تشریح سازوکار طرح غربالگری ورزشکاران المپیکی

به گزارش مجله فازنما، سازوکار طرح غربالگری ورزشکاران المپیکی از زبان سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام شد.

تشریح سازوکار طرح غربالگری ورزشکاران المپیکی

به گزارش خبرنگاران، رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی درباره آغاز طرح غربالگری برای ملی پوشان المپیکی ایران، گفت: یکی از موثرترین راه های مقابله با کرونا اجرای طرح غربالگری با جامعه هدف است که الان ما این فرایند را برای المپین ها آغاز کرده ایم. طبق هماهنگی با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شماره های تماس این ملی پوشان در اختیارمان قرار گرفته و قرار است از این هفته تماس تلفنی با آنها آغاز شود.

وی در ادامه سازوکار این طرح را تشریح کرد و گفت: در فاز اول این طرح قرار است در تماس های تلفنی دو دسته سوال از ورزشکاران المپیکی بر اساس پرتوکل سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت پرسیده شود. سوالات دسته اول مربوط به مسائل پزشکی و علائم احتمالی بیماری کروناست اما دسته دوم سوالات کاملا ورزشی خواهد بود، اینکه آیا در مدت اخیر که از تمرینات به دور بوده اند، دچار اضافه وزن شده اند، یا اینکه در این مدت برنامه های تمرینی آنها به چه صورت بوده و از چه مکمل هایی در این مدت استفاده شده است. همچنین بحث روانی موضوع نیز بررسی می شود.

سعیدی بیان کرد: فاز اول طرح غربالگری مختص المپین ها است و قرار است در فاز بعدی ملی پوشان دیگر نیز تحت پوشش قرار بگیرند. البته چون تعداد ملی پوشان خیلی بالاست ممکن است، سامانه های تشکیل شود تا این کار صورت بگیرد.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اینکه آیا موردی جدیدی از ابتلا ورزشکاران به ویروس کرونا گزارش شده است، شرح داد: تا به امروز 7 نفر از ملی پوشان مبتلا شده اند که خوشبختانه حال همگی آنها خوب است. حدادی بهبود پیدا کرده و گنج زاده هم تست اش منفی شد. دو عضو پارالمپیک هم در قرنطینه هستند. سایر ملی پوشان نیز حال عمومی شان خوب است و هیچ کس بستری نشده است.

وی درباره زمان از سرگیری مسابقات و فعالیت های ورزشی نیز اشاره کرد: این موضوع به تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا مرتبط است، قرار است 15 اردیبهشت جلسه ای در وزارت ورزش برگزار و درباره زمان آغاز فعالیت امکان ورزشی و تمرینات تیم ها تصمیم گیری شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 380

به "تشریح سازوکار طرح غربالگری ورزشکاران المپیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح سازوکار طرح غربالگری ورزشکاران المپیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید