عمویی: مذاکره نمایندگان حقوق مردم ایران را استیفا نمایند

به گزارش مجله فازنما، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید نمود انتظار داریم نمایندگان جمهوری اسلامی باصلابت، مسیری که در مذاکرات طی می نمایند، مواضع حق خواهانه مردم ایران را نمایندگی نمایند و بتوانند حقوق مردم را استیفا نمایند.

عمویی: مذاکره نمایندگان حقوق مردم ایران را استیفا نمایند

به گزارش روابط عمومی مجلس، ابوالفضل عمویی با اشاره به اینکه مذاکرات وین نباید فرسایشی گردد، گفت: از دید ایران مذاکرات به چند دلیل نباید فرسایشی گردد نکته اول اینکه منطق جمهوری اسلامی ایران روشن است، اقداماتی که طرف مقابل هم باید انجام دهد کاملا روشن است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: طرف مقابل ایران می داند در چارچوب کمپین فشار حداکثری، تحریم هایی را علیه کشورمان وضع نموده که این تحریم ها باید برداشته گردد، خواسته جمهوری اسلامی ایران از این جهت واضح و شفاف است، هم در مواضع ما گفته شده است و هم در گفت وگویی هایی که بین ایران و 1+4 در وین انجام می گردد، این خواسته مطرح شده است.

وی بیان نمود: به دلیل این شفافیت، تصور می کنیم موضوع نباید پیچیده گردد و وارد سوال های بیشتری گردد، نکته دوم این است که فرسایشی شدن مذاکرات، آسیبی به اقتصاد ما می زند، از این جهت که تولیدنماینده، کارآفرین و تاجر ایرانی در زمینه آینده فعالیت خود با ابهام روبرو می گردد و نهایتا آنها را به آن سمت می برد که قدرت تصمیم گیری برای اداره آینده فعالیت مالی خود نداشته باشند و این به نقص تبدیل می گردد.

این نماینده مجلس گفت: تصور می کنیم فرایند فعلی اداره کشور توانسته راه حلهایی برای حل مسائل پیدا کند، شرایط فروش نفت بهبود پیدا نموده است در همین دوره به برنامه همکاری بلندمدت با چین رسیدیم و همین طور راه حلهایی پیدا کردیم تا بر مسائل مالی با وجود سختی هایی که وارد می گردد راه حل و مدل هایی پیدا کنیم، این ها نباید برای کشور از دست برود. غربی ها می دانند بخشی از تحریم هایشان بی اثر شده است لذا نباید بتوانند به ما خواسته های خود را تحمیل نمایند و این ها را به عنوان امتیاز به ما ارائه نمایند.

عمویی گفت: در همین چارچوب انتظار حاکمیت این است که فرایند مذاکرات در وین فرسایشی نگردد، از جهت دیگر موضوعی که مطرح می گردد این است که جمهوری اسلامی عجله ای هم برای بازگشت به تعهدات برجام ندارد، برای اینکه چارچوب اقدام فعلی ما مبتنی به پارگراف 26 و 36 برجام است و ما در همین چارچوب تعهدات خود را کم کردیم و اکنون هم طرف مقابل است که رسما اعلام می نماید سیاست حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

وی مطرح کرد: سیاست ایران مبتنی بر مقاومت و ایستادگی مردم سیاستی صحیح بود و به نتیجه رسیده و امروز منطق ایران برای کشورهای مختلف جهان قابل پذیرش است و هم فرایند مدیریتی کشور به نحوی شکل می گیرد که امیدواریم مسائل مالی با چشم انداز واقع بینانه حل گردد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس موضعی منطقی، گفت و گوهای وین را پیش می برد، نه از سر احتیاج. در همین چارچوب انتظار داریم نمایندگان جمهوری اسلامی با صلابت، مسیری که در گفت و گو و مذاکرات طی می نمایند، مواضع حق خواهانه مردم ایران را نمایندگی نمایند و بتوانند حقوق مردم را استیفا نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1011

به "عمویی: مذاکره نمایندگان حقوق مردم ایران را استیفا نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمویی: مذاکره نمایندگان حقوق مردم ایران را استیفا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید