خبرنگاران زمین مورد احتیاج برای ساخت مسکن ملی در سه شهر خراسان رضوی تامین شد

به گزارش مجله فازنما، مشهد- خبرنگاران- کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست خراسان رضوی در نشست چهارشنبه شب خود سه مصوبه برای الحاق زمین دولتی به طرح اقدام ملی فراوری و عرضه مسکن در شهرستانهای خلیل آباد، بردسکن و نیشابور داشت.

خبرنگاران زمین مورد احتیاج برای ساخت مسکن ملی در سه شهر خراسان رضوی تامین شد

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در تشریح مصوبات این کارگروه گفت: درخواست الحاق 20 هکتار از اراضی دولتی و فاقد معارض واقع در حریم و خارج از حریم شهر خلیل آباد به محدوده شهر به منظور اجرای طرح اقدام ملی فراوری و عرضه مسکن و برنامه پنج ساله فراوری مسکن توسط اعضای این کارگروه مورد آنالیز نهاده شد.

سید کمال الدین میرجعفریان اضافه نمود: پس از آنالیز اعضای کارگروه، با الحاق هفت هکتار زمین مشروط به دادن یک ماه فرصت به اداره راه و شهرسازی بردسکن به منظور جابه جایی به محل مناسب موافقت شد.

وی ادامه داد: درخواست الحاق یک قطعه زمین به مساحت 54 هزار مترمربع واقع در حریم شهر بردسکن به منظور اجرای طرح اقدام ملی مسکن و احداث درمانگاه در زمین دولتی به مساحت 10 هزار مترمربع در خارج از حریم این شهر مشروط به انجام استعلام از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از نظر ضوابط گسل و تدقیق شرایط سیل، به تایید اعضای کارگروه امور زیربنایی رسید.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: درخواست الحاق زمین با متراژ معین در ضلع شمال شهر نیشابور به طرح اقدام ملی فراوری و عرضه مسکن نیز مورد موافقت اعضای این کارگروه نهاده شد.

وی اضافه نمود: در نشست امروز کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی در مجموع 6 درخواست مورد آنالیز نهاده شد که با چهار مورد از درخواستها موافقت شد، یک درخواست شامل آنالیز طرح جامع تربت جام از دستور کار خارج شد و با یک درخواست در مورد واگذاری بخشی از اراضی ملی به بهره برداری از معادن شن و ماسه مخالفت شد.

دولت تدبیر و امید طرح اقدام ملی فراوری و عرضه مسکن را زمستان سال 1397 رونمایی و پیرو آن وزارت راه و شهرسازی شهریور سال جاری ثبت نام از متقاضیان را در کرمان به عنوان نخستین استان شروع کرد.

برنامه ریزی برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در چارچوب اجرای طرح اقدام ملی فراوری و عرضه مسکن در کشور اجرا شده است که بر این اساس 200 هزار واحد در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی، 100 هزار واحد در مناطق بافت فرسوده شهری توسط شرکت بازآفرینی شهری و 100 هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می گردد.

کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان است که وظیفه آنالیز و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح های توسعه عمران شهری، وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها و طرح های هادی و جامع شهرها را بر عهده دارد. مصوبات این کارگروه برای اجرا باید به تایید نهایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار برسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 929

به "خبرنگاران زمین مورد احتیاج برای ساخت مسکن ملی در سه شهر خراسان رضوی تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زمین مورد احتیاج برای ساخت مسکن ملی در سه شهر خراسان رضوی تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید