کاوش باستان شناسی اضطراری در قلعه اولتان پارس آباد

به گزارش مجله فازنما، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، کاوش باستان شناسی اضطراری در قلعه اولتان پارس آباد صورت گرفت.

کاوش باستان شناسی اضطراری در قلعه اولتان پارس آباد

روح الله محمدی گفت: کاوش باستان شناسی اضطراری در قلعه اولتان در شهرستان پارس آباد با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است.

رئیس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: در پی عملیات راهسازی در محور ارتباطی پارس آباد به سربند در محدوده قلعه تاریخی اولتان قبور باستانی آشکار شد و در پی آن به منظور مستندنگاری و نجات بخشی آثار، اداره کل میراث فرهنگی اردبیل اقدام به کاوش اضطراری کرد.

او تاکید کرد: در نتیجه مطالعات میدانی در این منطقه بخشی از گورستان تاریخی شهر تاریخی اولتان شناسایی شد و قبوری از نوع چاله ای و مربوط به دوره تاریخی اشکانی تا اوایل اسلام و سلجوقی کشف شد.

محمدی ادامه داد: شواهد نشان می دهد که گورستان تاریخی اولتان حدود هفتصد تا هشت صد سال مورد استفاده ساکنان این شهر تاریخی بوده و متاسفانه تعدادی از قبور این گورستان تاریخی در عملیات راهسازی آسیب دیده است.

رئیس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: مطالعه تدفین های موجود در بازسازی اعتقادات و آیین های خاکسپاری آن دوران نقش بسزایی دارد و مطالعات میدانی کاوش اضطراری تا دستیابی به نتایج بیشتر ادامه خواهد داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1549

به "کاوش باستان شناسی اضطراری در قلعه اولتان پارس آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوش باستان شناسی اضطراری در قلعه اولتان پارس آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید