بایرن مونیخ - بارسلونا؛ وعده ملاقات فرا رسید (تور آلمان ارزان)

به گزارش مجله فازنما، هواشناسی اعلام نموده شب نسبتا سردی با حتمال بسیار ضعیف بارش باران منتظر مونیخ است. مسئولان خدماتی و کارشناسان زمین آلیانز آرنا احتمالا صبح امروز شرایط چمن استادیوم را در یک صبح خنک آلمانی مورد آنالیز قرار داده اند. مدیران شبکه های تلوزیونی در سرتاسر اروپا و به طور خاص در آلمان در حال هماهنگی و مطمئن شدن از کنداکتور پخش خود هستند که در این برنامه ریزی یک مسابقه خاص و همه برنامه های مرتبط با آن جایگاه ویژه ای دارد. عاشقان فوتبال در سرزمین باواریایی ها روز وسط هفته خود را ساعت بلیت بازی امشب تیم شهرشان تنظیم نموده اند و مسافران کاتالان هم برای حمایت از میهمان یک بازی بزرگ، کم کم وارد شهر صنعتی و بزرگ مونیخ می شوند.

بایرن مونیخ - بارسلونا؛ وعده ملاقات فرا رسید (تور آلمان ارزان)

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

ساعت برای علاقه مندان به کندی حرکت می نماید و انتظار در حال نشان دادن روی تلخ و خسته نماینده اش است، اما این ساعت بالاخره مجبور است راهش را برود و تک تک عوامل بزرگ و کوچک، از کارشناسان زمین گرفته تا مدیران شبکه ها، از شهروندان باواریایی تا مسافران کاتالان و از میزبان بزرگ مسابقه امشب تا میهمان بزرگ این ملاقات، همه در یک میدان دور هم جمع خواهند شد تا لیگ قهرمانان باز هم به وعده اش عمل کند و بایرن مونیخ را در مقابل بارسلونا و لواندوفسکی قرار دهد. فوتبال در فصل نو جدی تر از همواره گرم می گردد.

رقابتی از جنس قدرت نمایی و انتقام جویی

قدرت های بزرگ، گاهی مجبور می شوند شکست را بپذیرند، اما آن را فراموش نمی نمایند. این حکایت بارسلونایی است که با وجود درخشش تاریخی در مقابل تمام قدرت های قاره سبز، کارش در مقابل غول آلمانی فوتبال دنیا به شکل بدی گره خورده است. آبی و اناری ها به سختی خاطرات خوب نادرشان در مقابل بایرن را به یاد می آورند و در مقابل از هجوم یادآوری خاطرات تلخ پر شمار تقابل با پادشاه بوندس لیگا فرار می نمایند. این همه سال تاریخ و این همه فرصت برای غلبه بر مونیخ و فقط 2 پیروزی با فاصله زیاد در میان شکست هایی که گاهی با 3 گل، 4 گل و یا حتی 8 گل بر سر بارسلونا آوار شده است. این است تاریخچه تقابل نماینده پرافتخار لالیگا در برابر تیم بزرگ بوندس لیگا که باعث می گردد بارسلونا همان قدرت بزرگی باشد که شکست را پذیرفته، اما آن را فراموش ننموده است.

تیم ژاوی متخصص گلزنی حریف را هم به اردوی خودی کشانده و خطرناک ترین سلاح مونیخ را در اختیار خودش گرفته است تا بلکه لواندوفسکی رمز شکستن هیبت بایرن برای بارسایی ها و فراموش کردن بخشی از خاطرات تلخ با رقم زدن لحظه های شیرین باشد. در سوی دیگر میدان، میزبانی قرار گرفته است که حریف امشبش را در هر بزنگاهی از پا در آورده و تاریخ رویارویی اش با بارسا را عرصه قدرت نمایی باشگاهش در مقابل یکی از قطب های ال کلاسیکو نموده است. باواریایی ها پس از 4 پیروزی پیاپی برابر بارسا به این مسابقه می آیند که هر کدامشان حداقل 3 گل برای تیم برنده و حداکثر 8 گل برای آن ها داشته است. همان قدر که بارسلونا در پی انتقام گرفتن از تمام اشک هایی است که بایرن برای هوادارانش ساخته، مونیخ هم در صدد قدرت نمایی دوباره و تثبیت فزونی مقابل غول لالیگایی و افتخار به این قدرت است. رقابت بین انتقام جویی و قدرتنمایی است و تاریخ ثابت نموده چنین جدالی هرگز قابل پیش بینی نخواهد بود.

شرایط 2 تیم؛ بارسا مستحق پیروزیت و بایرن محتاج آن

شرایط کنونی تیم های مسابقه، اما روندی بر خلاف تاریخ تقابل های بارسلونا و بایرن مونیخ دارد. میزبان آلمانی مسابقه با 3 تساوی پیاپی در لیگ داخلی، عنوان قهرمانی فصل گذشته اش را در معرض تهدید می بیند و برای باز گرداندن روحیه تیم، ناگلزمن و شاگردانش به شدت به یک نمایش درخشان دیگر مقابل بارسلونا نیاز دارند. این در حالی است که بارسلونا در حال تاخت و تاز و رقابت با مادرید برای فتح لالیگاست و در این جهت به بزرگ و کوچک فوتبال اسپانیا رحم نمی نماید. بارسلونا آن قدر عملکرد خوبی داشته که مسائل اقتصادی باشگاه به حاشیه کشیده شده اند و مدیران بدون فشار رسانه ای در حال حل کردن این مسائل هستند و بایرن آنقدر لغزیده که مدیریت کاریزماتیک و تئوری محور باشگاه بوندس لیگایی با انتقاد روبرو شده و شایعات رختکن آشفته بایرن در حال گرفتن تمرکز کافی از ناگلزمن هستند.

در حقیقت براساس عملکرد 2 تیم تا اینجای فصل، بارسلونا تیمی است که مستحق پیروزی در مسابقه تلقی می گردد و بایرن مونیخ به این پیروزی نیاز مبرم دارد. خط حمله بارسلونا با درخشش ستاره سابق حریف امشبش در این فصل فقط در یک مسابقه پیروز نشده حداقل 3 گل به ثمر برساند و به جز تساوی ابتدای فصل در مصاف با رایو وایکانو در دیگر مسابقات بارسایی ها به کم تر از 3 گل راضی نشده اند. خط حمله نماینده بوندس لیگا هم بدون متخصص سال های اخیرش و با جای خالی روبرت لواندوفسکی، کارش را طوفانی آغاز کرد؛ اما طوفانی که آرام گرفته و رفته رفته نشان می دهد جای یک فوق ستاره در تیم واقعا خالی است.

آزمون بزرگ برای مردان جوان نیمکت

مربیان 2 تیم پیش از این هم به پست یکدیگر خورده بودند و این اولین تقابل ژاوی و ناگلزمن به عنوان سرمربی های 2 تیم نیست. جدال پیشین با فزونی مرد آلمانی همراه بود و ژاوی تا اینجا یک - صفر از همتای خود روی نیمکت بایرن عقب افتاده است. فارغ از این نتیجه، هر 2 سرمربی در بایرن و بارسا تازه کار به شمار می روند. یولین ناگلزمن 35 ساله و ژاوی هرناندس 42 ساله، مردان جوانی هستند که امشب یکی از مهم ترین مسابقات تاریخ کارشان روی نیمکت را تجربه می نمایند. اگر چه آن ها تا همین جا هم شب های بزرگ کمی را پشت سر نگداشته اند، اما شاید حساسیت و حواشی خاص این مسابقه برایشان تجربه متفاوتی را رقم بزند. آن ها که در حال اثبات خود به فوتبال قاره سبز هستند، احتمالا سال ها بعد با ویترینی از افتخارات و عناوین به عنوان بزرگان عرصه سرمربیگری شناخته شوند، اما هر کاری که می خواهند انجام بدهند، ممکن است از همین امشب و ایستادن آن ها رو در روی یکدیگر آغاز گردد. ژاوی و ناگلزمن یکی از مهم ترین آزمون های سال های ابتدایی کار روی نیمکت را در پیش دارند و برنده جدال برای رسیدن به جرگه سرمربیان بزرگ تاریخ از طرف بازنده جلوتر خواهد بود.

وقتی فوتبال سایه اش را می گستراند

خبرگزاری های ورزشی از تیتر های مربوط به بازی بارسلونا و بایرن لبریز می شوند و خبرگزاری های غیر ورزشی دلشان نمی آید پیشخوانِ خالی از این مسابقه داشته باشند. شبکه های فوتبالی مسابقات دیگر را فراموش نموده اند و شبکه های غیرفوتبالی به بهانه بازی امشب به یاد مستطیل سبز افتاده اند. عکاسان و نویسندگان و گزارشگران و خبرنگاران در رقابتی نفس گیر کوشش می نمایند از قافله پوشش نبرد بایرن و بارسا جا نمانند و امشب از آن شب هایی است که فوتبال و لیگ قهرمانان اروپا با رو در رو قرار دادن 2 ابر قدرت 2 لیگ معتبر در مقابل هم و برخورد حساسیت های مصاف آن ها، سایه شان را بر سر اروپا می گسترانند و این سایه، تمام کوه های جوان و دره های پرشیب جنوب قاره را تا رشته کوه های سالخورده و تپه های مخملی آلپ و همه زمین های سر سبز اروپا را در می نوردد.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1539

به "بایرن مونیخ - بارسلونا؛ وعده ملاقات فرا رسید (تور آلمان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایرن مونیخ - بارسلونا؛ وعده ملاقات فرا رسید (تور آلمان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید