سرویس ChatGPT قطع شد ، مشکل فنی یا حمله سایبری؟ ، به روز شد

به گزارش مجله فازنما، از ساعت 11 امروز به وقت ایران، دسترسی به خدمات چت جی پی تی در ایالات متحده، انگلستان و بسیاری از نقاط دنیا قطع شده است. از حوالی ساعت 14 امروز، OpenAI در حال کاهش مسائل است (خبر به روز می گردد)

سرویس ChatGPT قطع شد ، مشکل فنی یا حمله سایبری؟ ، به روز شد

گزارش های مربوط به مسائل ChatGPT از حدود ساعت 2:30 صبح به وقت شرقی (11 به وقت ایران) آغاز شد. طولی نکشید که اوپن ای آی (OpenAI)، شرکت سازنده ربات هوش مصنوعی تأیید کرد که مسئله ای وجود دارد و در صفحه شرایط خود نوشت: ChatGPT برای بعضی از کاربران در دسترس نیست. در حال حاضر در حال آنالیز این موضوع هستیم.

OpenAI هنوز در خصوص این موضوع اظهارنظر ننموده، اما در نوامبر 2023 (آبان 1402)، قطعی مشابهی در ChatGPT رخ داد که 2 روز ناپایدار را برای ارائه خدمات به همراه داشت. OpenAI در شرح این اتفاق گفت که ترافیکی غیرعادی به سرویس ChatGPT وارد شده بود که الگوی آن با حمله DDoS مطابقت داشت.

نشانه ها حاکی است که قطع ChatGPT در سراسر دنیا وجود دارد و گزارش ها در X (توئیتر سابق) نشان می دهد که بسیاری از کاربران در ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، نیوزیلند و بسیاری از کشورهای دیگر نمی توانند به ChatGPT وصل شوند.

البته هیچ نشانه ای نیست که امروز هم حمله DDOS رخ داده باشد و همه منتظرند که مهندسان OpenAI مسائل را رفع نمایند، اما به نظر می رسد هیچ راه چاره سریعی وجود ندارد. بیشتر کاربران یا قادر به دسترسی به وب سایت با مرورگر نیستند (پاسخ Bad Gateway) یا صرفاً نمی توانند پیامی در نسخه های وب یا برنامه بفرستند.

حوالی ساعت 12:50 امروز، OpenAI اظهار داشت که مشکل را شناسایی نموده و در حال کاهش اثرات و حل مشکل است، اما به نظر می رسد که هنوز مشکل ادامه داشته باشد.

جالب اینجاست که هرچند مطالعات دانشگاه آکسفورد و انستیتو رویترز حاکی از آن است که عموم مردم به شکل منظم از ChatGPT استفاده نمی نمایند، اما میلیون ها نفر در سراسر دنیا از آن برای کدنویسی، توفان فکری، گزارش نویسی و خدمات مشابهی استفاده می نمایند و قطعی امروز، بسیاری از آن ها را کلافه یا سردرگم نموده است.

به روزرسانی 14:10

به نظر می رسد مشکل امروز عمدتا برای کاربرانی اتفاق می افتاد که وارد حساب کاربری خود شده بودند (که عمده کاربران را تشکیل می دهند). به گفته OpenAI، استفاده از خدمات ChatGPT بدون ورود به حساب کاربری هم اکنون فعال است و مسائل دیگر کاربران نیز به تدریج در حال حل شدن است.

به روز رسانی 14:50

OpenAI رسما اظهار داشت که مشکل قطعی امروز پس از 2 ساعت و 7 دقیقه حل شده و کاربران در ایالات متحده، انگلیس و دیگر نقاط دنیا می ةوانند از خدمات ChatGPT استفاده نمایند.

منبع: تک رادار

5454

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 خرداد 1403 بروزرسانی: 15 خرداد 1403 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1712

به "سرویس ChatGPT قطع شد ، مشکل فنی یا حمله سایبری؟ ، به روز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس ChatGPT قطع شد ، مشکل فنی یا حمله سایبری؟ ، به روز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید