نتایج یک تحقیق تازه به صورت متناقض نشان می دهد که هوش مصنوعی اندازه کار و استرس انسان ها را بیشتر می نماید!

به گزارش مجله فازنما، هوش مصنوعی (AI) قرار بود به شرکت ها یاری کند تا کارهایشان ساده تر گردد و حتی بعضی از مشاغل انسانی را به عهده بگیرد. اما یک پژوهش نو نشان می دهد که ابزارهای مولد هوش مصنوعی، بار کاری کارمندان را بیشتر نموده اند، نه کمتر.

نتایج یک تحقیق تازه به صورت متناقض نشان می دهد که هوش مصنوعی اندازه کار و استرس انسان ها را بیشتر می نماید!

پلتفرم آنلاین فریلنسینگ آپ ورک (Upwork) یک نظرسنجی در ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و کانادا انجام داد تا تأثیر هوش مصنوعی بر محیط کار را آنالیز کند. این مطالعه 2500 از کارکنان را مورد آنالیز قرار داد که نیمی از آن ها مدیران شرکت و نیمی دیگر کارمندان تمام وقت یا فریلنسر بودند.

افزایش بار کاری با هوش مصنوعی

این نظرسنجی نشان داد که 96 درصد از مدیران انتظار دارند که هوش مصنوعی بهره وری کارگران را افزایش دهد. با این حال، همان نظرسنجی نشان می دهد که کارمندان در بهبود کارایی خود با ابزارهای هوش مصنوعی امروزی دچار مشکل هستند.

تقریباً نیمی (47٪) از کارمندانی که از هوش مصنوعی استفاده می نمایند می گویند که نمی دانند چگونه به بهره وری مورد انتظار کارفرمایان خود دست یابند و 77٪ می گویند این ابزارها در واقع بهره وری آن ها را کاهش داده و به بار کاری آن ها افزوده اند.

دلایل افزایش بار کاری

علت این امر چیست؟

این پژوهش نشان داد که 39 درصد از کارمندان اغلب باید زمان اضافی صرف آنالیز کار هوش مصنوعی نمایند زیرا بعضی از چت بات ها به اشتباه اطلاعات فراوری می نمایند یا به اصطلاح توهم زده می شوند. بعلاوه، 21 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که باید زمان اضافی برای یادگیری نحوه استفاده از همین ابزارها صرف نمایند.

علاوه بر این، 40 درصد از کارمندان احساس می نمایند که شرکت آن ها از آن ها توقعات زیادی در زمینه هوش مصنوعی دارد. در نتیجه، 71 درصد از کارمندان تمام وقت دچار استرس شده اند و 65 درصد گزارش داده اند که با انتظارات کارفرمایان خود در زمینه بهره وری مشکل پیدا نموده اند.

نگران نماینده است که 1 نفر از هر 3 کارمند می گوید احتمالاً در شش ماه آینده به علت استرس یا اضافه کاری شغل خود را ترک خواهد نمود.

شمشیر دو لبه هوش مصنوعی

این نتایج نشان می دهند که هوش مصنوعی مولد، مانند سایر فناوری های اداری مثل ایمیل، ممکن است یک شمشیر دو لبه باشد. اگرچه می تواند بعضی فرآیندها را بهینه کند، برنامه ها می توانند کارمندان را با وظایف دیگر مثل انباشت ایمیل ها و اسپم ها روبرو نمایند.

احتیاج به مدل های کاری نو

این یافته ها بعلاوه نشان می دهند که استفاده بدون برنامه ریزی از فناوری های نو در حالی که مدل ها و سیستم های کاری قدیمی پابرجاست، نمی تواندبهره وری را بیشتر کند. نتایج مثبت احتیاجمند تغییر اساسی در نحوه سازماندهی استعدادها و کار است

اختلاف نظر در خصوص نتایج پژوهش

البته حامیان برنامه های هوش مصنوعی مولد امروزی احتمالاً با نتایج این پژوهش موافق نیستند. برای مثال، مایکروسافت که AI کوپایلت (Copilot) خود را تبلیغ می نماید، مطالعه ای را در ماه مه منتشر کرد که نشان داد 90 درصد از کارمندان معتقدند هوش مصنوعی باعث صرفه جویی در زمان کار می گردد.

منبع: pcmag

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 مرداد 1403 بروزرسانی: 4 مرداد 1403 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1718

به "نتایج یک تحقیق تازه به صورت متناقض نشان می دهد که هوش مصنوعی اندازه کار و استرس انسان ها را بیشتر می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک تحقیق تازه به صورت متناقض نشان می دهد که هوش مصنوعی اندازه کار و استرس انسان ها را بیشتر می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید