سرخابی ها تمام درآمدهایشان را از سازمان لیگ پیش خور کردند!، خطر حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا

به گزارش مجله فازنما، برخی مدعی هستند که چرا از محل درآمدهای استقلال و پرسپولیس در سازمان لیگ فوتبال ایران مطالبات این دو باشگاه پرداخت نمی شود تا این دو تیم بتوانند بازیکنان خود را به راحتی جذب کنند. اقدامی که فیفا هم گاهی انجام می دهد و به تیم های بدهکار مجوز جذب بازیکن می دهد و از محل مطالبات باشگاه ها بدهی های آنها را می پردازد.

سرخابی ها تمام درآمدهایشان را از سازمان لیگ پیش خور کردند!، خطر حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا

پرسپولیس و استقلال که بخاطر بدهی به بازیکنان و مربیان مختلف پنجره نقل و وانتقالاتی شان در داخل کشور بسته شده بود ، درصورت عدم رعایت انضباط مالی در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا هم قرار می گیرند.

به گزارش فارس، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار است به بخش خصوصی واگذار و وارد بورس شوند. مدت ها وزارت ورزش و جوانان بر روی واگذاری شتابزده و بدون کارشناسی این دو باشگاه تبلیغ کرد. اینکه فرایند واگذاری این دو باشگاه به کجا کشید یک بحث است اما موضوع مهم تر اینکه مگر بارها اعلام نشد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دیگر زیان ده نیستند و به همین دلیل قرار است وارد بورس شوند؟! اما جالب است که ابتدای همین هفته کمیته شرایط فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد که پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس به دلیل بدهی میلیاردی مسدود و شرایط استقلال هم تقریبا مشابه رقیب دیرینه اش است.

با این حال برخی مدعی هستند که چرا از محل درآمدهای استقلال و پرسپولیس در سازمان لیگ فوتبال ایران مطالبات این دو باشگاه پرداخت نمی شود تا این دو تیم بتوانند بازیکنان خود را به راحتی جذب کنند. اقدامی که فیفا هم گاهی انجام می دهد و به تیم های بدهکار مجوز جذب بازیکن می دهد و از محل مطالبات باشگاه ها بدهی های آنها را می پردازد.

پاسخ منطقی به این خواسته خیلی کوتاه، مختصر و روشن است. پرسپولیس و استقلال نه تنها طلبی از سازمان لیگ فوتبال ایران و از محل درآمد تبلیغات محیطی خود ندارند بلکه به سازمان لیگ فوتبال ایران هم بدهکار هستند. در واقع این دو باشگاه در سال های گذشته بخش اعظمی از پول های خود را از محل درآمدهایشان در سازمان لیگ پیش خور کرده اند. شاید سمیعی و مددی مدیران عامل حال حاضر سرخابی ها پولی از سازمان لیگ دریافت نکرده اند اما پیشنیان آنها خیلی راحت این پول ها را دریافت کرده و صرف هزیننه های باشگاه کرده اند.

با یک جستجوی ساده معین می شود که در سال 1397 سازمان لیگ در اطلاعیه ای که منتشر کرد نوشت:در روزهای اخیر باشگاه پرسپولیس در رسانه ها مدعی شده که با ارسال نامه ای به سازمان لیگ خواستار دریافت پول خود از محل درآمدهای تبلیغات محیطی شده است. سازمان لیگ به پرسپولیسی ها پاسخی به شرح زیر داد:

باشگاه پرسپولیس نه تنها ریالی از سازمان لیگ طلب ندارد که براساس اسناد مالی موجود در سازمان لیگ باشگاه پرسپولیس بیش از 5 میلیارد و 700 میلیون تومان به این سازمان بدهکار است. 57312390623 رقم دقیق بدهی باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ فوتبال ایران است.

در مورد میزان بدهی باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ بارها با مدیران مالی این باشگاه مکاتبات مختلفی اجرا شده اما متاسفانه باشگاه پرسپولیس هیچ اقدامی در زمینه تسویه حساب یا حتی بررسی اسناد مربوطه انجام نداده و متاسفانه پاسخ نامه ها را در این خصوص نمی دهد. ضمن اینکه باشگاه پرسپولیس از زمانی که بلیت فروشی به خود این باشگاه واگذار شده مبلغ 20 درصد از حق بلیت فروشی فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و هیئت فوتبال استان تهران را هم پرداخت نکرده است.

در اسفند سال 1398 نیز در سانه ها میزان بدهی باشگاه استقلال به سازمان لیگ فوتبال ایران شش میلیارد و هشتصد میلیون تومان اعلام شد! بنابراین با یک حساب سرانگشتی معین می شود که دو باشگاه بزرگ و پرهوادار فوتبال ایران طلبی از سازمان لیگ فوتبال ایران نداشته اند. شاید با حضور عزیزی خادم رئیس جدید فدراسیون فوتبال که شعار شفاف سازی را در برنامه هایش مطرح کرده بهترین فرصت باشد تا او خیلی صریح، صحیح و دقیق اعلام کند میزان درآمد باشگاه ها از تبلیغات محیطی در دو سه سال اخیر چقدر بوده است؟ میزان بدهی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به سازمان لیگ چقدر است و آیا این بدهی های میلیاردی تسویه شده یا همچنان سرخابی ها به سازمان لیگ فوتبال ایران بدهکارند؟ یا آنها از سازمان لیگ طلبی دارند؟

از سویی دیگر اگر قرار بر شفاف سازی است بهتر است مدیران سرخابی ها به فکر باشند زیرا در حال حاضر حتی تیمی مثل شاندونگ چین نیز از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته می شود. پفراینده این باشگاه هم به کمیته اخلاق و انضباطی AFC ارسال می شود و انتظار می رود جرایم بیشتری در انتظار تیم شاندونگ باشد.این پفراینده برای این تیم چینی فقط بخاطر بدهی معوقه و مسائل مالی تشکیل شده است.

بنابراین زنگ خطر برای سرخابی ها به صدا در آمده دیگر نمی توان با توسل به این مقام و آن مسئول بدهی ها را رفع و رجوع کرد و کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی بیش از گذشته روی مسایل مالی حساس است. اگر انضباط مالی در استقلال و پرسپولیس ایجاد نشود حتی خطر حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا خیلی خیلی جدی است.

آنجا دیگر با هشتگ زدن در فضای مجازی نمی توان مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا را مثل مدیران فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال ایران تحت فشار قرار گرفته است و پنجره های بسته بخاطر بدهی یکباره باز شوند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 933

به "سرخابی ها تمام درآمدهایشان را از سازمان لیگ پیش خور کردند!، خطر حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرخابی ها تمام درآمدهایشان را از سازمان لیگ پیش خور کردند!، خطر حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید