تولیدات کشت و صنعت مغان به یک میلیون تن افزایش می یابد

به گزارش مجله فازنما، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: مجموع تولیدات کشت و صنعت مغان به بیش از یک میلیون تن افزایش می یابد.

تولیدات کشت و صنعت مغان به یک میلیون تن افزایش می یابد

قاسم محمدی با اجرای برنامه های کشت و زرع و توسعه صنایع وابسته در حوزه دام و لبنیات و نیز در زمینه فراوری گندم، جو، کلزا و چغندر قند، مجموع فراوریات کشت و صنعت مغان به بیش از یک میلیون تن افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در نشست تخصصی با کارشناسان بخش های مختلف شرکت کشت و صنعت مغان میزان فراوریات فعلی این شرکت را 700 هزار تن اعلام کرد و گفت: در دنیا کنونی که غذا به حربه ای در دست کشور های دیگر تبدیل شده، این شرکت دولتی برای تامین امنیت غذایی کشور گام بلندی را برداشته است.

محمدی افزود: بر این اساس، برای ذخیره سازی راهبردی گوشت کشور، برنامه ایجاد واحد دامپروری با ظرفیت 20 هزار راس دام نو در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: بعلاوه در راستای تامین امنیت غذایی کشور طی 2 سال گذشته تعداد دام این شرکت از 17 هزار و 300 راس به حدود 21 هزار راس افزایش داده شده و با بهداشتی کردن محیط نگهداری دام ها و تامین جیره غذایی مناسب و باکیفیت، میزان فراوری شیر خام از 26.5 کیلوگرم به 32.5 کیلوگرم به ازای هر راس دام افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان میزان فراوری روزانه شیر خام در این شرکت را حدود 230 تن اعلام کرد و گفت: در نتیجه اقدامات صورت گرفته، فعالیت واحد فراوری لبنیات مغان سه شیفته شده است.

محمدی بعلاوه با اشاره به ایجاد باغ در 10 درصد از مجموع اراضی شرکت کشت و صنعت مغان به وسعت 2 هزار و 300 هکتار اعلام کرد: سال جاری از این مجتمع هفت هزار تن محصول برداشت شد.

او از شروع عملیات نوسازی یک هزار هکتار از باغات شرکت کشت و صنعت مغان به دلیل فرسودگی و عدم سرمایه گذاری در طول سالیان متمادی اطلاع داد و گفت: اصلاح و نوسازی میزان 120 هکتار از این باغات صورت گرفته و 300 هکتار دیگر نیز برای کشت زیتون آماده سازی شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به سرمایه گذاری یک هزار و 700 میلیارد ریالی از منابع داخلی برای نوسازی و افزایش بهره وری در این شرکت افزود: طرح آبیاری زیرسطحی در یک هزار و 200 هکتار از اراضی این شرکت شروع شده که یک هزار هکتار آن با سرمایه گذاری دولتی و 200 هکتار دیگر نیز از محل منابع داخلی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به اجرا در می آید.

خبرنگاران اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1561

به "تولیدات کشت و صنعت مغان به یک میلیون تن افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدات کشت و صنعت مغان به یک میلیون تن افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید