الحلبوسی: داعش همچنان یک تهدید برای عراق است

به گزارش مجله فازنما، رئیس مجلس عراق در سخنانی گفت که داعش همچنان یک تهدید خطرناک برای این کشور به تعداد می رود و این گروه تروریستی بار دیگر می تواند شهرهای مختلف عراق را اشغال کند.

الحلبوسی: داعش همچنان یک تهدید برای عراق است

محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق در گفت وگو با روزنامه فیگارو فرانسه در جریان سفر اخیرش به این کشور اظهار کرد: داعش هنوز یک خطر است به ویژه از نظر ایدئولوژیک، اگرچه ما آن را از نظر نظامی شکست دادیم اما ایدئولوژی آن هنوز وجود دارد. علاوه بر این، این گروه که همچنان مخفیگاه هایی در منطقه صحرا دارد، می تواند دوباره به شهرها حمله کند. بنابراین شکست دادن و از بین بردن آن احتیاج به ادامه مقابله با علل ظهور آن دارد.

وی اضافه کرد: گروه های مسلح وابسته به داعش باید تحت تعقیب قرار بگیرند و همزمان توانایی های نیروهای امنیتی عراق هم تقویت گردد.

الحلبوسی درباره گروه های مسلح در عراق و هدف قرار دادن نظامیان آمریکا هم گفت: این یک تهدید دیگر است، زیرا دولت طرفی است که باید حاکمیت خود را بدون تعصبات فرقه ای اعمال کند. اگر ما به گرایش های فرقه ای برای اداره کشور یا داشتن سلاح اجازه ظهور دهیم، قربانیان آن در پی سلاح می فرایند و بار دیگر به اشتباهات گذشته در رابطه با داعش برمی گردیم.

وی درباره قدرت دولت و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برای مقابله با این گروه ها هم توضیح داد: دولت فاقد ابزار کافی برای توانمند سازی خود و مقابله با جناح های خارج از کنترل خود است. از زمان پیروزی بر داعش در سال 2017 تا کنون توانایی نیروهای امنیتی ما برای فعالیت به مقدار کافی تقویت نشده است. علت وجود این گروه ها که در جنگ با داعش نقش داشته اند، می تواند حفاظت از مناطقی باشد که در آن حضور دارند.

الحلبوسی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مصوبه مجلس عراق برای اخراج نیروهای خارجی و در راس آنها آمریکا از این کشور تاکید نمود: نمایندگان سنی و کرد حاضر به پذیرش و رای دادن به این مصوبه نشدند. عراق همچنان به نیروهای آمریکا و ائتلاف بین المللی ضد داعش احتیاج دارد.

رئیس مجلس عراق بعلاوه نسبت به خطر بازگشت داعش به عراق درصورت خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از این کشور هشدار داد.

وی درباره احتمال جایگزینی نیروهای آمریکا با ناتو اضافه کرد: حضور بین المللی امنیت منطقه را افزایش می دهد.

الحلبوسی در ادامه گفت که از فرانسه خواسته است علاوه به تقویت حضورش در عراق؛ از این کشور حمایت مالی و نظامی کند و طرح هایی را در زمینه خدمات و انرژی در این کشور انجام دهد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1162

به "الحلبوسی: داعش همچنان یک تهدید برای عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحلبوسی: داعش همچنان یک تهدید برای عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید