برای علی دایی وکلای زبده گرفتم، در پرونده ویلموتس بازنده می شویم

به گزارش مجله فازنما، امیر عابدینی در مصاحبه با خبرنگار مهر، درباره تغییرات اتفاق افتاده در فدراسیون فوتبال و حمایتش از بازگشت مهدی محمدنبی در صندلی دبیر کلی فدراسیون گفت: من از نبی حمایت نکردم بلکه از مجموع اتفاقاتی که رخ داد حمایت کردم. نبی در پست دبیرکلی ید طولایی دارد و همیشه یکی از عناصر بسیار قوی و باتجربه فدراسیون بوده است. دوستانی که نمی خواستند نبی برگردد در واقع فدراسیون را ارث خودشان می دانستند.

برای علی دایی وکلای زبده گرفتم، در پرونده ویلموتس بازنده می شویم

امیدوارم کفاشیان هم به فدراسیون برگردد

وی ادامه داد: امیدوارم علی کفاشیان هم به فدراسیون برگردد و قبل از تغییرات اساسنامه روی آن نظارت کند و کنار نبی باشد. کفاشیان از سمت نایب رئیسی اول فدراسیون استعفا نکرد و با تجربه بین المللی و همچنین تجربه هشت ساله حضورش در فدراسیون می تواند پیروز باشد. او می تواند روی اصلاح اساسنامه نظارت و انتخابات را هم به سلامت برگزار کند.

وزارت از حق ماورایی برای دخالت در فدراسیون استفاده می نماید

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به تغییراتی که کفاشیان چند سال پیش در فدراسیون ایجاد کرد که کنار گذاشتن نبی بخشی از این تغییرات بود، تاکید نمود: گاهی شما مقابل فشارهایی که وارد می گردد مجبور می شوی امتیازاتی بدهی که اصل موضوع حفظ گردد. آن موقع ایراد از کفاشیان نبود. ایراد از وزارت ورزش بود که در کار حرفه ای فدراسیون دخالت می کرد. وزارت حق دخالت در امور حرفه ای فدراسیون ها را ندارد ولی از حق ماورایی اش استفاده می نماید!

ساکت حد و مرزی برای خودش قائل نبود

عابدینی همچنین در مورد کمرنگ شدن نقش محمدرضا ساکت در فدراسیون فوتبال با بازگشت نبی توضیح داد: ساکت دیگر قدرت قبل را ندارد یعنی آقای نبی به ایشان اجازه نمی دهد. سبک مدیریت مهدی تاج به این شکل بود که تمام ابزار کار را به دست ساکت داده بود. به همین خاطر ساکت حد و مرزی برای خودش قائل نبود ولی نبی روش های خاص خودش را دارد.

خیانت نه اما ساکت خدمت هم نکرد

وی گفت: اگر کفاشیان هم به فدراسیون برنگردد، بهافرایند (سرپرست فعلی فدراسیون) با نبی هماهنگ است و عملاً ساکت محدود می گردد. ساکت هم در محدودیت کار را رها می نماید و می رود. نمی خواهم از لفظ خیانت استفاده کنم ولی می توانم این طور بگویم که ساکت به فوتبال ما خدمت نکرد.

علی کفاشیان و محمدرضا ساکت در حال تبادل نظر با مترجم کارلوس کی روش

انتقاد از حضور ابراهیم شکوری در پرسپولیس

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از صحبت هایش به اقدامات اخیر وزارت ورزش اشاره نمود و اضافه کرد: برایم جای تعجب است که یک معاون در وزارت ورزش برای استقلال، پرسپولیس و فدراسیون تصمیم می گیرد. حتی گفته می گردد قرار است ابراهیم شکوری (سرپرست دبیر کلی سابق فدراسیون) را به هیات مدیره پرسپولیس ببرند. اینها اتفاقاتی است که اگر وزیر هم آن را انجام بدهد در مدار و چارچوب درستی نیست.

کدام اقتصاددانی استقلال و پرسپولیس را می خرد؟

عابدینی ادامه داد: وزارت ورزش در سال 99 هم بارها اعلام نموده قصد واگذاری استقلال و پرسپولیس را دارد. شرایط سال جاری طوری است که مردم ایران باید کوشش زیادی داشته باشند. فروش نفت ما به حداقل رسیده و چالش های عظیم مالی هم خواهیم داشت. در این شرایط کدام اقتصاددانی استقلال و پرسپولیس را می خرد؟ از آن طرف صداوسیما مدعی تبلیغات فوتبال است و جلوی درآمدزایی ها گرفته شده است. اپراتورهای تلفن همراه با هماهنگی صدا و سیما تمام پول فوتبال را می برند و قطره چکانی به فوتبال بر می گردانند. اگر قرار بر واگذاری استقلال و پرسپولیس بود، باید سال گذشته این اتفاق می افتاد.

حق با کفاشیان است؛ سر فیفا کلاه گذاشتیم

وی در مورد فرایند اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال و اینکه علی کفاشیان اعتراف نموده بود فدراسیون ایران سر فیفا را کلاه گذاشته است، گفت: کفاشیان راست می گوید. اگر فیفا متوجه می شد همه چیز در فوتبال ما دولتی است و حتی در عزل و نصب های فدراسیون دخالت می گردد، با ما تعارف نمی کرد. کفاشیان این مسائل را پوشش می داد.

برای استقلال و پرسپولیس شرکت صوری ایجاد کردند

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: این پوشش دادن برای استقلال و پرسپولیس هم رخ می دهد. همه می دانند سهامدار استقلال و پرسپولیس دولت است ولی شرکت های صوری به اسم پرسپولیس و استقلال درست کردیم. نتیجه اش را همه می بینند که چه اتفاقاتی افتاد و چقدر بدهی روی بدهی جمع شد. هرکسی به استقلال و پرسپولیس می رود وحشت می نماید.

این بار حتماً احتیاج به مصوبه دولت داریم

عابدینی درباره اینکه فدراسیون فوتبال نهاد مستقل غیر دولتی نیست و این می تواند ایراد مجدد فیفا را در پی داشته باشد، گفت: هیچ راهی نداریم. باید اساسنامه را طوری اصلاح کنیم که فیفا و کنفدراسیون آسیا آن را تایید نمایند. این بار حتماً باید مصوبه دولت را هم بگیریم تا قبول نمایند.

عکس یادگاری مهدی تاج رئیس وقت فدراسیون با اینفانتینو رئیس فیفا

فیفا مثل سازمان ملل است

قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی در تبادل نظریی رادیویی عنوان نموده فدراسیون مستقل غیر دولتی نداریم و تمام فدراسیون ها عنوان عمومی غیر دولتی دارند. با این ادعا آیا ممکن است مجلس مقابل فیفا کوتاه بیاید؟ عابدینی در پاسخ به این سئوال تاکید نمود: به هر حال می توان هر تعبیر حقوقی را استفاده کرد. ما یا فوتبال را می خواهیم یا نمی خواهیم. اگر می خواهیم باید به چارچوب و قوانین بین المللی آن بها بدهیم. مثل این است که بگوییم دیگر نمی خواهیم عضو سازمان ملل باشیم. هرچند گاهی حقمان در جهان ضایع می گردد اما به هر حال عضویت در این سازمان هم باعث می گردد جهان حرف هایمان را بشنود. اینجا هم ممکن است فیفا حقوق ما را صد درصد ایفا نکند اما جامعه جهانی فیفا را قبول دارد.

تاج پفراینده سنگین ویلموتس را روی دست ایران گذاشت

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در مورد پفراینده سنگینی که مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی روی دست فوتبال ایران گذاشت، یادآور شد: این پفراینده را مهدی تاج روی دست فوتبال گذاشت. ویلموتس حقش را می خواهد. مطمئنم فدراسیون آنچه که حقوقدان ها برای عقد قرارداد با ویلموتس گفته بودند را گوش ننموده و آنچه که واسطه ها خواستند، عملی شده است.

برای پفراینده علی دایی مجرب ترین وکلا را به کار گرفتم

عابدینی ادامه داد: تا به امروز به یاد ندارم فوتبال ایران در پفراینده ای در فیفا برنده شده باشد. در پفراینده ویلموتس هم بازنده می شویم. ما فقط توانستیم یک پفراینده را در فیفا خوب مختومه کنیم و آن هم مربوط به انتقال علی دایی از باشگاه السد قطر به آلمان بود. اگر باشگاه السد از شکایتش نمی گذشت باوجود اینکه حق با ما بود، بازهم صد درصد ایران بازنده می شد. من مجرب ترین و زبده ترین وکلا را برای پفراینده علی دایی به کار گرفتم ولی می دانستم که بازهم حقمان داده نمی گردد. طبیعی بود که در آن شرایط با قطر صلح کنیم و امیر قطر شکایتش را پس گرفت.

کارنامه ما در فیفا تکراری است

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در انتها گفت: یک موقع طرف دعوای ایرانی می داند که برنده پفراینده است اما در نهایت بازنده می گردد چون کارنامه ما در فیفا تکراری است و پشت سر هم در پفراینده ها بازنده شده ایم. به محض باز شدن یک پفراینده علیه ایران باید خودمان را برای پرداخت جریمه آماده کنیم مگر اینکه آنقدر محکم قرارداد ببندیم که طرف نتواند به فیفا شکایت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 374

به "برای علی دایی وکلای زبده گرفتم، در پرونده ویلموتس بازنده می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای علی دایی وکلای زبده گرفتم، در پرونده ویلموتس بازنده می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید