خبرنگاران ربیعی: دولت یازدهم و دوازدهم از پیروز ترین دولتها در زمینه توسعه روستایی است

به گزارش مجله فازنما، تهران- خبرنگاران- سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در گسترش زیرساخت های جاده ای و ریلی، آب، برق و گاز در روستاهای کشور و در یک کلام توسعه روستایی از موفقیت ترین دولت ها بوده است.

خبرنگاران ربیعی: دولت یازدهم و دوازدهم از پیروز ترین دولتها در زمینه توسعه روستایی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، علی ربیعی روز دوشنبه با حضور در شهرستان بنت و در آیین کلنگ زنی دبیرستان شبانه روزی دخترانه در روستای دَستگِرد نیک شهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در گسترش زیرساخت های جاده ای و ریلی، آب، برق و گاز در روستاهای کشور و در یک کلام توسعه روستایی از موفقیت ترین دولت ها بوده است.

وی با بیان اینکه اتصال زیرساخت ها به معیشت و زندگی مردم یکی از لوازم توسعه پایدار در کشور است ، گفت: برای توسعه به معنای اعم و توسعه روستایی به طور اخص نیازمند زیرساخت کافی، نظام تأمین مالی مناسب، نظام رفاهی مناسب و سیاست های معطوف به فراوری مالی متناسب با شرایط محلی هستیم.

ربیعی با اشاره به اینکه راه بی بدیل توسعه از مهارت آموزی صورت می گیرد، توضیح داد: در این راستا افزایش مهارت به خصوص مهارت های فنی با توجه به مزیت های منطقه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

33 درصد پست های مدیریتی دولت در اختیار بانوان است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با اشاره به توجه ویژه دولت به توانمندسازی بانوان گفت: در سطح ملی و با همین نگاه 33 درصد پست های مدیریتی دولت در اختیار بانوان است. در منطقه سیستان و بلوچستان نیز دولت و خیرین به طور فشرده سرمایه گذاری نموده اند.

وی افزود: مطالعات دولت نشان می دهد دختران این منطقه با موانع فرهنگی متعدد و فقر و محرومیت رو به رو هستند و ساخت این دبیرستان شبانه روزی در هفته وحدت گامی در جهت محرومیت زدایی و برطرف موانع فرهنگی دختران این خطه خواهد بود.به همین دلیل مجتمع شبانه روزی دستکرد بنت با هزینه 10 میلیارد تومانی و با زیربنای یکهزار و 250 مترمربع و مدرسه 800 مترمربع ساخته خواهد شد.

ربیعی همچنین با مردم و اهالی روستای بنت و شورای روستا ملاقات و گفت وگوی صمیمانه ایی انجام داد و در جریان آخرین شرایط و مسائل آنان نهاده شد.

در ادامه این سفر با حضور سخنگوی دولت در روستای زَهَک شهرستان نیکشهر، عملیات احداث مجتمع عظیم پرورش محصولات گلخانه ای با موضوع پرورش میوه های گرمسیری و فلفل دلمه در این روستا شروع شد.

منابع را باید به سمت مزیت های محلی و منطقه ای ببریم

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: معتقدم باید منابع موجود را به هر اندازه که هست به سمت مزیت های محلی و منطقه ای ببریم و زندگی مردم را در سطح محلی متحول کنیم. بر همین اساس در دولت های یازدهم و دوازدهم برنامه توسعه بر روستاها متمرکز و ایده تحول محلی برای توسعه ملی پیگیری شد.

ربیعی گفت: مطالعات دولت نشان می دهد با توجه با ظرفیت ها و توانایی های موجود در سیستان و بلوچستان می توان در این منطقه در مورد توسعه حمل و نقل، خدمات مولد، توسعه کشاورزی و صنایع جانبی، توسعه معادن، صنایع دستی و گردشگری سرمایه گذاری درستی صورت بگیرد.

سخنگوی دولت با اشاره به این موضوع که کشاورزی یکی از مهمترین کشانه های توسعه ملی و پایدار در کشور است، گفت: آب و هوای منطقه امکان صادرات میوه های گرمسیری را فراهم نموده است و افتتاح مجتمع گلخانه ای کشت هیدروپونیک صیفی جات و میوه های گرمسیری در این منطقه می تواند یکی از نشانه های توسعه در استان سیستان و بلوچستان باشد.

وی افزود: شهرک گلخانه ای جهاد کشاورزی به مساحت 60 هکتار در این منطقه نهاده شده است که در این مرحله، اولین مجتمع گلخانه ای کشت هیدروپونیک صیفی جات و میوه های گرمسیری به مساحت پنج هکتارو با سرمایه هفت میلیارد تومان ساخته خواهد شد.

جهت گیری اصلی دولت توسعه و توانمندسازی جوامع محلی است

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در ادامه سفر به سیستان و بلوچستان با سفر به چابهار از مناطق حاشیه نشینی، صنایع دستی و صنایع پرورش طیور این منطقه بازدید و با کارآفرینان چابهاری ملاقات کرد.

ربیعی در این ملاقات گفت: جهت گیری اصلی دولت مبتنی بر توسعه و توانمندسازی جوامع محلی، ایجاد تعاونی ها و اجتماعات محلی، اشتغال های ارزان قیمت برای مردم منطقه و زنجیره کردن فراوریات روستایی است.

سخنگوی دولت بر ضرورت سوق دادن منابع موجود به سمت مزیت های محلی و منطقه ای تاکید نمود و افزود: باید زندگی مردم را در سطح محلی متحول کنیم. هدف باید دستیابی به وضع بهتر برای خانواده ها و ارتقای کنش های فردی و جمعی در سطح محلی باشد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری تاکید نمود: از مهمترین برنامه های به اجرا درآمده در دولت یازدهم و دوازدهم برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال روستایی و عشایری بوده و در این طرح بیشترین سهم به استان سیستان و بلوچستان رسیده است.

به گزارش خبرنگاران، علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری و سخنگوی دولت در هفته وحدت و به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) در سفر به استان سیستان و بلوچستان از چندین طرح مهم مالی و زیربنایی بازدید و با مدیران استان، مردم و کارآفرینان ملاقات کرد.

ربیعی، یکشنبه شب با سفر به زاهدان با استاندار، مدیران و مسئولان ارشد استان سیستان و بلوچستان ملاقات و مهمترین مسائل و برنامه های این استان را مورد آنالیز قرار داد.

سخنگوی دولت در کمتر از دو ماه برای دومین بار به استان سیستان و بلوچستان سفر نموده تا فرایند برنامه های توسعه این استان سرعت بیشتری بگیرد. آمارها نشان می دهد بودجه عمرانی که دولت تدبیر و امید ظرف 6 سال یعنی در سال های 1393 تا 1398 به استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده 1.4 برابر بیشتر از 35 سال قبل از آن بوده و به 13 هزار و 331 میلیارد تومان رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 696

به "خبرنگاران ربیعی: دولت یازدهم و دوازدهم از پیروز ترین دولتها در زمینه توسعه روستایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ربیعی: دولت یازدهم و دوازدهم از پیروز ترین دولتها در زمینه توسعه روستایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید