لوکزامبورگ: امیدواریم بایدن پیروز انتخابات آمریکا باشد، ترامپ خواستار تضعیف اروپاست

به گزارش مجله فازنما، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ ضمن انتقاد از سیاست های ترامپ در قبال مسائل بین المللی درباره پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد.

لوکزامبورگ: امیدواریم بایدن پیروز انتخابات آمریکا باشد، ترامپ خواستار تضعیف اروپاست

با ما سفر کنید و با قیمت تور سفر به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یان آزلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در گفتگویی با آر ان دی آلمان با تأکید بر اینکه دونالد ترامپ، مانند هیچ رئیس جمهوری در آمریکا این گونه دنیا را دچار شکاف و جدایی ننموده است، درباره پیروزی جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ابراز امیدواری کرد.

وی در ادامه گفت: میلیون ها نفر نه تنها در آمریکا بلکه در تمام دنیا امیدوارند که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تغییرات بهتری منجر گردد. من هم امیدوارم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آزلبورن اضافه نمود: من امیدوارم که به جای اینکه قانون قدرتمندان دوباره قوانین بین المللی اعتبار پیدا کند، پوپولیسم و ملی گرایی دوباره به عقب رانده گردد و روینمودهای بین المللی دوباره مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه نمود: رأی دهندگان آمریکایی مسئولیت کلانی را به عهده دارند. در اینجا تنها مسئله کشور خود آنها مطرح نیست بلکه این واقعه ای مربوط به کل جامعه دنیای و ارزش های دنیای دموکراسی است.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه ترامپ همه آنچه را در مبارزات انتخاباتی گفته است، بعد از پیروزی اجرا نخواهد کرد، گفت: متأسفانه ترامپ مانند هیچ رئیس جمهوری در آمریکا نه تنها کشورش بلکه همه دنیا را دچار شکاف و جدایی نموده است. بازی های تئاتر وی در قبال کره شمالی منجر به عقب نشینی رهبر این کشور از برنامه های هسته ای خود نشد. لغو توافق هسته ای ایران توسط ترامپ به عکس آنچه مدنظر وی بود، منجر و راه چاره دو دولتی برای برقراری صلح در منطقه مسدود شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام اروپایی همچنین به خروج ترامپ از معاهده آب و هوای پاریس و سیاست تجاری نامنظم وی در قبال اروپا و مسئله برگزیت که به آن علاقمند بود، اشاره نمود و گفت: ترامپ می خواهد اتحادیه اروپا را تضعیف کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 707

به "لوکزامبورگ: امیدواریم بایدن پیروز انتخابات آمریکا باشد، ترامپ خواستار تضعیف اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکزامبورگ: امیدواریم بایدن پیروز انتخابات آمریکا باشد، ترامپ خواستار تضعیف اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید