اعتبار بازسازی و احیای میراث فرهنگی استان سمنان 200 میلیارد ریال است

به گزارش مجله فازنما، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته برای بازسازی و احیای آثار تاریخی استان سال جاری 200 میلیارد ریال است.

اعتبار بازسازی و احیای میراث فرهنگی استان سمنان 200 میلیارد ریال است

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ایرنا: مهدی جمال روز پنجشنبه به رسانه ها اضافه کرد: اعتبار 200 میلیارد ریالی برای بازسازی آثار تاریخی استان سمنان به صورت عادلانه بین تمامی شهرستان های استان توزیع شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان سمنان گفت: بیش از 70 کارگاه بازسازی، سامان دهی و حفاظت از آثار تاریخی در استان فعال است.

وی اضافه کرد: ارزش پلاک های تاریخی و ثبتی استان بالاست و با توجه به این موضوع، بناهای تاریخی بر اساس اولویت بندی بازسازی می شوند.

جمال گفت: اجرای پروژه های بازسازیی استان سمنان ، با وجود شیوع ویروس کرونا، متوقف نشد و همگی در حال انجام است.

جمال با اشاره اینکه هشت طرح اصلی و اولویت دار بازسازیی و 70 کارگاه فعال بازسازی و احیا در دست اجراست، بیان نمود: طرح های اولویت دار بازسازیی شامل تپه حصار و چشمه علی دامغان، مجموعه تاریخی بسطام و خرقان، جاده تاریخی سنگفرش گرمسار ، بافت تاریخی سمنان و بازسازی احیای کاروانسراهای استان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان سمنان اجرای این طرح ها را در جذب توریست و تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد موثر دانست و گفت: مجموعه کاروانسراهای استان در فهرست ثبت جهانی قرار دارند.

15 هتل، 2 هتل آپارتمان، یک متل، پنج مجتمع توریستی، 81 اقامتگاه بومگردی، 5 مهمانپذیر و 23 خانه مسافر در استان سمنان وجود دارد.

بیش از یک هزار و 833 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده و 813 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده که ظرفیتی عظیم برای جذب سرمایه گذاران است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 743

به "اعتبار بازسازی و احیای میراث فرهنگی استان سمنان 200 میلیارد ریال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار بازسازی و احیای میراث فرهنگی استان سمنان 200 میلیارد ریال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید