هشدار محققان در خصوص رژیم غذایی پرچرب

به گزارش مجله فازنما، خبرنگاران/اصفهان محققان می گویند که رژیم های غذایی پرچرب ممکن است پروتئین مخرب بیماری قلبی را بیش از حد فعال و صدمات قابل توجهی به قلب وارد کند.

هشدار محققان در خصوص رژیم غذایی پرچرب

براساس نتایج تحقیقات جدید، یک رژیم غذایی پرچرب ممکن است پاسخی را در قلب فعال و باعث رشد مخرب گردد که این خطر حملات قلبی را بیشتر می نماید.

در مقاله ای که در مجله Biochemical and Biophysical Research Communications منتشر شد، محققان به آنالیز تأثیر تغذیه موش ها با رژیم غذایی پرچرب و میزان استرس اکسیداتیو بر سلول های قلب پرداختند. تیم تحقیقاتی دانشگاه ریدینگ انگلستان دریافتند که سلول های این موش دو برابر استرس اکسیداتیو دارند که منجر به بزرگتر شدن سلول های قلبی می گردد و با بیماری قلبی در ارتباط است.

نویسنده این مقاله گفت: این تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی با چربی بالا می تواند به سلول های عضلانی قلب آسیب برساند. به نظر می رسد وقتی موش ها با رژیم چربی زیاد تغذیه می شوند، سوییچ در سطح سلولی اتفاق می افتد که پروتئین ها را بیشتر فعال می نماید. ماهیت دقیق چگونگی فرایند این پروتئین Nox2 باعث آسیب اکسیداتیو و ایجاد هیپرتروفی مخرب می گردد.

این پژوهش احتیاج به تحقیقات بیشتر دارد و هنوز در حال تحقیق است، اما این تحقیقات به وضوح نشان می دهد که رژیم های پرچرب ممکن است صدمات قابل توجهی به قلب وارد کند.

محققان بر روی پروتئین کلیدی Nox2 تمرکز کردند و اعتقاد آنها بر این است با افزایش استرس اکسیداتیو در قلب ارتباط دارد. این مطالعه نشان داد موش هایی که از رژیم غذایی پرچرب استفاده می کردند، دارای دو برابر فعالیت Nox2 بودند که منجر به ایجاد مقدار مشابهی از گونه های اکسیژن واکنش پذیر (ROS)، یک رادیکال آزاد که با آسیب پاتولوژیک بدن در ارتباط است، می گردد.

موش هایی که از رژیم های غذایی پرچرب استفاده می کردند، 45 درصد کالری مصرفی خود را از چربی، 20 درصد از پروتئین و 35 درصد از کربوهیدرات دریافت می کردند.

منبع: medicalxpress

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 936

به "هشدار محققان در خصوص رژیم غذایی پرچرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار محققان در خصوص رژیم غذایی پرچرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید