صداهای ترسناک و عجیبی که از مشهورترین پل آمریکا به گوش می رسد

به گزارش مجله فازنما، زومیت نوشت: صداهای ترسناکی که از پل گلدن گیت به گوش می رسد، مهندسان را وا داشته است تا با انجام اصلاحاتی از آن ها جلوگیری نمایند.

صداهای ترسناک و عجیبی که از مشهورترین پل آمریکا به گوش می رسد

پل گلدن گیت در حال ایجاد صداهای نگران نماینده ای برای همه افرادی است که می خواهند از روی آن عبور نمایند. شنیدن صدای غژغژ پل در باد برای کسی خوشایند نیست؛ بااین حال، بعضی از افرادی که اخیراً از پل گلدن گیت عبور نموده اند، ممکن است متوجه صداهای عجیبی شده باشند که هنگام بادهای شدید از این پل درمی آید.

گلدن گیت پلی معلق در سان فرانسیسکوِ آمریکا است که این شهر را به شمال استان کالیفرنیا وصل می نماید. این پل که در سال 1937 افتتاح شد، با طول 1300 متر در فاصله بین سال های 1937 تا 1964 طولانی ترین پل معلق جهان محسوب می شد؛ عنوانی که اکنون در تصاحب پل چَناق قلعه 1915 در ترکیه است.

طبق کلیپی که یکی از کاربران توییتر ارسال نموده است، به نظر می رسد باد صدای زوزه ای در کل سازه ایجاد می نماید که به میزان ای بلند است که مردم هنگام عبور از روی پل با خودرو خود می توانند آن را بشنوند. در این توییت آمده است: صدا درمقایسه با آنچه در ویدئو شنیده می گردد، بسیار بلندتر و نگران نماینده تر است.

درحالی که صدای درآمده از پل ممکن است برای افرادی که از روی آن می گذرند، کمی ترسناک باشد، این صدا مزاحمت بزرگی برای ساکنان محلی ایجاد می نماید که درحال حاضر مجبورند هر زمان که باد می وزد، این صداهای گوش خراش را تحمل نمایند.

به گزارش وب سایت iflscience، تصور می گردد صداهای مذکور مربوط به عملیات بازسازی پل در سال 2020 باشد. در آن موقع، سازه دربرابر وزش بادهای شدید مقاوم سازی و تا حدی به علت جلوگیری از خودکشی، نرده ای با شیارهای نازک تر از قبل به آن اضافه شد. دیری نپایید که تعیین شد این امر با اثرهای جانبی ناخواسته ای همراه است. بادهایی با سرعت 35.4 کیلومتربرساعت یا بیشتر که از سمت غرب می آیند، صداهایی بم و بادهایی با سرعت 43.5 کیلومتربرساعت یا بیشتر صداهای با فرکانس بیشتر ایجاد می نمایند. تُن پایین تر مشکل ساز است؛ زیرا به نظر می رسد مسافت بیشتری را در طول پل می پیماید؛ اما هر دو پلی را به وجود می آورند که صدای گوش خراش از خود فراوری می نماید.

خوشبختانه چنین مسائلی کاملاً جدی گرفته می گردد و مهندسان قبلاً طرحی برای حل آن ارائه نموده اند. انجام آزمایش تونل باد به آنان این امکان را داد که آنالیز نمایند صدا چگونه ایجاد می گردد و راهی برای جلوگیری از آن پیدا نمایند.

راه چاره پیروز قراردادن گیره های U شکل در انتهای هر شیار است تا جریان هوای عبوری را مختل و از ایجاد گردبادهای کوچکی جلوگیری کند که تصور می گردد صداهای مذکور را ایجاد می نمایند. در آزمایش های صورت گرفته، گیره ها صداها را تا 75 درصد کاهش دادند، به طوری که فقط در بادهای با سرعت 101.4 کیلومتربرساعت و بیشتر صدای شنیدنی فراوری می شد.

به گفته مهندسان، راه چاره توصیف شده ارزان ترین راه چاره است؛ اما نصب گیره ها در هر دو سمت 12 هزار شیار نرده نو ارزان نیست و حدود 450 هزار دلار هزینه خواهد داشت.

راه چاره پیشنهادی از چشم بیشتر کاربران پل مخفی خواهد بود و مهم تر از همه اینکه در طول بادهای شدید مداوم، بر پایداری ساختاری پل تأثیری نخواهد داشت. طبق آنچه در طرح پیشنهادی مهندسان آمده است، انتظار می رود نصب گیره ها در نیمه اول سال 2023 تکمیل گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1603

به "صداهای ترسناک و عجیبی که از مشهورترین پل آمریکا به گوش می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صداهای ترسناک و عجیبی که از مشهورترین پل آمریکا به گوش می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید