توضیحات AFC درباره حذف استقلال و پرسپولیس، پرونده در کمیته انضباطی

به گزارش مجله فازنما، به گزارش خبرنگاران، کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز آدینه به صورت رسمی از حذف تیم های استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و رد درخواست باشگاه گل گهر اطلاع داد. به این ترتیب ایران در فصل 2022 لیگ قهرمانان آسیا تنها دو نماینده یعنی فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان را خواهد داشت.

توضیحات AFC درباره حذف استقلال و پرسپولیس، پرونده در کمیته انضباطی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در شرح تصمیم خود نوشت: کمیته کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت مجوز باشگاه های پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان (هر سه از ایران) را برای حضور در لیگ قهرمانان 2022 آسیا بر اساس مواد 14.4 و 14.5 آیین نامه مجوز باشگاه های AFC را لغو کند.

کمیته تشخیص داد که سه باشگاه تمام معیارهای اجباری (طبق ماده 3.1 و 3.2 (a) مقررات مجوز باشگاه های کنفدراسیون فوتبال آسیا) را برآورده نکرده اند و بر این اساس، نباید مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا به آنها داده گردد. باشگاه های پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان از حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 محروم شدند. علاوه بر این، کمیته کنترل درخواست فوق العاده ارائه شده به وسیله باشگاه گل گهر سیرجان را رد کرد.

در رای کنفدراسیون فوتبال آسیا بعلاوه آمده است که AFC اقدامات لازم را برای تضمین اجرای این تصمیم اتخاذ خواهد نمود و پرونده این سه باشگاه به کمیته اخلاق و انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای آنالیز و اقدام بیشتر ارجاع می گردد. (در صورت صلاحدید)

به گزارش خبرنگاران، در هفته های گذشته و در پی بالا گرفتن بحث حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، جلسات متعددی در ایران برای جلوگیری از این اتفاق تشکیل شد. حتی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان هم از نامه نگاری با کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاع داد و تاکید نمود که امیدهایی برای ادامه کار دو باشگاه در لیگ قهرمانان وجود دارد اما در نهایت این اتفاق رخ نداد تا روزنه امیدهای حضور سرخابی ها در آسیا هم بسته گردد.

به گفته مسئولان کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ای در ایران، AFC از هر باشگاه پرسپولیس و استقلال بیش از 400 صفحه ایراد گرفته است که رفع کردن آنها نیازمند زمان زیادی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1373

به "توضیحات AFC درباره حذف استقلال و پرسپولیس، پرونده در کمیته انضباطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات AFC درباره حذف استقلال و پرسپولیس، پرونده در کمیته انضباطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید