شیائومی 12؛ هر آنچه از پرچم داران تازه شیائومی می دانیم

به گزارش مجله فازنما، شیائومی از جمله شرکت هایی است که به لطف گوشی های مقرون به صرفه قیمت به معروفیت زیادی رسید ولی طی چند سال گذشته، توجه بیشتری به گوشی های پرچم دار نشان داده است. سال گذشته سری شیائومی می 11 توجهات زیادی را جلب کردند و به زودی نسل بعدی این سری تحت عنوان شیائومی 12 رسما معرفی می شوند. به غیر از بهره گیری این گوشی ها از اسنپدراگون 8 نسل 1 که رسما تایید شده، دیگر چه ویژگی هایی از آن ها فاش شده است؟ در ادامه به صورت مختصر و مفید به مهم ترین شایعات و گزارش های مربوط به این گوشی ها می پردازیم.

شیائومی 12؛ هر آنچه از پرچم داران تازه شیائومی می دانیم

نام و تاریخ معرفی

شیائومی چند ماه قبل بیان نمود که برند می را از گوشی های خود حذف می نماید. مدتی قبل هم این شرکت بار دیگر این موضوع را تایید کرد و بنابراین تازهترین پرچم داران این شرکت از نام شیائومی 12 بهره می برند. در رابطه با تعداد مدل های این خانواده گزارش های متفاوتی منتشر شده است ولی به نظر می رسد حداقل با سه مدل با نام های شیائومی 12، 12 پرو و 12 اولترا روبرو خواهیم شد. با این حال، مشخص نیست که آیا مانند سال گذشته مدل 12 پرو فقط مختص بازار چین خواهد بود یا نه.

در رابطه با عرضه جانشین می 11 لایت یا می 11i هم هنوز گزارشی منتشر نشده است اما در رابطه با وجود شیائومی 12X می توانیم تقریبا با قاطعیت صحبت کنیم. گفته می گردد مدل 12X از بدنه کوچک تر و قیمت پایین تر بهره می برد تا نظر کاربران هوادار گوشی های مقرون به صرفه تر را جلب کند. در خصوص تاریخ معرفی هم ماه گذشته یکی از افشاگران بیان نمود که این گوشی ها در تاریخ 12 دسامبر (21 آذر) معرفی می شوند. از سوی دیگر، گوشی های سری می 11 سال گذشته در تاریخ 28 دسامبر (8 دی) معرفی گشتند و بنابراین شاید چند هفته دیگر تازهترین پرچم داران شیائومی از راه برسند.

طراحی

در رابطه با طراحی این گوشی ها هنوز جزئیات چندانی فاش نشده است. برخلاف بسیاری از گوشی ها که مدت ها قبل از معرفی آن ها رندرهای متعددی منتشر می گردد، شیائومی توانسته جلوی انتشار رندرهای غیر رسمی از این گوشی های پرچم دار را بگیرد. بنابراین مشخص نیست که این گوشی ها از نظر طراحی چه رویکردی اتخاذ نموده اند.

سال گذشته در بین سری می 11، فقط مدل اولترا از نظر طراحی تفاوت زیادی با دیگر مدل های این خانواده داشت. با این حال، مشخص نیست که ویژگی های کلیدی این گوشی مانند ماژول دوربین غول پیکر و نمایشگر ثانویه برای نسل بعدی آن هم مورد استفاده قرار می گیرد یا نه.

مدتی قبل یکی از افشاگران تصویری از چینش احتمالی دوربین های شیائومی 12 اولترا منتشر کرد. بر اساس این تصویر، دو دوربین بزرگ تر در سمت چپ ماژول دوربین قرار دارند و در سمت راست هم یک دوربین کوچک تر به همراه دو فلش و یک سنسور نامشخص دیده می گردد. در رابطه با ماژول دوربین دیگر گوشی های این خانواده هنوز نمی توانیم صحبت کنیم.

علاوه بر این، گفته می گردد پنل جلویی تمام این گوشی ها تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارد و همچنان شاهد تعبیه حفره میان بخش فوقانی نمایشگر و استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهیم بود.

مشخصات سخت افزاری

مانند نسل قبلی، گوشی های سری شیائومی 12 از ویژگی های مشترک مانند نمایشگر، تراشه، دوربین سلفی و نوع رم بهره می برند. به طور مشخص، حداقل یکی از مدل های شیائومی 12 قرار است با شارژ بسیار سریع تر راهی بازار گردد. این گوشی احتمالا از شارژ 100 وات پشتیبانی می نماید. احتمالا شیائومی 12 اولترا از این مشخصه بهره می برد. باید خاطرنشان کنیم نسل قبلی آن با شارژ 67 واتی عرضه شد و مدل استاندارد می 11 هم مبتنی بر شارژ 50 وات بود.

از دیگر ارتقاهای مورد انتظار می توانیم به دوربین این گوشی ها اشاره کنیم. یکی از افشاگران اعلام نموده که شیائومی میخواهد ترکیب دوربین های 108+13+5 مگاپیکسلی استفاده شده برای می 11 را کنار بگذارد. در عوض، مدل تازه آن همراه با سه دوربین 50 مگاپیکسلی به دست کاربران می رسد. هنوز مشخص نیست که آیا مدل اولترا هم از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بهره می برد یا نه.

ماه ها قبل اعلام شد که شیائومی میخواهد برای یکی از گوشی های خود از دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده کند. این سنسور به وسیله سامسونگ فراوری شده که با استفاده از فناوری ترکیب پیکسل ها می تواند عکس های 50 یا 12.5 مگاپیکسلی ثبت کند. با این حال بر اساس گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد در زمینه استفاده از این سنسور، موتورولا زودتر از شیائومی دست به کار شده است. ظاهرا شیائومی همچنان در حال آنالیز سنسور موردنظر است و احتمالا اولین گوشی شیائومی مبتنی بر آن در نیمه دوم 2022 راهی بازار می گردد.

شیائومی 12 پرو چند روز قبل در سایت رگولاتوری چین (TENAA) دیده شد و طبق اطلاعات درج شده، این گوشی از شارژ سریع 120 وات پشتیبانی می نماید. در رابطه با شیائومی 12X هم گفته می گردد که این گوشی از اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده نمی نماید و در عوض همراه با اسنپدراگون 870 راهی بازار خواهد شد. بعلاوه از دیگر ویژگی های احتمالی این گوشی می توانیم به داشتن نمایشگر اولد 120 هرتز و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی اشاره کنیم. به نظر می رسد مقدار بدنه شیائومی 12X به 145.4 در 65.4 میلی متر می رسد. این یعنی با یک پرچم دار جمع وجور روبرو خواهیم شد.

اگرچه کاربران انتظار دارند که گوشی های سری شیائومی 12 با اندروید 12 عرضه شوند، اما بر اساس کدهای رابط کاربری MIUI 13 به نظر می رسد شیائومی 12X در ابتدا همراه با اندروید 12 به دست کاربران نمی رسد. آیا دیگر گوشی های سری شیائومی 12 هم با اندروید 11 عرضه می شوند؟ هنوز در این زمینه با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم.

قیمت

در نهایت باید به قیمت احتمالی این گوشی ها بپردازیم. برای مقایسه باید بگوییم که شیائومی می 11 با قیمت 628 دلار معرفی گشت و گران ترین مدل این خانواده یعنی می 11 اولترا هم 1099 دلار قیمت داشت. به همین دلیل احتمالا گوشی های سری شیائومی 12 در همین محدوده قیمت عرضه خواهند شد. البته قیمت های اشاره شده مربوط به بازار چین هستند و گوشی های این شرکت در دیگر بازارها معمولا با قیمت بالاتری ارائه می شوند.

به عنوان مثال گوشی های می 11 و می 11 اولترا با قیمت ها 847 و 1356 دلار راهی بازار اروپا شدند. مطابق معمول، گوشی های سری شیائومی 12 ابتدا فقط راهی بازار چین می شوند و سپس طی هفته ها و ماه های آینده، به دست کاربران دیگر کشورها می رسند. سال گذشته بعد از معرفی سری می 11 در چین، حدود 3 ماه بعد این گوشی ها راهی بازارهای جهانی شدند. باید خاطرنشان کنیم سازندگان گوشی های هوشمند برای فراوری و توزیع گوشی ها همچنان با چالش های متعددی دست و پنجه نرم می نمایند و همین موضوع ممکن است عرضه جهانی این گوشی ها را به تعویق بیندازد.

به نظر شما تازهترین پرچم داران شیائومی رقیب قدرتمندی برای گوشی های ساخت دیگر شرکت ها خواهند بود؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1402

به "شیائومی 12؛ هر آنچه از پرچم داران تازه شیائومی می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12؛ هر آنچه از پرچم داران تازه شیائومی می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید