مردم احتیاج به روحیه دارند و جای طنز در رادیو و تلویزیون خالی است

به گزارش مجله فازنما، تهران (پانا) - جواد انصافی معروف به عبدلی از چهره های طنازی است که در اواخر دهه شصت با بازی در نمایش عبدلی و میرزا محبوبیت زیادی در بین خانواده های ایرانی پیدا کرد. انصافی که یکی از اساتید سیاه بازی در ایران است و ازجمله تخصص های او نمایش های روحوضی است معتقد است این روزها و در شرایط کرونا مردم ایران نیازمند یک حال خوب هستند و برنامه های طنز رادیو و تلویزیون باید خیلی بیشتر از قبل باشد.

مردم احتیاج به روحیه دارند و جای طنز در رادیو و تلویزیون خالی است

جواد انصافی، بازیگر طنز تئاتر و رادیو با اشاره به اینکه ده سالی است که مایل نیست هیچ بازی جدی داشته باشد،گفت: به نظر من لازمه تمام برنامه ها طنز است. مخصوصاً در رادیو و تلویزیون خیلی بیش از این ها باید طنز وجود داشته باشد زیرا نه تنها الآن که حتی در زمان جنگ هم همین بود زیرا گمان مان این بود که همین طنزها و شوخی هاست که به مردم روحیه می دهد و باعث انبساط خاطرشان می گردد. در دوران جنگ بسیار فعالیت داشتم و الآن هم هدفم همین است. صراحتاً در ده سال گذشته اعلام کردم هیچ کار جدی انجام نمی دهم و فقط فعالیت طنز دارم زیرا لازمه روحیه دادن به مردم همین است و مردم هم در این شرایط احتیاج به یک حال خوب دارند.

در حال نوشتن کتابی درباره طنازان ایران هستم

جواد انصافی با مرور فعالیت هایی که اکنون در دست اقدام دارد،اضافه نمود: هر هفته کوی نشاط را از رادیو ایران دارم و برای نوروز دو کارنمایشی دارم که انشاله کرونا کم گردد، اجرای صحنه ای می رویم. همچنین نوشتن و انتشار کتاب هایم را ادامه می دهم. تعداد هفت کتاب نوشته ام که بعضی از آن ها شامل آیین های مختلف نوروز و چهارشنبه سوری و شب یلدا و نمایش های زنانه و سیاه بازی و همچنین کتاب دیگری دارم به نام کسبی خوانی که موضوع جذابی دارد. درواقع کاسبی های ریتمیک از بین رفته است و موضوع بسیار جذابی است که ادامه دارد. همچنین در حال نوشتن کتابی هستم راجع به طنازان ایران یعنی همه طنزپردازان ایران که کار طنز می نمایند و سیاه بازی گرفته تا استندآپ کمدی تا تقلید صدا و غیره در یک کتاب جمع آوری می کنم.

هیچ راهی به تئاتری ها برای ادامه فعالیت شان پیشنهاد نمی گردد

سالن های تئاتر ما بسته است و این یکسال بچه های تئاتر هرچه پس انداز داشتند، خوردند و دیگر نمی دانند چه نمایند. تنها کسانیکه ماشین دارند درحال مسافرکشی هستند و بقیه هم که هیچ

جواد انصافی درباره شرایط این روزهای تئاتر در ایام کرونا اظهار کرد: در این شرایط کرونا، بدترین گروه شغلی را بچه های تئاتر دارند زیرا همه کسب و کار و فعالیت هنری شان خوابیده است و هیچ راهی برای شان پیشنهاد نشده است. بچه های رادیو، تلویزیون و سینما کم و بیش آغاز نموده اند و متاسفانه همچنان سالن های تئاتر ما بسته است و این یکسال بچه های تئاتر هرچه پس انداز داشتند، خوردند و دیگر نمی دانند چه نمایند. تنها کسانیکه ماشین دارند درحال مسافرکشی هستند و بقیه هم که هیچ.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 910

به "مردم احتیاج به روحیه دارند و جای طنز در رادیو و تلویزیون خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم احتیاج به روحیه دارند و جای طنز در رادیو و تلویزیون خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید