22 معمای واقعی درباره اختراعات چیست؟

به گزارش مجله فازنما، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، کتاب 22 معمای واقعی درباره اختراعات همان طور که از نامش پیداست، 22 معما را بازتعریف می نماید و در آخر دلیل اتفاق ها را از مخاطب می پرسد و بعد جواب معما را می دهد؛ اما قبل از اینکه جواب ها را بخوانید، هر آنچه را که برای حل معماها ضروری است می توانید لابه لای متن یا تصاویر پیدا کنید. سرنخ ها معمولا پنهان هستند و پاسخ ها را می توان در غیرمنتظره ترین جا پیدا کرد. برخی از معماها ساده هستند و برخی دیگر سخت.

22 معمای واقعی درباره اختراعات چیست؟

هر بازتعریف معما با مطرح کردن یک سؤال، تمام می گردد؛ سوال هایی مانند: چرا کشتی ها بدون هیچ اثری در مثلث برمودا ناپدید می شوند؟ آیا هیولای دریاچه نِس واقعاً وجود دارد؟ چرا بعضی فکر می نمایند که فرود آپولو روی ماه فقط یک کلاهبرداری است؟

در این کتاب درباره اتفاق های عجیب وغریبی می خوانید که در زمان های مختلف اتفاق افتاده اند. این اتفاق ها که تخیل مردم سراسر دنیا را برانگیخته اند در کتاب 22 معمای واقعی درباره اختراعات به شکل معما بازتعریف شده اند. به عنوان یک خواننده، نیاز به اطلاعات قبلی ندارید. آنچه را برای شکستن رمز و راز این معماها نیاز دارید در متن یا تصویرها پیدا می کنید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

زنان جوان در ردیف های طولانی در کارخانه می نشینند. آن ها سخت کار می نمایند و دستمزد ناچیزی می گیرند. کار آن ها نقاشی خط های ریز و کوچک است. خط ها نشان دهنده دقیقه ها روی صفحه ساعت هستند.

روی صفحه هر ساعت باید 60 خط وجود داشته باشد. کشیدن خط ها کاری ظریف و سخت است. خط ها باید صاف باشند و با دقت روی یک صفحه کوچک قرار گیرند.

رنگی که زنان کارگر قلم موی خود را به آن آغشته می نمایند رنگ رادیومی است.

از این رنگ رادیومی فقط برای صفحه ساعت استفاده می گردد. چرا؟.

انتشارات پریان کتاب 22 معمای واقعی درباره اختراعات نوشته بِنگت فرِدریکسون و آندِرآس پالمِر با ترجمه نامدار ناصرقصری را در 101 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای 105 هزار تومان برای نوجوانان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1687

به "22 معمای واقعی درباره اختراعات چیست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "22 معمای واقعی درباره اختراعات چیست؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 معمای واقعی درباره اختراعات چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید