دیسک و صفحه کلاچ تقلبی چه علائمی دارد؟ ، قطعات یدکی اصلی را از کجا بخریم؟

به گزارش مجله فازنما، دیسک و صفحه کلاچ تقلبی مدت ها است بلای جان رانندگان شده است. بد جا رفتن دنده ها، زوزه کشیدن و افت شتاب از جمله علائم خرابی این قطعه هستند. قطعات اصلی خودروهای ایرانی را از کجا باید خرید؟

دیسک و صفحه کلاچ تقلبی چه علائمی دارد؟ ، قطعات یدکی اصلی را از کجا بخریم؟

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: دیسک و صفحه کلاچ تقلبی باعث شده تا برخی افراد تا پای بازکردن گیربکس هم بروند. معضل این افراد بد جا رفتن دنده است که به دلیل خرید دیسک و صفحه کلاچ تازه، هیچ شکی راجع به آن نداشتند.

غافل از این که مشکل از همین قطعه نو است. علائم خرابی مجموعه انتقال قدرت یعنی گیربکس، دیسک و صفحه کلاچ، سیم کلاچ، میل ماهک ها و… بسیار شبیه هم هستند. از همین رو برخی افراد با خرید دیسک و صفحه کلاچ تقلبی، در واقع یک مشکل تازه را به خودروی خود می افزایند.

اندازه فروش دیسک و صفحه کلاچ جعلی در سال های اخیر آن قدر زیاد شده است که خود خودروسازان داخلی با یاری پلیس آگاهی، در پی کشف قطعات تقلبی افتادند. برای مثال دیسک و صفحه کلاچ خودرو در حال حاضر جزو قطعات مشمول ردیابی به وسیله ایساکو است و بر فراوری، توزیع یا جعل آن نظارت دائمی می گردد.

شناسایی علائم دیسک و صفحه کلاچ جعلی هنگام خرید تقریبا غیر ممکن است. چرا که این روزها چاپ کارتن با طرح اصلی یا حک برند و شماره روی فلزات، اصلا کار دشواری نیست. در نتیجه به هیچ عنوان به افرادی که قصد دارند با مقایسه رنگ کارتن یا حک شماره فنی، به شما در شناسایی اصلی بودن این کالا یاری نمایند توجه نکنید.

گران شدن دیسک و صفحه کلاچ باعث شده تا سودجویان همیشه در حال توزیع نمونه های تقلبی آن باشند.

علائم دیسک و صفحه کلاچ تقلبی چیست و این قطعه را از کجا باید بخریم؟

علائم دیسک و صفحه کلاچ تقلبی

در واقع شما زمانی متوجه تقلبی بودن دیسک و صفحه کلاچ می شوید که مدتی از خرید و نصب آن روی خودرویتان می گذرد. علائم دیسک و صفحه کلاچ تقلبی بسیار شبیه به زمانی است که دیسک و صفحه کلاچ خودرو رو به اتمام است.

اما این علائم کدام هستند؟

  • بد جا رفتن و با صدا جا رفتن دنده ها مخصوصا دنده یک و دنده عقب
  • لرزش خودرو هنگام رها کردن کلاچ
  • صدای زوزه هنگام رها کردن کلاچ
  • صدای قِژقِژ پدال کلاچ و انتقال یک حس نا خوشایند به زیر پای راننده
  • سفت شدن پدال کلاچ
  • افت شتاب خودرو

همانطور که دیدید، علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ تقلبی دقیقا مشابه زمانی است که عمر این قطعه رو به خاتمه است. چرا که برخی از انواع تقلبی این قطعه از آلیاژهای بسیار ضعیف و ارزانی ساخته می شوند که قدرت درگیری مناسبی ندارند. اما برخی از کلاهبرداران کم وجدان تر اقدام به کوبیدن دیسک و صفحه کلاچ های قدیمی و نوسازی آن ها می نمایند.

حالا چگونه قبل از خرید این قطعه متوجه تقلبی بودن آن شویم؟

راه های شناخت دیسک و صفحه کلاچ تقلبی

والئو فرانسه، دایکن ژاپن یا سکو کره؟ این ها برخی از برندهایی هستند که فروشندگان دیسک و صفحه کلاچ جعلی با استفاده از آن ها سعی در اغوای مشتریان دارند. باید بدانید که قیمت تک فروشی یک کیت کامل دیسک و صفحه کلاچ برند Valeo از 150 دلار شروع می گردد. در نتیجه دیسک و صفحه های Valeo چهار یا پنج میلیون تومانی اصلی نیستند.

در واقع برترین راه برای جلوگیری از افتادن در دام شیادان، خرید قطعه از جای معتبر است. بهتر است برای خرید قطعه اصلی برای محصولات ایران خودرو از شرکت ایساکو و برای خرید قطعات اصلی سایپا از شرکت سایپا یدک اقدام کنید.

آنالیز ام وی ام ایکس 33 را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

هر چند کیفیت این قطعات خارق العاده نیستند، اما حداقل مشابه آن چیزی است که در خط فراوری استفاده می گردد و باید استانداردهای خودروسازان را پاس نمایند.

در واقع برخی از فروشگاه های خصوصی لوازم یدکی از بی اعتمادی مردم به خودروسازان سو استفاده می نمایند و قطعات تقلبی و بازیافتی را با قیمت های بسیار بالاتر به مشتریان از همه جا بی خبر می فروشند. حداقل این است که شرکت های ایساکو و سایپا یدک تحت نظارت و بازرسی دائمی هستند و قطعات خود را گارانتی می نمایند.

عوارض استفاده از دیسک و صفحه کلاچ تقلبی

خبر بد این است که اگر خاتمه متوجه خرید دیسک و صفحه کلاچ جعلی شدید، حالا باید آن را تعویض کنید. چرا که علاوه بر کاهش لذت رانندگی، به زودی سایر قطعات مجموعه انتقال قدرت خودروی شما نیز آسیب خواهد دید.

در صورت تداوم استفاده از دیسک و صفحه کلاچ جعلی، قطعاتی مانند سیم کلاچ، فنر پدال کلاچ، دو شاخه کلاچ و در نهایت گیربکس خودرو آسیب خواهند دید.

آنالیز ری را برقی را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

علائم خرابی سنسور مپ خودرو / روش تخصصی عیب یابی را بشناسید

علائم خرابی کویل خودرو چیست؟ / راهنمای تعمیرات کویل خودرو

سراتو 2014 و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره ای کارکرده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه دلیل است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد / فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

منبع: بیت ران
انتشار: 29 آبان 1402 بروزرسانی: 29 آبان 1402 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1701

به "دیسک و صفحه کلاچ تقلبی چه علائمی دارد؟ ، قطعات یدکی اصلی را از کجا بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیسک و صفحه کلاچ تقلبی چه علائمی دارد؟ ، قطعات یدکی اصلی را از کجا بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید