باستان شناسان در لندن یک موزاییک رومی بزرگ را کشف کردند

به گزارش مجله فازنما، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، باستان شناسان در لندن یک موزاییک رومی بزرگ را کشف کردند.

باستان شناسان در لندن یک موزاییک رومی بزرگ را کشف کردند

گروهی از باستان شناسان از موزه باستان شناسی لندن اخیرا در جریان یک کاوش پیروز شدند بخشی از موزائیک 2000 ساله رومی را کشف نمایند. باستان شناسان معتقدند این موزائیک که بسیار سالم به جای مانده در گذشته کف یک اتاق غذاخوری رومی را تزئین مینموده است.

براساس بیانیه ای که به وسیله موزه باستان شناسی لندن منتشر شده، این موزائیک بزرگترین موزائیک رومی است که در 50 سال اخیر در لندن کشف شده است.

باستان شناسان با آنالیز بقایای عمارتی که این موزائیک در آن قرار گرفته است، دریافتند این موزائیک در بنایی بزرگ و قرن دومی قرار داشته که به وسیله افسران عالی رتبه و میهمانانشان مورد استفاده قرار میگرفته است.

این موزائیک شامل دو بخش می گردد. باستان شناسان با آنالیز بخش بزرگتر این موزائیک قدمت آن را حوالی اواخر قرن دوم یا اوایل قرن سوم مشخص کردند.

بخش بزرگتر موزائیک، نیلوفرهای آبی و طناب های درهم تنیده را به تصویر می کشد. البته این طرح در بین موزائیک های رومی رواج داشته است. بخش کوچکتر موزائیک نیز اشکال هندسی و گل را به تصویر می کشد.

باستان شناسان بعلاوه به این نکته اشاره کردند که پیش از این موزائیک های تاریخی با طرح مشابه این موزائیک های لندن در آلمان کشف شده است. بنابراین میتوان نتیجه گرفت این موزائیک ها را گروهی از هنرمندان رومی که به نقاط مختلف سفر میکردند، خلق نموده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1439

به "باستان شناسان در لندن یک موزاییک رومی بزرگ را کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باستان شناسان در لندن یک موزاییک رومی بزرگ را کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید