خبرنگاران روایت پمپئو از تمهیدات دولت ترامپ برای مقابله با ایران

به گزارش مجله فازنما، تهران - خبرنگاران - مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام نمود که دولت واشنگتن تمهیداتی را برای جلوگیری از گسترش آنچه وی نفوذ ایران در خاورمیانه مطرح کرد، در دست آنالیز دارد که از جمله آن، فعالیت هایی در سازمان ملل است تا تضمین گردد که تحریم های بین المللی به اجرا گذاشته گردد.

خبرنگاران روایت پمپئو از تمهیدات دولت ترامپ برای مقابله با ایران

پمپئو در مصاحبه ای رو در رو که تارنمای واشنگتن فری بیکن با وی انجام داد، در پی ملاقات با آل سعود در ریاض، اقدامات دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با ایران به لحاظ نظامی و دیپلماتیک را فاش کرد.

وی گفت که دولت کنونی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ کوشش های متعددی را برای مقابله با افزایش اثرگذاری ایران در منطقه شروع نموده است.

وزیر امور خارجه دولت ترامپ گام های بعدی آمریکا برای جلوگیری از نفوذ رو به رشد تهران در کشورهای مهم عربی همچون یمن، سوریه و لبنان را تشریح کرد و از انتقاد جنگ طلبان مطرح جمهوریخواه در کنگره سخن گفت، افرادی که در ماه های اخیر صریحا درخصوص سیاست هایی که به گفته آنها کارزار فشار حداکثری واشنگتن بر ایران را تضعیف نموده است، اعلام انزجار نموده اند.

تارنمای واشنگتن فری بیکن معافیت از تحریم های ضد ایرانی را از جمله این سیاست ها برشمرد.

پمپئو گفت که به همراه ترامپ در ماه های آینده درخصوص درخواست از سازمان ملل برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران، تصمیم می گیریم.

جنگ طلبان ضد ایرانی در کنگره آمریکا، پمپئو و دولت را تحت فشار گذاشته اند تا در این زمینه اقدام نمایند.

درحالی که رئیس جمهوری آمریکا هنوز درمورد بازگرداندن تحریم ها در سازمان ملل تصمیم نهایی اتخاذ ننموده، دولت واشنگتن زمینه چینی برای این نوع اقدام را شروع نموده است.

نقطه نظراتی که به تازگی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، نشان داد که بازگرداندن تحریم ها در حال حاضر تضمین شده است، مساله ای که پمپئو آن را مورد تائید قرار داد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این مساله را روشن نموده ایم که لغو تحریم های تسلیحاتی، غیرقابل قبول است.

پمپئو در خصوص علاقمندی کشورهای اروپایی به حفظ برجام اضافه کرد: این کشورها اساسا معتقدند که ماندن در این توافق، به نفع این کشورهاست. وی گفت: ایرانی ها تا حد زیادی مهمترین بخش های توافق هسته ای در ارتباط با غنی ساز هسته ای را نادیده می گیرند.

به گزارش واشنگتن فری بیکن، یک موضوع مورد مناقشه دیگر بین دولت ترامپ و متحدانش در کنگره، یاری های اقتصادی آمریکا به لبنان است.

وفاداران به ترامپ در دولت آمریکا و کنگره هشدار داده اند که این وجوهات اقتصادی مستقیما حزب الله لبنان را ذینفع می نماید.

پمپئو در خصوص مساله لبنان گفت: کشورهای عربی و آمریکا در این زمینه اتفاق نظر دارند که لبنان حمایت گردد تا زمانی که این کشور آمادگی یابد تحت کنترل حزب الله قرار نگیرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر اخیر خود به عربستان با آل سعود درخصوص آنچه تهدید تهران برای امنیت ریاض خوانده شد، رایزنی کرد. وی همچنین از پایگاه هوایی سعودی دیدن کرد تا از نزدیک شاهد فعالیت 2 هزار و 500 نظامی آمریکایی باشد که با هم قطاران سعودی شان برای نظارت بر فعالیت های ایران همکاری می نمایند.

پمپئو همچنین در خصوص مناسبات ویژه آمریکا با عربستان تصدیق کرد که دو طرف به ویژه وقتی مساله ایران در میان باشد، در روابطی بهتر از همواره قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 229

به "خبرنگاران روایت پمپئو از تمهیدات دولت ترامپ برای مقابله با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روایت پمپئو از تمهیدات دولت ترامپ برای مقابله با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید