دوئل دلخراش بچه غزال تازه متولد شده با سه توله یوزپلنگ

به گزارش مجله فازنما، این لحظه ای است یک بچه غزال تازه متولد شده با سه بچه یوزپلنگ برای بقا مبارزه می نماید.

دوئل دلخراش بچه غزال تازه متولد شده با سه توله یوزپلنگ

به گزارش خبرنگاران، این چشم انداز بسیار جالب که در سرانجام پایانی دلخراش برای بچه غزال بی دفاع دارد به وسیله فرانسیس کیجازی راهنمای تور، در منطقه حفاظت شده انگورونگورو تانزانیا ثبت شده است.

فرانسیس می گوید که او و همراهانش بسیار خوش شانس بودند که شاهد این اتفاق بوده اند. ما یک یوزپلنگ ماده را با 4 توله کوچک - احتمالاً دو ماهه - مشاهده کردیم. مدتی با آن ها ماندیم و به نظر می رسید که مادر و بچه ها در انتظار یک میان وعده باشند.

به طور تصادفی، دو بچه غزال گرنت در جستجوی مادر به سمت خانواده یوزپلنگ آمده و در نزدیکی آن ها دراز کشیدند. یکی از بچه ها برخاست و ناگهان خود را در محاصره بچه یوزپلنگ ها دید. سن غزال به یک روز هم نمی رسید، زیرا می توان دید که بند ناف هنوز به بدنش چسبیده است.

توله ها در یک درس شکار شرکت کردند. در ابتدا، تا حدودی نامطمئن بودند، اما پس از آن یکی پیشروی کرد و به نظر می رسید به غریزه خود تکیه می نماید. طبیعت واقعاً یک شگفتی باورنکردنی است که همیشه تعجب بشر را برمی انگیزد.

درگیری بین غزال و بچه پلنگ بالا گرفت و بچه غزال تا حدودی هم از خود دفاع کرد، اما در نهایت یوزپلنگ مادر سر رسید و این حیوان ضعیف را کشت. لحظاتی بعد بچه غزال دیگر از جای برخاسته و پا به فرار گذاشت.

فرانسیس می گوید که این اولین باری بود که پس از 12 سال شاهد توله های یوزپلنگ با این مقدار و سن بوده که اقدام به شکار می نمایند. معمولاً از سن 5 تا 8 ماهگی می توان آن ها را دید.

وی گفت: این اتفاق ممکن است دلخراش به نظر برسد، اما هرگز نباید در آنچه در طبیعت در حال بازی است دخالت کرد. به عنوان مثال، کوشش برای نجات بچه غزال از چیزی که در چشم انسان وحشیانه به نظر می رسد. بنابراین، در عوض، ساکت بنشینید و رفتار بسیار نادر را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید، زیرا این به بقای جمعیت یوزپلنگ در حیات وحش آفریقا نیز مربوط می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1447

به "دوئل دلخراش بچه غزال تازه متولد شده با سه توله یوزپلنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوئل دلخراش بچه غزال تازه متولد شده با سه توله یوزپلنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید