روسیه در میان 10 کشور برتر جذب سرمایه در اروپا

به گزارش مجله فازنما، روسیه در سال 2019 جزو 10 کشور برتر در قاره اروپا از لحاظ جذب سرمایه گذاری خارجی شد و آلمان مقام بزرگترین سرمایه گذار در طرح های روسی را به خود اختصاص داده است.

روسیه در میان 10 کشور برتر جذب سرمایه در اروپا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، امروز نوشت: روسیه در سال 2019 جزو 10 کشور برتر جذاب برای سرمایه گذاران اروپایی به منظور سرمایه گذاری خارجی شده و مجدداً در رتبه نهم این رده بندی نهاده شد.

این اطلاعات در تحقیقات سالانه جذابیت سرمایه گذاری کشورهای اروپایی، روسیه - 2019 توسط شرکت مشاوره بین المللی EY ، منتشر شده است.

گفتنی است که کشور آلمان، مقام نخست از لحاظ میزان سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در روسیه را به خود اختصاص داده است. در مجموع، سرمایه گذاران خارجی در 191 پروژه سرمایه گذاری در روسیه مشارکت داشته اند.

شرکت مشاوره EY یادآور شده است: در مقایسه با سال 2018، میزان سرمایه گذاری های مستقیم خارجی 9 درصد کاهش یافته که این مسئله به دلیل فعالیت زیاد سال های گذشته در شرایط کاهش سرعت کلی رشد مالی در دنیا و همچنین به دلیل تحریم های مداوم مالی از سوی اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکاست.

در عین حال، پویایی منفی در 55 درصد از کشورهای اروپایی که در این مطالعه شرکت نموده اند مشاهده می گردد.

فرانسه در سال 2019 مقام نخست حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی را به خود اختصاص داده که دارای 1919 پروژه جدید است که سرمایه گذاران خارجی در آنها سرمایه گذاری نموده ا ند.

در رده دوم این رده بندی، انگلیس- به رغم نهایی شدن برگزیت، با داشتن 1109 پروژه با سرمایه گذاران خارجی، واقع شده است. آلمان با 971 پروژه در صندلی سوم قرار داشته و پس از آن کشورهای اسپانیا، بلژیک، هلند، لهستان و ایرلند قرار دارند و ترکیه هم در این فهرست رتبه دهم در فهرست برترین های جذب سرمایه گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است.

پیش از این در اواخر ماه ژوئن گزارش شده بود که مسکو، پایتت روسیه به یکی از بیست شهر اروپایی تبدیل شد که خوش آتیه ترین برای سرمایه گذاری در عرصه فناوری و نوآوری است.

علاوه بر این روسیه در امسال در فهرست 20 رتبه برتر دنیا از لحاظ افزایش قیمت خانه وارد شد. میانگین ارزش املاک و مستغلات در روسیه در سه ماهه نخست سال 2020 با 7.1 درصد نسبت به سال گذشته، افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 510

به "روسیه در میان 10 کشور برتر جذب سرمایه در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در میان 10 کشور برتر جذب سرمایه در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید