازمان بهداشت جهانی و همکاری تنگاتنگ تر بین المللی برای فراوری و توسعه واکسن کرونا شد.

درخواست مرکل برای تقویت سازمان بهداشت جهانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دی ولت آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز شنبه در نشست مجازی سران گروه 20 (G20) همکاری تنگاتنگ تر بین المللی برای فراوری و توسعه واکسن کرونا را خواهان شد.

وی تاکید نمود: برای اینکه بتوانیم بیماری کرونا را مهار کنیم باید دسترسی به واکسن برای همه فراهم و مقرون به صرفه باشد. وی اضافه نمود: بودجه تا به حال مد نظر قرار داده شده برای این منظور کافی نیست.

مرکل از همه خواست که از این طرح مهم حمایت نمایند. به گفته وی هدف کمپین بین المللی به راه افتاده برای این منظور این است که تا انتها سال 2021 حدود دو میلیارد دوز واکسن کرونا توزیع گردد. در حال حاضر حدود 5 میلیارد دلار برای این طرح جمع آوری شده است. آلمان با بیش از نیم میلیارد یورو در این طرح شرکت نموده است.

صدر اعظم آلمان همچنین خواهان تقویت پایدار سازمان بهداشت دنیای شد و گفت: ما به یک بودجه مطمئن، همکاری بهتر و استقلال بیشتر این نهاد مهم بین المللی احتیاج داریم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در اجلاس جی 20 هنوز تعیین نیست که با توجه به خروج آمریکا از سازمان بهداشت دنیای تحت ریاست جمهوری ترامپ آیا تقویت سازمان بهداشت دنیای در بیانیه مشترک انتهای لحاظ خواهد شد.

ترامپ به اتهام نزدیکی بیش از حد چین و اعمال نفوذ این کشور بر سازمان بهداشت دنیای چندی پیش از این نهاد بین المللی خارج شد.

اور زو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم در این نشست مجازی حمایت های اقتصادی قدرتمندانه تر برای غلبه بر بحران کرونا را درخواست کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

فون در لاین همچنین خاطرنشان کرد که می خواهد سال آینده با همکاری ایتالیا یک نشست سلامت دنیای را برگزار کند. این بخشی از تکلیف ایتالیا در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا خواهد بود.

فون در لاین گفت: ما درباره درس هایی که ازبحران کرونا گرفته ایم بحث خواهیم کرد تا در آینده انسانیت را بهتر در برابر این گونه بیماری ها حمایت کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 738

به "درخواست مرکل برای تقویت سازمان بهداشت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مرکل برای تقویت سازمان بهداشت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید