آشنایی بیشتر با جاذبه های دیدنی بدروم ترکیه

به گزارش مجله فازنما، اگر شما نیز جزوه افرادی هستید که نمی دانید به کدام شهر و کشور سفر کنید و اوقات فراغت خود را در آن منطقه سپری کنید ما را در این نوشتار همراهی نمایید. زیرا که ما قصد داریم شهر بدروم ترکیه را به خوانندگانمان معرفی نماییم. جاذبه های دیدنی بدروم ترکیه را نام ببریم و زمینه ساز یک سفر خاطره انگیز شویم. بی شک بدروم یکی از شهرهای چشم نواز کشور و پر جاذبه ترکیه است. شهری که به علت نورهای مجذوب نماینده و خیره نماینده ای که شهر را منوّر می نماید به شهر نور باران نیز شهره است. همین تابش نورهای رنگارنگ و چشم نواز است که خواب را از چشمان این شهر دور ساخته است. در تمام طول شب و روز، شهر پر انرژی و با نشاط به حیات خود ادامه می دهد و همین شب زنده داری ها و برنامه های شبانه است که بدروم را در دنیا شاخص نموده است. این شهر پر جاذبه که بر روی یک شبه جزیره تشکیل شده است، ماحصل ادغام دو بنا در قسمت شرقی و غربی با قلعه ای بلند است. زمانی که در جاذبه های دیدنی بدروم ترکیه گردش کنید بیش از هر جاذبه های معماری خاص منازل نگاه شما را به سمت خود می کشاند. خانه هایی با دیواره های سفید رنگ، در نزدیکی های دو بندر این شهر، خود چشم اندازی زیباست. این خانه ها که از معماری سنتی برخوردار هستند، یک مشخصۀ خاص دارند. همه این ساختمان ها از دو یا چند طبقه تشکیل شده اند. طبقۀ اول تمام این ساختمان ها فاقد پنجره هستند اما سایر طبقات آن ها پنجره هایی بزرگ دارند. دومین ویژگی این سازه ها، پله های داخلی ساختمان است که طبقات را به یکدیگر مرتبط ساخته است، ارتباطی که با درب های مخصوص تکمیل می گردد. این ساختمان ها که بیشتر در منطقه ها اورتاکنت، گوموشلوک و روستای کوجاکایا رویت می شوند بارها به وسیله هنرمندان عرصۀ معماری مورد بازسازی قرار گرفته اند تا همچنان چشم نواز و خیره نماینده به حیات خود ادامه دهند. در کنار این ساختمان ها، گنبدها و کوچه هایی که به دریا متنهی می گردد، خود حکایتی دیگری دارند. دریایی که مملؤ است از کشتی های تفریحی و تجاری که برای بارگیری و یا سرویس دهی به گردشگران در کنار بندر پهلو گرفته اند و یکی از تفریحات بدروم برای گردشگران همین جاست. اما در کنار همین بافت زیبا و معماری خاص شهری، جاذبه های گرشگری پر شماری نیز وجود دارد که گردشگران می توانند با هزینه ای مناسب از آن ها بازدید به عمل آورند. این جاذبه ها که هم شامل جاذبه های طبیعی می باشند و هم جاذبه های تاریخی، می توانند هر نوع گردشگری را راضی به شهر و دیارش روانه نمایند. پس با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای آشنایی بیشتر با دیدنی های بدروم ترکیه...

آشنایی بیشتر با جاذبه های دیدنی بدروم ترکیه

سیاحت دریایی با قایق های گولت

همان طور که پیشتر نیز اشاره شد، شهر بدروم ترکیه دارای دو بندر است. بنادری که اگر در ساحل اش قدم بگذارید، محال است دچار وسوسۀ دریاگردی نشوید. برای چشیدن شیرینی این تجربه، قایق هایی به نام گولت در ساحل قرار دارند. گردشگران می توانند سوار بر این گولت ها شوند و به سوی قلب دریا حرکت نمایند. این گولت ها دارای کابین هایی هستند که تمام امکانات یک سوئیت را در دل خود جای داده اند. حمام و دستشویی با آب داغ، آشپرخانۀ کامل با تمام وسایل مورد احتیاج آشپزی، و تخت خواب های نقلی شکل دهندۀ ای کابین ها هستند. در کنار این موارد تمام وسایل مورد احتیاج ورزش های آبی را نیز می توانید در گوشه و کنار این قایق ها بیابید. کاپیتان ها گولت شما را به میانۀ دریا می برند و این فرصت را مهیا می سازند که شما عکس هایی زیبا از طلوع و غروب خورشید تهیه کنید، تنی به آب بزنید و یا بر روی عرشۀ کشتی غذایی ترکیه ای را میل کنید. این جاذبه تفریحی- طبیعی را به سادگی از دست ندهید و همراه با گولت آب ها را بشکافید و دمی در دریا آرامشی بی مثال را تجربه نمایید.

آمفی تئاتر باستانی بدروم، جاذبه ای که از رم باستان الهام گرفته است

آمفی تئاتر باستانی شهر بدروم ترکیه از جمله جاذبه هایی است که وام گرفته از فرهنگ غربی منطقه می باشد. این مکان بارها تغییر کاربری داده است. در ابتدا مکانی بوده است که نمایش های زنده را در خود جای می داده، بعده ها به مکانی با عنوان موزۀ هوای باز بدل شده و اما پس از بازسازی در سال 1973 به وسیله غول های موبایل دنیا(اریکسون و ترکسل) به محلی برای برگزاری جشنواره ها، کنسرت ها و فعالیت های فرهنگی تبدیل شده که هم اکنون نیز این فعالیت را ادامه می دهد و از زیباترین جاذبه های تماشای بدروم ترکیه می باشد. اگر مشتاق هستید که به چشم خود این جاذبۀ تاریخی را نظاره کنید به آمفی تئاتر بدروم سری بزنید.

قلعۀ سنت پیتر، نماد شهر بدروم

قلعۀ بدروم یا همان قلعۀ سنت پیتر که به عنوان نماد شهر بدروم ترکیه نیز شناخته می شود، در قسمت جنوب غربی کشور ترکیه در قلب شهر بدروم واقع شده است. این قلعه که به وسیله تیمارگر شوالیه های جنگی در سال 1402 میلادی ساخته شده است یکی از مهم ترین تماشای های بدروم ترکیه به شمار می آید. قلعۀ بدروم که به دورۀ جنگ ترکان سلجوقی باز می شود، چنان محکم و پا برجا به جای مانده است که شما امروزه نیز می توانید همان حال و هوا را به صورت کامل لمس کنید. جای جای این قلعه می توانید آثار و اشیایی را بیابید که متعلق به همان عصر تاریخی است. در کنار این اشیا که بیشتر جنگی و نظامی هستند، کلکسیون شیشه ای نیز وجود دارد که تماشای آن نیز خالی از لطف نمی باشد. گرچه قلعۀ بدروم از جمله جاذبه های تاریخی این شهر می باشد، اما شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از جاذبۀ طبیعی بندر بین المللی نیز بهره مند شوید. از ارتفاعات قلعه، بندر به زیبایی نمایان است و زمینه را برای فعالیت عکاسان به خوبی فراهم نموده است.

آرامگاهی که جزو عجایب هفتگانه است، آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس

در دنیای باستان عجایب هفتگانه ای وجود داشته است که یکی از آن ها آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس است. این آرامگاه یادبودی است از پادشاه ماسولوس، که به وسیله همسر و خواهراین پادشاه (آرتمیسیا) بنا گشته و از مجذوب کننده ترین تماشای های بدروم ترکیه است. این آرامگاه مقبره ای بزرگ است که از تلفیق معماری مصری و یونانی پدیدار شده است. سال های سال این مقبره در فهرست عجایب هفتگانۀ دنیا قرار داشت اما امروزه به موزۀ فضای باز تبدیل شده است و میزبان علاقه مندان به جاذبه های تاریخی می باشد. اگر چه این آرامگاه همچنان زیبایی های خاص خود را دارد اما تعداد قابل توجهی از مجسمه های درون آن به موزۀ بریتانیا برده شده است و در آنجا به نمایش درآمده است.

دهکده ای خاص به نام بیتز

این دهکده آرام و زیبا که در 5 مایلی شهر بدروم ترکیه واقع شده است، به تنهایی می تواند یک روز از سفر شما را به خودش اختصاص دهد. این جاذبۀ طبیعی که دارای سواحل بکر و بی نظیر است، به علت داشتن باغ های نارنگی بسیار مشهور و محبوب است. در دهکده بیتز، امکانات مورد احتیاج برای ورزش اسکی روی آب فراهم است. می توانید ساعت ها به ورزش بپردازید و پس از فراغت از آن به پلاژها بروید، زیر سایه بان ها به استراحت بپردازید و یا ساعتی را روی بالش های نرم و زیر چتر های رنگی بیارامید. این امکانات که به صورت رایگان در اختیار گردشگران قرار می گیرد، می تواند شیرینی از بازدید را دو چندان کند. اگر قصد دارید که به بیتز بروید می توانید از تاکسی های درون شهر بدروم استفاده کننید تا شما را به سرعت به این مکان بیاورند و چنانچه قصد سفر با اتومبیل شخصی را دارید پارکینگ هایی تعبیه شده است که می تواند ماشین ها را در دل خود جای دهد. پس همه چیز برای یک گردش تمام عیار مهیاست. فرصت را از دست ندهید.

نقطه ای با رنگ ها سر زنده، تورگوت رئیس مارینا

اگر دوست دارید که جلوه گری رنگ ها را مشاهده کنید به نوک شبه جزیره یکی از تماشای های بدروم ترکیه بروید. در منطقه دی - مارین توگوت رئیس است که می توان ادغام رنگ ها را مشاهده کرد. منطقه ای که با سرسبزی بی نظیر خود، هم جوار دریایی پر تلالؤ واقع شده است و خانه هایی به سفیدی برف دارد. منطقه ای که علاوه بر داشتن گونه های گیاهی متنوع، یکی از مدرن ترین بندرگاه های سواحل دریای اژه می باشد. این منطقه و زیبایی هایش را به خاطر بسپارید. شاید روزی میزبان شما باشد.

گومبت، جاذبه ای متنوع، خاص و بی مانند

اگر در پی جاذبه ای می گشت که از سایر جاذبه های تماشای بدروم ترکیه متفاوت باشد، گومبت برترین پیشنهاد است. این منطقه که دو کیلومتر از شهر بدروم فاصله دارد، همان جایی است که شما در پی آن می گشت. منطقه ای که همواره پر است از گردشگرانی که در پی تجربه های نو هستند. تفریح های آبی خاص منطقه گومبت در کنار رستوران های مکزیکی، هندی و چینی و کافه های خاص همان چیزی است که گردشگران را چون آهنربا به سوی خود جذب می نماید.

بازار روز، محلی که می تواند تمام احتیاجهای شما را رفع کند

اگر در روز سه شنبه به گشت و گذار در تماشای های بدروم ترکیه بپردازید، با بازار هفتگی این شهر روبرو می شوید. بازاری که تمام احتیاجهای مردم شهر و هم چنین گردشگران را رفع می سازد. اگرچه در این بازار بیشتر اجناس تقلبی وجود دارد و هیچ یک از کیف و کفش و ساعت ولباس های آن مارک های اصلی نمی باشند، اما با جنس اصلی هیچ تفاوتی ندارند. اگر در پی اجناسی هستید که مارک آن ها برایتان مهم است اما نمی خواهید مبلغ زیادی برای داشتنشان بپردازید، این بازار می تواند محل خوبی باشد برای خریداری کردن اجناسی که در پیش هستید. در کنار این لوازم خوراکی های محلی نیز در بازار به فروش می رسد. این محصولات که بیشتر از مزارع شهر بدروم بدست آمده است به وسیله خانوم هایی که لباس محلی پوشیده اند به فروش می رسد. پس می توان گفت که بازار بدروم از چند جهت دارای اهمیت است که آن را به مکان هایی مبدل نموده که نمی توان از کنارش به سادگی گذشت.

شکم گردی در بدروم

غذاهای سنتی هر شهر و کشور برای گردشگران بسیار شگفت انگیز است. چرا که برای نخستین بار است که می توانند آن ها را میل نمایند. در این میان صبحانه های کشور ترکیه بیش از هر وعدۀ غذایی خاص و متنوع است. صبحانه های کامل و مفصلی که فرد را تا ساعت ها سیر نگه می دارد. برای خوردن غذاهای محلی، پاتوق های محلی در بدروم دایر شده است که در تمام ساعات روز به گردشگران سرویس ارائه می دهد. شما می توانید در کنار نوشیدن چای ترک، انواع و اقسام غذاهای خاص و محلی کشور ترکیه را نیز سرو کنید.

تورهای قایق سواری

در شهر بدورم تورهای قایق سواری متعددی وجود دارد که به گردشگران این امکان را می دهد که با قایق به دریای زیبای بدروم بروند، غواضی بنمایند و یا ماهی صید نمایند. غروب آفتاب را به تماشا بنشینند و یا عکس هایی چشم نواز ثبت نمایند. خلاصه این که قایق های کوچک تورهای گردشگری، تمام آن چیزی را که از دریا می خواهید به شما عرضه می دارند.

علاوه بر جاذبه های گردشگری یادشده، گورسنگ ها، مسجد مصطفی پاشا، درب میندوس، مسجد تپه جیک، قلعۀ چیفیت، مسجد عدلیه و ویرانه های استراتونیکا نیز در فهرست جاذبه های گردشگری شهر بدروم قرار دارند. شهری که جای جایش برای گردشگران جالب و شگفت انگیز است و چشم ها از تماشا این همه زیبایی سیر نمی شوند. بدروم شهر نورباران ترکیه می تواند یکی از انتخاب های شما برای سفری لذت بخش باشد. پس بازدید از این شهر زیبا را از دست ندهید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1590

به "آشنایی بیشتر با جاذبه های دیدنی بدروم ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی بیشتر با جاذبه های دیدنی بدروم ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید