یونان با کنترل حریم دریا و هوایی اژه می خواهد ترکیه را محدود کند

به گزارش مجله فازنما، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه که به ادیرنه در خط مرزی این کشور با یونان رفته است، با اشاره به اقدامات آتن در دریای اژه گفت: یونان باید بداند که با سیاست توسعه طلبانه و رفتار تحریک آمیز چیزی عایدش نخواهد شد، این کشور باید متوجه غیرمنطقی بودن سیاست های خود در دریای اژه باشد.

یونان با کنترل حریم دریا و هوایی اژه می خواهد ترکیه را محدود کند

بهترین تجربه سفر را با قیمت تور ترکیه کریسمس در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

وزیر دفاع ترکیه در این باره ادامه داد: یونان با ادعاهای بی سابقه مانند ادعای کنترل کامل حریم دریای و هوایی (دریای اژه) در پی محدود کردن ترکیه است.

خلوصی آکار با تاکید بر اینکه کشورش در پی حل مسائل دریای اژه مطابق با قوانین بین المللی و حسن همجواری در چارچوب مصاحبه است، اضافه نمود: خواسته ما این است که مردم دو کشور در صلح و رفاه زندگی نمایند؛ اما در قبولاندن آن به طرف مقابل با مشکل مواجهیم.

وی در ادامه افزود: یونان می خواهد آب های بین المللی در دریای اژه را از 48 درصد به 20 درصد کاهش داده و بیش از 70 درصد از آن را در اختیار بگیرد. این موضع یک رویکرد بسیار بلند پروازانه و خطرناک است و انتظار داریم که از آن دوری نمایند. در طول تاریخ در هیچ جایی از دنیا مشاهده نشده که جزیره ای دارای 6 مایل آب سرزمینی و 10 مایل حریم هوایی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1180

به "یونان با کنترل حریم دریا و هوایی اژه می خواهد ترکیه را محدود کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان با کنترل حریم دریا و هوایی اژه می خواهد ترکیه را محدود کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید