واکنش تند قهرمان وزنه برداری دنیا به درخواست استقلال!

به گزارش مجله فازنما، وزنه برداری ایران در سال های اخیر حال و روز خوشی ندارد و ویرانه ای که به زعم مدیران کنونی فدراسیون از دوره پیشین به جای مانده، این رشته مدال آور المپیکی را از پا درآورده است. سجاد انوشیروانی نایب قهرمان دنیا و المپیک حالا در مقام رییس این فدراسیون کوشش می نماید وزنه برداری را به روزهای اوج خود برساند.

واکنش تند قهرمان وزنه برداری دنیا به درخواست استقلال!

رسول معتمدی وزنه بردار ملی پوش سال گذشته خوش درخشید و توانست مدال های طلا را به نام خود ثبت کند. او که با مصدومیت شدیدی روبرو شد و رقابت های دنیای را از دست داد، واکنش تندی به حاشیه مهم این روزهای فوتبال ایران نشان داده است.

باشگاه استقلال برای پرداخت بدهی آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی سابق خود به مشکل خورده و برای فرار از جریمه و محرومیت های بین المللی دست به دامن دولت شده است.

رسول معتمدی قهرمان وزنه برداری دنیا ابتدا درباره صدرنشینی در رنکینگ دنیای گفت: خدا را شکر این اتفاق برای دومین بار افتاد و در انتها سال میلادی توانستم در رنکینگ دنیای در جایگاه صدر جدول قرار بگیرم. این اتفاق نوید روزهای خوب در امسال را به من داد و امیدوارم بتوانم در سال 1402 که مسابقات زیادی پیش رو داریم و اهمیت زیادی هم دارند نتایج خوبی کسب کنم.

وی ادامه داد: من همواره گفته ام هیچ وقت مسابقات را گلچین نمی کنم و تا جایی که در توانم باشد در مسابقات شرکت می کنم. سال 1402 برای همه ورزشکاران سال خیلی شلوغی است؛ هم مسابقات بازی های آسیایی هانگژو و هم گزینشی المپیک پاریس را پیش رو داریم. طبق برنامه قرار است تا چند روز دیگر تمرینات خودم را آغاز کنم. امیدوارم در مسابقات گزینشی بدون مصدومیت و حادثه شرکت کنم و به سهمیه المپیک برسم.

قهرمان وزنه برداری دنیا درباره رقبای خود توضیح داد: با همه وزنه برداران دوست و رقیب هستم. سهراب مرادی وزنه بردار باتجربه ای است که نه تنها من بلکه بیشتر وزنه بردران خیلی از او یاد گرفته اند. دوستان دیگری هم مثل رضا دهدار وزنه برداران دسته 109 کیلوگرم مثل مهدی کرمی یا وزنه برداران دسته 96 کیلوگرم همگی کوشش می نمایند تا برترین نتیجه را بگیرند.

معتمدی درباره افت وزنه برداری ایران تاکید نمود: متاسفانه وزنه برداری با مسائل مدیریتی زیادی روبه رو شد و همین موضوع باعث شد تا این رشته از شرایط ایده آل دور گردد. البته در دوره ای که انوشیروانی سرپرست بود کارهای خوبی انجام داد و خدا را شکر با رای مجمع به عنوان رئیس انتخاب شد. امیدوارم با کوشش های او و حمایت های خانواده وزنه برداری این رشته دوباره به روزهای اوج خود برگردد.

وی با انتقاد از طرح بحث ملی بودن پرداخت بدهی استراماچونی به آنا گفت: دغدغه همیشگی ورزشکاران این است که باید و شاید مورد حمایت قرار نمی گیرند و این موضوع شامل همه ورزشکاران می گردد. متاسفانه آن طور که انتظار داریم ورزشکاران غیرفوتبالی دیده نمی شوند. من چند روز پیش مصاحبه ای از یکی از بازیکنان استقلال دیدم که گفته بود پرداخت پول استراماچونی بحث ملی است اما من که چندین مدال آسیایی و دنیای در کارنامه خود دارم باید بگویم پرداخت پول استراماچونی بحث ملی نیست. ورزشکارانی که قهرمان دنیا و المپیک می شوند بحث ملی هستند، نه پول سرمربی خارجی که برای مدت کوتاهی به ایران آمده است!

قهرمان وزنه برداری دنیا در مورد چراغ سبز دولت برای یاری به حل این مشکل توضیح داد: واقعا نمی دانم چه بگویم. اما من از شخص آقای مخبر (معاون اول رییس جمهور) و مسئولان وزارت ورزش سوال می پرسم اگر پول آقای استراماچونی را پرداخت می نمایند و یک بحث ملی است، چرا پاداش قهرمانان سال 1400 پرداخت نمی گردد؟ یک سال و خرده ای از وعده پاداشی که قرار بود به ما بدهند گذشته اما هنوز خبری نیست. در حالی که بیشتر ورزشکاران منهای فوتبال نه شغل و نه خانه و ماشین دارند.

معتمدی با اشاره به اینکه هنوز پاداش مسابقات آسیایی را دریافت نکرده، گفت: اگر بحث استراماچونی تا به این میزان برای مسئولان کشور مهم است؛ به این معنی است که قهرمانی ورزشکاران اصلا در اولویت مسئولان نیست. ما پرچم ایران را در میادین بین المللی بالا بردیم اما هیچ پاداشی دریافت نکردیم. در حالی که پاداش ما یک دهم قرارداد استراماچونی هم نمی گردد اما متاسفانه در اولویت نیستیم. استراماچونی سرمربی تیم استقلال بود که در نهایت اگر با این تیم می ماند قهرمانی لیگ برتر را به دست می آورد اما بحث ملی زمانی مطرح می گردد که پای منافع کشورمان در میان باشد. یک ورزشکار وقتی پرچم ایران را به اهتزاز درمی آورد در واقع منافع ایران را بالا می برد.

وی در انتها تاکید نمود: من بیکار هستم و به ارگان های زیادی هم درخواست کار دادم اما هیچ اتفاقی نیفتاد. من شغل و خانه و ماشین ندارم. متاسفانه وقتی اولویت ها تغییر می نماید نباید توقع چیز دیگری داشته باشیم. خیلی خنده دار است که پرداخت پول یک سرمربی خارجی اولویت و بحث ملی می گردد اما بی توجهی به ما و پرداخت نشدن پاداش ما اهمیتی ندارد. همه فوتبالیست ها دوستان ما هستند اما آنها پول های کلانی دریافت می نمایند، به همین دلیل چنین صحبت هایی مطرح می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 فروردین 1402 بروزرسانی: 7 فروردین 1402 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1627

به "واکنش تند قهرمان وزنه برداری دنیا به درخواست استقلال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند قهرمان وزنه برداری دنیا به درخواست استقلال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید