ورودی و خروجی شهرهای خراسان شمالی برای جذب مسافران زیبا نیستند

به گزارش مجله فازنما، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ورودی و خروجی شهرهای استان برای جذب مسافران زیبا نیستند.

ورودی و خروجی شهرهای خراسان شمالی برای جذب مسافران زیبا نیستند

قدیر افروند در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با تاکید بر اینکه شهرداری ها به خصوص شهرداری هایی که در جهت حرکت مسافران قرار دارند نقش مهمی در جذب مسافران و گردشگران خواهند داشت، اضافه کرد: خراسان شمالی در تابستان سال جاری رتبه سوم در جذب مسافر را کسب کرد و از سوی دیگر پیروز شدیم تا مسافران را از محور میانه (سبزوار، سمنان) به سوی این استان سوق دهیم. شهرداری ها نقش مهمی را در ماندگاری مسافران خواهند داشت.

وی ادامه داد: از آنجایی که خراسان شمالی در جهت سفر واقع شده است با فراهم کردن حداقل امکانات خواهیم توانست مسافران را ماندگار کنیم و ورودی و خروجی شهرها یک عامل توقف مسافران است اما چقدر این ورودی و خروجی ها زیبا هستند؟ ورودی و خروجی شهرها در تعجیل مسافران برای ادامه سفر می کاهد و شهرداری ها باید به سوی زیباکردن این مکان ها گام بردارند. همچنین شهرداری ها باید جهتی از شهر که محل تردد مسافران است را به عنوان کریدور سفر(گردشگری شهری) تعریف نمایند و در زمان اوج حضور مسافران این مناطق را آذین بندی و زیبا نمایند.

این مقام مسئول توضیح داد: المان های شهری نکته مهم دیگر در جذب گردشگران است و همچنین باید شهرداری ها نسبت به موضوع تورهای شهری توجه ویژه داشته باشند.

وی اعلام کرد: این اداره کل نسبت به ایجاد تورهای شهری و با قبول پرداخت هزینه ها به شهرداری بجنورد مکاتبه نموده است، اما هنوز هیچ پاسخی نسبت به این موضوع دریافت ننموده ایم. شهر بجنورد حدود 12 نقطه جذاب تاریخی دارد که شهرداری می تواند با نصب بیلبوردهای زیبا و یا تابلو آن ها را معرفی کند.

افروند گفت: علاوه بر آن شهرداری باید شعار سال خود را شعار گردشگری و سفر قرار دهد و همچینن برای جذب گردشگران بیشتر در شهر با ادبیات گردشگری صحبت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 98

به "ورودی و خروجی شهرهای خراسان شمالی برای جذب مسافران زیبا نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورودی و خروجی شهرهای خراسان شمالی برای جذب مسافران زیبا نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید