کسر جریمه از لغو بلیت های سفری همچنان ممنوع ، آمادگی برای بازگرداندن مسافران ایرانی خارج از کشور

به گزارش مجله فازنما، وزیر راه وشهرسازی گفت: هیچ جریمه ای از مسافران بابت لغو بلیت های زمینی و هوایی نباید کسر گردد.

کسر جریمه از لغو بلیت های سفری همچنان ممنوع ، آمادگی برای بازگرداندن مسافران ایرانی خارج از کشور

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور قیمت مناسب کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار ، با بیان اینکه تمامی بلیت هایی که بخش حمل و نقل ریلی و بخش هوایی به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دستور دولت کنسل شده بود،گفت: نباید شرکت های هواپیمایی در قبال لغو سفر، جریمه ای از مسافران دریافت نمایند، بسیاری از مسافران به دلیل شیوع ویروس کرونا در خواست کنسلی بلیت خود را داشتند که با رایزنی های صورت گرفته دستور داده شد هیچ یک از آژانس ها نباید از مسافران به دلیل کنسلی بلیت جریمه دریافت نمایند.

اسلامی اظهار کرد: بعضی از کاروان های راهیان نور درخواست کنسلی بلیت خود را داشتند که دستور داده شد به هیچ عنوان جریمه ای دریافت نگردد.

او با اشاره به اینکه متاسفانه ویروس کرونا در بعضی از استان ها شیوع پیدا نموده است، گفت: این ویروس مشکلاتی را ایجاد نموده که باید با همکاری تمامی بخش ها و دستگاه های مختلف اقدامات لازم در جهت کنترل کو توقف و شیوع این ویروس انجام گردد.

وزیر راه وشهرسازی یاد آور شد: امیدواریم با بهبوده این فرایند بتوانیم اقدامات لازم در جهت جبران خسارت های ناشی از آن را انجام دهیم.

ساخت پل های ویران شده بر اثر سیل

او درباره آخرین شرایط مناطق سیل زده در استان لرستان هم گفت: تمامی محورها با همکاری نیروهای راهداری در حال بازگشایی است و بعضی از مناطق که پل هایشان را آب پر نموده است را با همکاری نیروهای راهداری به سرعت در حال ساخت و بازگشایی هستیم.

اسلامی درباره بازگشت مسافرانی که در کشور امارات باقی مانده بودند هم گفت: متاسفانه کشور امارات برای انجام پروازهای ایرانی سختگیری هایی را لحاظ نموده است که با رایزنی های صورت گرفته دو پرواز از ایران ایر و دو پرواز هم از امارات برای بازگرداندن مسافران انجام شد.

او گفت: در ترکیه مسافر ایرانی باقی نمانده اما اگر مسافرانی درخواست بازگشت داشته باشند اقدامات لازم برای بازگرداندن آنها را هم انجام می دهیم.

لازم به ذکر است به دنبال قطع ناگهانی تمامی پروازها از تهران به دبی و بالعکس توسط سازمان هواپیمایی کشوری امارات، یک ففرایند هواپیمای ایرباس هما جهت بازگرداندن مسافران ایرانی اعزام می گردد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در بعضی مناطق کشور، سازمان هواپیمایی کشوری امارات در یک اقدام ناگهانی تمامی پروازها از تهران به دبی و بالعکس را تعلیق نمود. این سازمان همچنین از صدور مجوز پرواز جهت بازگرداندن مسافران به کشور خودداری نمود.

پس از این اقدام، با پیگیری های رئیس هیات مدیره و مدیرعامل هما و مسئولان وزارت امور خارجه با هواپیمایی کشوری امارات، مجوز انجام یک پرواز به فرودگاه آل مکتوم دبی جهت بازگرداندن مسافران ایرانی صادر شد.

لازم به ذکر است هواپیمای ایرباس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما روز گذشته جهت بازگرداندن مسافران از دبی به کشور فرودگاه حضرت امام (ره) را به مقصد فرودگاه آل مکتوم ترک خواهد نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 112

به "کسر جریمه از لغو بلیت های سفری همچنان ممنوع ، آمادگی برای بازگرداندن مسافران ایرانی خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسر جریمه از لغو بلیت های سفری همچنان ممنوع ، آمادگی برای بازگرداندن مسافران ایرانی خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید