از مراسم رونمایی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش مجله فازنما، همانطور که احتمالا می دانید، چهارشنبه همین هفته (20 تیر) سامسونگ در پاریس از جدیدترین محصولات خود در رویداد گلکسی آنپکد رونمایی خواهد نمود. مهم ترین محصولاتی که در این رویداد معرفی می شوند، گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 هستند. در ادامه به هر آنچه از این مراسم انتظار داریم می پردازیم و ویژگی های فاش شده از آن ها را مطرح می کنیم.

از مراسم رونمایی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 چه انتظاراتی داریم؟

گلکسی زد فولد 6

بین محصولاتی که قرار است در این رویداد معرفی شوند، گلکسی زد فولد 6 مهم ترین گجت خواهد بود. اگرچه هنوز رسماً رونمایی نشده است، گزارش های اخیر اطلاعات زیادی را در خصوص گلکسی زد فولد 6 فاش نموده اند. بزرگترین تغییر در طراحی آن خواهد بود که با الهام از گلکسی اس 24 اولترا، زاویه دارتر و با لبه های تیزتر خواهد بود.

در خصوص نمایشگرها، به نظر نمی رسد تغییرات به میزان ای که قبلاً تصور می شد، زیاد باشد. همچنان نمایشگر داخلی یک پنل 7.6 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 2160 در 1856 و رفرش ریت 120 هرتز خواهد بود. نمایشگر بیرونی نیز یک پنل 6.3 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 2376 در 968 و رفرش ریت 120 هرتز خواهد بود. شایعاتی وجود داشت که سامسونگ ممکن است از یک نمایشگر بیرونی کوتاه تر و پهن تر استفاده کند، اما این موضوع اکنون رد شده است، زیرا به نظر می رسد نسبت تصویر 23:9 باشد.

به احتمال زیاد گلکسی زد فولد 6 از اسنپدراگون 8 نسل 3 مخصوص گلکسی بهره خواهد برد که در حال حاضر سری اس 24 را تامین می نماید. با این حال، گلکسی زد فولد 6 حتی می تواند از اس 24 اولترا عملکرد بهتری داشته باشد، زیرا به نظر می رسد دارای 12 گیگابایت رم و گزینه های ذخیره سازی از 256 گیگابایت تا 1 ترابایت باشد. ماژول دوربین این گوشی هم مشابه نسل قبلی است. این یعنی بار دیگر با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و اولترا واید 12 مگاپیکسلی روبرو می شویم.

شایعاتی وجود داشت که ممکن است شاهد ارتقاء به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی باشیم، اما این می تواند برای نسخه نو اولترا باشد. سامسونگ ممکن است سال جاری بالاخره یک گلکسی زد فولد 6 اولترا معرفی کند که حتی گران تر از زد فولد 6 معمولی باشد. با این حال، قرار نیست این نسخه در رویداد گلکسی آنپکد سال جاری معرفی گردد.

گلکسی زد فلیپ 6

در حالی که گلکسی زد فولد 6 مدل پرچم دار گوشی های تاشو سامسونگ محسوب می گردد، ولی نباید برادر کوچک تر آن یعنی گلکسی زد فلیپ 6 را از قلم بیندازیم. اگرچه طراحی گلکسی زد فولد 6 تا حدی تغییر نموده، اما گلکسی زد فلیپ 6 تا حد زیادی شبیه نسل قبلی خود باقی خواهد ماند. با این حال، به احتمال زیاد سامسونگ در طراحی کلی لولا بهبودهایی ایجاد نموده است که باعث دوام بیشتر آن می گردد. در این میان، شکل خاص نمایشگر بیرونی در این گوشی هم مانند نسل قبلی خواهد بود. گفته می گردد ضخامت این گوشی اندکی بیشتر از نسل قبلی است که این یعنی احتمالا با باتری بزرگ تری روبرو می شویم.

باز هم انتظار می رود اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی در زد فلیپ 6 به کار گرفته گردد. اما سال جاری سامسونگ ممکن است در خصوص رم رویکرد متفاوتی در پیش بگیرد. گزارش هایی وجود دارد که ممکن است شاهد دو مدل رم باشیم - یک مدل با 8 گیگابایت و دیگری با 12 گیگابایت رم که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می نماید. این اولین باری خواهد بود که سامسونگ برای گلکسی زد فلیپ از دو مشخصات رم متفاوت استفاده می نماید. با این حال، اگر یک مدل با 12 گیگابایت رم و اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه گردد، از نظر عملکرد ممکن است معادل مدل 8 گیگابایت رم با اسنپدراگون 8 نسل 3 باشد.

در بخش دوربین، ممکن است دوربین اصلی گلکسی زد فلیپ 6 به حسگر 50 مگاپیکسلی ارتقا یابد و همچنان یک دوربین اولترا واید نیز داشته باشد. این حرکت مشابه اقدامی است که موتورولا با ریزر 2024 و ریزر پلاس 2024 انجام داد.

گلکسی واچ 7

در کنار نوترین گوشی های تاشوی سامسونگ، انتظار می رود نسل بعدی ساعت های هوشمند این کمپانی یعنی گلکسی واچ 7 نیز معرفی گردد. طراحی گلکسی واچ 7 تغییر چندانی ننموده و همچنان همان ظاهر گرد و دایره ای گلکسی واچ 6 را حفظ می نماید. میزان های 40 و 44 میلی متری نیز به احتمال زیاد بدون تغییر باقی می مانند و اتصال بند با پین فنری سامسونگ هم همچنان وجود خواهد داشت. ممکن است شاهد رنگ سبز زیتونی نوی در کنار رنگ های نقره ای و طلایی باشیم.

اگرچه ظاهر کلی تفاوتی ننموده است، اما بخش داخلی شاهد ارتقای قابل توجهی خواهد بود. گلکسی واچ 7 از چیپست Exynos W1000 بهره می برد که به معنای 20 درصد افزایش در عملکرد و کارایی باتری است. بعلاوه سرعت شارژ نیز ممکن است به 15 وات برسد که 50 درصد سریع تر از سری فعلی گلکسی واچ 6 است.

گلکسی واچ اولترا

در کنار گلکسی واچ 7 معمولی، سامسونگ سال جاری مدل نوی به نام گلکسی واچ اولترا را نیز عرضه خواهد نمود. این ساعت هوشمند رقیبی مستقیم برای اپل واچ اولترا محسوب می گردد و از نظر طراحی با گلکسی واچ معمولی تفاوت خواهد داشت. بر اساس تصاویر منتشر شده، گلکسی واچ اولترا از بدنه ای با طراحی مقاوم تر و لبه ای دایره ای شکل درون یک قاب مربعی با گوشه های گرد بهره خواهد برد.

بعلاوه، میزان بدنه این ساعت با 47 میلی متر بزرگ تر از گلکسی واچ های استاندارد اما کوچک تر از اپل واچ الترا (49 میلی متر) خواهد بود. جنس بدنه از تیتانیوم ساخته شده و روی نمایشگر آن از لایه محافظ شفاف ساخته شده از کریستال یاقوت استفاده شده است که می تواند تا 3000 نیت روشنایی داشته باشد. آخرین گزارش ها نشان می دهند که سیستم اتصال بند در گلکسی واچ الترا شباهت زیادی به سیستم اپل دارد.

گلکسی رینگ

در جریان رویداد معرفی محصولات نو سامسونگ در ماه ژانویه که در آن از سری گوشی های گلکسی اس 24 رونمایی شد، شاهد اشاره ای کوتاه به محصول نو سامسونگ یعنی گلکسی رینگ بودیم. این محصول در کنگره جهانی موبایل (MWC) در فوریه نیز به نمایش گذاشته شد و حالا به احتمال زیاد در رویداد بعدی سامسونگ معرفی کامل خواهد شد.

درباره گلکسی رینگ، با توجه به اطلاعاتی که از ابتدای سال تا به امروز منتشر شده است، موارد نسبتاَ تأیید شده ای وجود دارد. می دانیم که سامسونگ این محصول را در سه رنگ مشکی، نقره ای و طلایی عرضه خواهد نمود و هر سه رنگ دارای روکش براق خواهند بود. بر اساس یک افشاگری قبلی، میزان گلکسی رینگ از سایز 5 تا 13 موجود خواهد بود.

حلقه های هوشمند گجت های بسیار مفیدی هستند که برای آنالیز سلامتی و تناسب اندام استفاده می شوند و نسبت به ساعت های هوشمند دردسرهای کمتری دارند. گفته می گردد این حلقه از هوش مصنوعی برای آنالیز مداوم ضربان قلب استفاده می نماید. عمر باتری می تواند یکی از نقاط قوت اصلی گلکسی رینگ باشد. سامسونگ در مصاحبه ای تایید کرد که گلکسی رینگ می تواند بین پنج تا نه روز شارژدهی داشته باشد. این مدت زمان به نظر حتی از اورا رینگ (Oura Ring) که به طور معمول قبل از احتیاج به شارژ مجدد حدود چهار روز دوام می آورد، بهتر است.

گزارش هایی وجود دارد که قیمت گلکسی رینگ بین 300 تا 350 دلار خواهد بود، مشابه اورا رینگ. علاوه بر این، سامسونگ ممکن است برای دسترسی به حداقل بعضی از ویژگی های آن، در نظر داشته باشد که یک اشتراک ماهانه در نظر بگیرد.

گلکسی بادز 3 و گلکسی بادز 3 پرو

گلکسی بادز 2 از سال 2021 در بازار موجود است و گلکسی بادز پرو 2 نیز در سال 2023 عرضه شد. بنابراین بعد از مدت ها انتظار، قرار است نسل نوی از هدفون های سامسونگ راهی بازار شوند. بر اساس تصاویر و گزارش های منتشر شده، این دو هدفون از طراحی متفاوتی بهره می برند و دارای ساقه خواهند بود. به غیر از این موضوع، هنوز نمی توانیم با قاطعیت زیادی در خصوص ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری هدفون های سری گلکسی بادز 3 صحبت کنیم ولی در کل سامسونگ تصمیم گرفته از طراحی ایرپادهای اپل برای این هدفون ها الگوبرداری کند.

سری گلکسی تب S10

شرایط سری گلکسی Tab S10 کمی نامشخص تر است. به طور سنتی، تبلت های سری گلکسی Tab S در ماه آگوست عرضه می شدند، اما از آنجایی که رویداد Galaxy Unpacked سال جاری در ماه جولای برگزار می گردد، به نظر می رسد احتمال معرفی این سری در این رویداد 50/50 باشد.

بعلاوه شایعات زیادی در خصوص سری گلکسی Tab S10 وجود ندارد، اما گزارش اخیر وبسایت GSMArena ادعا می نماید که گلکسی Tab S10 اولترا از نظر ظاهری کاملاً شبیه به نسل قبلی خود، یعنی گلکسی Tab S9 اولترا، است. علاوه بر این، گفته می گردد گلکسی Tab S10 پلاس از چیپست مدیاتک Dimensity 9300+ استفاده می نماید، اما اطلاعات دیگری در خصوص مشخصات فنی مدل های معمولی Tab S10 یا Tab S10 Ultra در دسترس نیست.

با توجه به کمبود شایعات، کاملاً مطمئن نیستیم که سری گلکسی Tab S10 در رویداد Galaxy Unpacked آینده رونمایی گردد. این احتمال وجود دارد که سامسونگ تبلت های نو را در تاریخ دیگری معرفی کند و رویداد Galaxy Unpacked را به محصولات تاشو و پوشیدنی اختصاص دهد.

منبع: Digital Trends

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 تیر 1403 بروزرسانی: 16 تیر 1403 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1716

به "از مراسم رونمایی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مراسم رونمایی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید