افتتاحیه یورو 2020، ایتالیا ، ترکیه؛ کار سخت مدعی قهرمانی مقابل یاران هاکان

به گزارش مجله فازنما، تیم های ملی فوتبال ایتالیا و ترکیه امشب در بازی افتتاحیه جام ملت های اروپا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

افتتاحیه یورو 2020، ایتالیا ، ترکیه؛ کار سخت مدعی قهرمانی مقابل یاران هاکان

بهترین تجربه سفر را با تور پاییز ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش ، شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت های اروپا (یورو 2020) از امشب شروع می شود تا دوباره هیجان به قاره سبز باز شود. بازی افتتاحیه جام ملت های اروپا امشب بین تیم های فوتبال ایتالیا و ترکیه برگزار می شود . این ملاقات از ساعت 23:30 به وقت ایران شروع خواهد شد.

گروه A مسابقات جام ملت های اروپا از تیم های ایتالیا، ترکیه، ولز و سوئیس تشکیل شده است. ایتالیا به اسم مدعی قهرمانی مسابقات، به نظر نمی رسد کار سختی برای صعود به مرحله بعد داشته باشد. در این بین رقابت تنگاتنگی بین سایر تیم ها برای صعود به مرحله بعد وجود خواهد داشت.

ایتالیا پس از ناکامی در چند رقابت عظیم، حالا با راهنمایی مانچینی میخواهد در یورو 2020 جبران مافات کند. لاجوردی پوشان در هر 2 فاز دفاعی و هجومی بازیکنان توانمندی در اختیار دارند و می توانند هر تیمی را اذیت نمایند.

تیم ملی فوتبال ایتالیا در 27 مسابقه اخیر خود هیچ شکستی را تجربه نکرده است. شاگردان مانچینی قصد دارند در جام ملت های اروپا هم به فرایند شکست ناپذیری خود ادامه بدهند تا برترین رکورد را ثبت نمایند. اسپانیا و برزیل با 35 بازی، رکورد طولانی ترین فرایند شکست ناپذیری در بین تیم های ملی را در اختیار دارند.

تست کرونای لورنزو پلگرینی هافبک تیم ملی ایتالیا و باشگاه رم قبل از بازی با ترکیه مثبت شد تا این بازیکن بازی اول لاجوردی پوشان را از دست بدهد. با این وجود مصدومیت پلگرینی نمی تواند خللی در ایتالیا ایجاد کند زیرا خط میانی تیم تحت راهنمایی مانچینی از بازیکنان خوبی تشکیل شده است.

ایتالیا در دوره گذشته مسابقات جام ملت های اروپا در مرحله گروهی بالاتر از بلژیک، به اسم صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد. لاجوردی پوشان در مرحله حذفی مقابل اسپانیا هم به پیروزی رسیدند، اما نتوانستند برابر آلمان مقاومت نمایند و در ضربات پنالتی نتیجه را واگذار کردند .

ایتالیا و ترکیه در یورو 2000 هم با یکدیگر در یک گروه قرار داشتند که ایتالیا پیروز شد با نتیجه 2 بر یک حریف خود را شکست دهد. ایتالیا در یورو 2000 تا بازی فینال هم پیش رفت، اما مغلوب فرانسه قدرتمند شد تا در کسب جام ناکام بماند.

ترکیه حریف نخست ایتالیا در یورو 2020 است. این تیم را اصلا نباید دست کم گرفت، زیرا بازیکنان هجومی این تیم از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند. بوراک ایلماز ستاره خط حمله ترکیه در فصلی که گذشت با تیم لیل قهرمان لیگ فرانسه شد و پیش از لیل، در گالاتاسرای هم عملکرد درخشانی را به نمایش گذاشته بود. در کنار ایلماز، عرفان جان قهوه چی بازیکن فنرباغچه و هاکان چالهان اوغلو ستاره خط میانی میلان دیگر بازیکنان کلیدی ترک ها هستند.

برترین عملکرد ترکیه در جام ملت های اروپا به یورو 2008 مربوط می شود که این تیم به جمع 4 تیم پایانی مسابقات صعود کرد، اما نتوانست به فینال راه پیدا کند. ترکیه در بازی های محبت آمیز ملی مقابل تیم های قدرتمندی قرار نگرفته، اما نتایج نسبتا خوبی گرفته است. ترک ها مقابل مولداوی و آذربایجان به پیروزی رسیده اند و برابر گینه هم به نتیجه تساوی رضایت داده اند.

بازی افتتاحیه جام ملت های اروپا از ساعت 23:30 در استادیوم المپیک رم برگزار می شود و قضاوت آن بر عهده دنی ماکیلی خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1177

به "افتتاحیه یورو 2020، ایتالیا ، ترکیه؛ کار سخت مدعی قهرمانی مقابل یاران هاکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاحیه یورو 2020، ایتالیا ، ترکیه؛ کار سخت مدعی قهرمانی مقابل یاران هاکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید