خانواده ای که بعد از 70 سال شناسنامه گرفتند

به گزارش مجله فازنما، اسکندر پاسالار با اشاره به شناسنامه دار شدن خانواده دشتستانی بعد از 70 سال گفت: هفت نفر از دو خانواده دشتستانی که در منطقه کوهستانی و سخت گذر بخش ارم این شهرستان بدون شناسنامه زندگی می کردند پس از سال ها شناسایی و با کوشش معتمدین محلی و مسؤولان شناسنامه دریافت نموده و جزو جمعیت ایران شدند.

خانواده ای که بعد از 70 سال شناسنامه گرفتند

به گزارش فارس، مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اضافه نمود: بر اساس گزارش افراد و معتمدین و رابطین محلی محل زندگی این دو خانواده در منطقه سخت گذر کوهستانی گشنی واقع بین کوه های راوال دشتستان شناسایی شد و بلافاصله با کوشش مجموعه ثبت احوال و فرمانداری دشتستان اقدامات لازم جهت هویت بخشی و صدور شناسنامه برای آن ها انجام شد.

وی یادآورشد: برای خانواده پنج نفره پاغر و خانواده دو نفره دامیده که فاقد شناسنامه بودند پس از تشکیل پرونده به وسیله مراجع ذیصلاح مانند شورای تامین فرمانداری دشتستان، دادگستری، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شناسنامه صادر شد.

سرپرست فرمانداری دشتستان نیز گفت: این دو خانواده که در مکانی سخت گذر با چهارساعت پیاده روی با اولین جاده دسترسی فاصله دارد پس از سال ها محرومیت و عدم هویت با همت جهادی و پیگیری های فوری به جمعیت ایران اضافه شدند.

صادق بوستانی اضافه نمود: اکنون که این اتفاق مبارک رقم خورد و آن ها شناسامه دریافت کردند، ارایه خدمات رفاهی دولت، بهداشت و درمان بفوریت صورت خواهد پذیرفت.

وی یادآورشد: اقدامات لازم برای بهره مندی از خدمات دهی دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد حضرت امام (ره) انجام خواهد شد.

بوستانی گفت: اعضای این دو خانواده از دختر 25ساله تا پیرزن 70 ساله حتی سن خود را نمی دانستند و هیچ کدام از آن ها سواد خواندن و نوشتن نداشتند و در تمام طول عمر خود از هیچ گونه امکانات آموزشی، بهداشتی، رفاهی و اجتماعی استفاده نکرده و به گفته خود در کوهستان به دامداری مشغولند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1462

به "خانواده ای که بعد از 70 سال شناسنامه گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده ای که بعد از 70 سال شناسنامه گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید